Francoski malček na električni pogon zagotavlja prostor za štiri potnike. Foto: Peugeot
Francoski malček na električni pogon zagotavlja prostor za štiri potnike. Foto: Peugeot
Think City
Španci so doslej pokazali le malo zanimanja za prevoz z električnimi vozili znamke Think. Foto: Think

Soproga španskega kralja bo tako tudi prva voznica francoskega avtomobila na električni pogon, ki naj bi ga ponekod v Evropi začeli prodajati že konec tega leta. Štirisedežnega iOna, ki meri v dolžino 348 centimetrov, poganja električni motor s 47 kilovati (64 KM). Eno polnjenje litij-ionske baterije naj bi zadostovalo za 150 kilometrov vožnje, vnovično polnjenje pa traja šest ur na normalnem električnem omrežju ali 30 minut na hitrih polnilnikih, ki baterijo napolnijo do 80 odstotkov zmogljivosti.

Svojevrstna reklamna poteza ne preseneča, saj po izkušnjah z vozili znamke Think Španci zaenkrat kažejo le malo zanimanja za električne avtomobile. Do konca leta naj bi v Španiji vozilo 2000 omenjenih avtomobilov, do zdaj pa so jih prodali le 16.

Čeprav španska vlada zelo podpira projekt REVE (Regulacion Eolica con Vehiculos Electricos), v okviru katerega naj bi zagotovili tako elektriko iz do okolja prijaznega izkoriščanja vetrne energije kot tudi povečanje števila vozil na električni pogon, so španski kupci očitno zelo zadržani.

Lani so tako na velikem trgu s skupno 952.772 novimi vozili prodali le enega električnega thinka, letos pa še 15 vozil norveškega izdelovalca. S takšnim tempom seveda ne bodo dosegli za letos načrtovane številke 2000 vozil z električnim pogonom. Močno pa je vprašljiv tudi zastavljen cilj do leta 2014, ko naj bi po španskih cestah elektrika poganjala kar 250 tisoč novih vozil.

Pri Peugeotu so tako na pomoč poklicali špansko kraljevo družino, ki zelo podpira okoljevarstvene projekte, da bi med ljudmi zbudili več zanimanja za nove načine zagotavljanja mobilnosti. Kljub modrokrvni prvi voznici za volanom iOna pa bo za povpraševanje verjetno ključna cena vozila oziroma njegove uporabe.

Peugeot v sodelovanju z različnimi večinoma energetskimi podjetji napoveduje tudi nove načine trženja vozila z električnim pogonom. Tako naj bi bilo mogoče iOna od konca leta dalje najeti za mesečno plačilo 500 evrov, v kar bo vračunan tudi del stroškov z vzdrževanjem. Stroški uporabe pa naj bi po izračunih izdelovalca v povprečju znašali 1,5 evra na 100 prevoženih kilometrov.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Peugeot