Audi je novo lasersko tehnologijo najprej namenil športniku. Foto: Audi
Audi je novo lasersko tehnologijo najprej namenil športniku. Foto: Audi

Modelski posebnež, ki bo k prvim kupcem zapeljal poleti, je namreč prvi Audijev model s serijsko vgrajenimi laserskimi dolgimi lučmi, ki v kombinaciji z LED-tehnologijo zagotavljajo boljšo osvetlitev v vseh razmerah. Laserski modul namreč v vsakem žarometu ustvari svetlobni stožec, ki ima dvakrat večji doseg kot žarometi z le LED-tehnologijo.

V vsakem modulu so uporabljene štiri zmogljive laserske diode s premerom 300 mikrometrov, ki proizvajajo moder laserski žarek z valovno dolžino 450 nanometrov. Modri žarek se v fosfornem pretvorniku spremeni v belo svetlobo, ki je primerna za uporabo v prometu in ima barvno temperaturo 5.500 K. Pri Audiju zagotavljajo, da se s takšno svetlobo ustvarijo idealni pogoji za človeško oko, voznik lažje prepozna kontraste in se manj utrudi.

Laserski žaromet, ki se aktivira pri hitrosti 60 km/h, dopolnjuje LED-dolge luči Audija R8 LMX, inteligentna kamera s senzorjem pa prepozna druge udeležence v prometu in izključi dolge luči.

Nova tehnologija pa za zdaj še ne bo dostopna prav vsem, ne le zaradi cene avtomobila - približno 210.000 evrov, ampak tudi dejstva, da bo posebni model na voljo le v omejeni seriji 99 primerkov z zavidanja vrednimi zmogljivostmi. Bencinski 5,2-litrski desetvaljnik V10 zmore namreč 419 kilovatov (570 KM) moči in 540 Nm navora, od 0 do 100 kilometrov pospeši v 3,4 sekunde, največja hitrost pa je 320 kilometrov na uro.