Ion je Peugeotova različica enega izmed japonsko-francoskih trojčkov. Foto: M. Kr.
Ion je Peugeotova različica enega izmed japonsko-francoskih trojčkov. Foto: M. Kr.

Pri Peugeotu poudarjajo stoodstotno električno »čistokrvnost« izdelka, ki je nastal v navezi Mitsubishija in skupine PSA. Električni motor z največjo močjo 47 kilovatov in 180 Nm navora suvereno poganja 1.120 kilogramov težko vozilo, ki naj bi bilo doma predvsem na mestnih ulicah. Štirisedežni malček, ki meri v dolžino 347 centimetrov, je presenetljivo prostorsko udobno vozilo, čeprav mora s seboj voziti veliko in 230 kilogramov težko baterijo. V njegovem zadku je celo 168 kubičnih decimetrov prostora za prtljago, kar zadostuje za večino rednih nakupovalnih izletov. Za vsakodnevne poti pa naj bi bil dovolj tudi doseg do 130 kilometrov z enim polnjenjem baterije. Seveda pa je resnični doseg zelo odvisen od uporabe ostalih porabnikov elektrike. Na primer klimatske naprave, radia, luči ...

Za iona bodo morali kupci v Sloveniji po ceniku odšteti 35.460 evrov, vendar pa prodajalci računajo, da bo v prihodnosti za dodatne finančne spodbude kupcem poskrbela država.

Množičnega navala še ni mogoče pričakovati

Dejstvo pa je, da množičnega navala kupcev na prodajne salone tako ali tako ni mogoče pričakovati. Ne le zaradi cene, ampak tudi številnih drugih razlogov, ki niso povezani le z avtomobilom samim. Brez pomislekov je treba pohvaliti pogum in vztrajanje izdelovalcev pri razvoju in začetku ponudbe električnih vozil, vendar pa je bolj množična uporaba odvisna tudi od številnih drugih dejavnikov. Poleg nekaterih omejitev uporabe zaradi same tehnologije, kot so na primer še vedno zelo kratek doseg, visoka cena in kratka življenjska doba baterije, je še več težav z zagotavljanjem ustrezne infrastrukture za bolj množično uporabo tovrstnih osebnih vozil. Javnih polnilnih mest je bolj ali manj za vzorec, zasebni kupci pa morajo imeti za svoje električno vozilo seveda lastno garažo. Polnjenje na parkiriščih velikih stanovanjskih sosesk je zaradi neustrezne infrastrukture zaenkrat pač bolj ali manj utopija.

Ledino uporabe električnih vozil bodo tako verjetno simbolično orali predvsem v podjetjih bolj ali manj povezanih z energetiko ali varstvom okolja ter različnih ustanovah. Univerzi v Ljubljani, ki ima kar nekaj priznanih strokovnjakov s področja razvoja električnih pogonskih agregatov in zagotavljanja energije zanje, je tako podjetje Peugeot Slovenija že izročilo v uporabo prvega iona, da bodo še v praksi preizkušali učinkovitost znanilca električne dobe.