Zajeten C-stebriček ostaja eden prepoznavnih oblikovnih elementov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Zajeten C-stebriček ostaja eden prepoznavnih oblikovnih elementov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Zapis o Volkswagnovi “klasiki” – golfu – je težko začeti brez kratkega razmisleka o trendih. Danes je to tretji (do četrti) prodajno najbolj priljubljen model Volkswagna v Sloveniji, pred njim pa seveda najdemo križance oziroma športne terence. To zgovorno priča o tem, da si večina voznic in voznikov želi višjega položaja sedenja za volanom in na ta način boljšega pregleda nad dogajanjem v prometu.

Golf medtem ostaja zvest svoji zasnovi. Osma generacija se ni preobrazila v križanca in tudi popolnoma električnega pogona ni v ponudbi. So pa tu še naprej tiste lastnosti, ki jih uporabniki tega vozila cenijo – seveda, nadgrajene s številnimi tehničnimi “sladkorčki”.

Volkswagnov eTSI pogon je blagi hibrid, ki združuje bencinski motor z 48-voltno električno napeljavo in jermensko gnanim zagonskim alternatorjem. Ta sistem omogoča regeneracijo energije pri zaviranju in podporo motorju, kar izboljšuje učinkovitost vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Volkswagnov eTSI pogon je blagi hibrid, ki združuje bencinski motor z 48-voltno električno napeljavo in jermensko gnanim zagonskim alternatorjem. Ta sistem omogoča regeneracijo energije pri zaviranju in podporo motorju, kar izboljšuje učinkovitost vozila. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Učinkoviti GTI?

Danes 1,5-litrski bencinski štirivaljnik predstavlja jedro golfove ponudbe. Gre za prisilno polnjeni motor s komercialno oznako “eTSI”, kar pomeni, da mu delno pri delovanju pomaga tudi električna energija, za prenos moči na prednji kolesni par pa skrbi 7-stopenjski dvosklopčni menjalnik.

Ta električna pomoč je pri delovanju omenjenega pogona komaj zaznavna, a kljub temu smo na svojem testu imeli odlične rezultate, ko govorimo o porabi goriva. Ti so se vselej gibali med 5 in 6 litri porabljenega goriva na 100 prevoženih kilometrov – odvisno od načina vožnje in izbire tipa cest. Na svojem normnem krogu smo pri mešanem ciklu dosegli rezultat 5,7 litra/100 kilometrov, kar pomeni, da smo še za kakšen liter oddaljeni od porabe primerljive različice s turbodizelskim motorjem, ki je še nekoliko manjša.

Prednja maska ima po prenovi osvetljen logotip. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Prednja maska ima po prenovi osvetljen logotip. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Za današnje standarde je golf že na splošno med najbolj dinamičnimi modeli na trgu. Že običajne različice namreč postrežejo z zelo prepričljivimi voznimi lastnostmi, sploh pa se voznik dobro počuti za krmilom različice v izvedbi “R-line”. Ta ugotovitev je predvsem plod čvrste bočne opore prednjih sedežev, ki sta športno “školjkasta”.

Motor s 110 kilovati moči seveda ni niti približno tako zmogljiv, a vse druge komponente, ki vplivajo na vozno dinamiko, tovrstnega golfa že precej približajo športnim različicam. GTI za varčne voznike torej.

Velik osrednji zaslon na dotik je bliskovito odziven, pod njim pa je po prenovi osvetljena vrstica za nastavljanje temperature in glasnosti. S pritiskom z dvema prstoma hkrati vklopimo tudi ogrevanje sedežev. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
Velik osrednji zaslon na dotik je bliskovito odziven, pod njim pa je po prenovi osvetljena vrstica za nastavljanje temperature in glasnosti. S pritiskom z dvema prstoma hkrati vklopimo tudi ogrevanje sedežev. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

Volkswagen je uslišal kritike

Golf je bil v zgodovini pogosto eden pionirjev. V svojem segmentu je tako eden prvih ponudil športno različico z oznako GTI, pogosto pa je vanj med prvimi prenesel tudi napredne tehnologije.

Eno takšnih tehnologij, ki jih je uvedla osma generacija, predstavljajo izvrstno delujoči matrični LED-žarometi. Po našem mnenju gre za enega najboljših primerkov tovrstne tehnologije ta hip in njihovo izbiro vsekakor priporočamo.

Našo drugo glasno pohvalo pa si je golf tokrat prislužil z vrnitvijo klasičnih (fizičnih) tipk na volanski obroč. S prenovo osme generacije so se namreč poslovile površine s haptičnim odzivom, ki smo jih pogosto grajali zaradi neodzivnega delovanja in možnosti, da jih zlahka pritisnemo po nesreči. Kot kaže, so pri Volkswagnu napačno odločitev sprevideli in tako je odslej upravljanje multimedije, vklop ogrevanja volanskega obroča in asistenčnih sistemov precej bolj preprost.

Predvsem ti še naprej veljajo za ene najboljših na trgu. Poleg matričnih žarometov na čelo postavljamo še pametni prediktivni tempomat, ki prilagaja hitrost tudi glede na konfiguracijo ceste, ob približevanju zavoju, križišču ali pa pred nami vozečemu avtomobilu, pa tudi samodejno upravlja jakost rekuperacije.

Katero različico bi izbrali vi?

Volkswagnov golf – sploh v izvedbi R-line – ni avtomobil, ki ga lahko čisto splošno priporočimo. Tudi zato, ker ima Volkswagen v ponudbi nekaj dobrih, višjih, pa tudi popolnoma svežih alternativ.

Ta avtomobil danes nagovarja predvsem tiste, ki se strinjate z našo izpostavitvijo pozitivnih lastnosti – torej voznice in voznike, ki iščete vozniško dinamičen avtomobil s preverjeno, neizstopajočo obliko, razmeroma prostorno in predvidljivo zasnovano notranjostjo, obenem pa tudi širok in raznovrsten nabor nadpovprečno učinkovitih, a klasičnih pogonov. Prvi “filter” bo zagotovo že samo izstopanje iz vozila, ko se boste morali “izvleči” iz zelo nizko nameščenega športnega sedeža.

Volkswagen golf 1.5 eTSI – ključni tehnični podatki

Vrsta motorja 4-valjni bencinski (4 ventili/valj)
Gibna prostornina 1.498 cm³
Največja moč motorja 150 kW
Največji navor 250 Nm (1.500–3.500 vrt./min)
Menjalnik 7-stopenjski dvosklopčni
Pospešek do 100 km/h 8,4 s
Najvišja hitrost 224 km/h
Izmerjena poraba na testu (mešan cikel) 5,7 l/100 km
Masa praznega vozila 1.349 kg
Dovoljena masa prikolice (z zavoro) 1.500 kg
Prostornina prtljažnika 381-1.237 l
Dolžina 4.282 mm
Širina 1.789 mm
Višina 1.483 mm
Medosna razdalja 2.620 mm
Obračalni krog 11,1 m