Količnik zračnega upora je 0,25. To je najnižja vrednost katerega koli avanta z motorjem z notranjim zgorevanjem v zgodovini znamke Audi. Za čim manj vrtinčenja zraka okoli sprednjih koles in bokov vozila so uporabljene zračne zavese, del aerodinamične zasnove sta dva ločeno krmiljena dovoda hladilnega zraka za enodelnim okvirjem mreže hladilnika. Foto: Audi
Količnik zračnega upora je 0,25. To je najnižja vrednost katerega koli avanta z motorjem z notranjim zgorevanjem v zgodovini znamke Audi. Za čim manj vrtinčenja zraka okoli sprednjih koles in bokov vozila so uporabljene zračne zavese, del aerodinamične zasnove sta dva ločeno krmiljena dovoda hladilnega zraka za enodelnim okvirjem mreže hladilnika. Foto: Audi

Audi je v procesu prenove svojih najbolj popularnih modelov. Po modelu A5, nasledniku dolgoletnega A4, lani je sledil Q5, ki je začetek tretje generacije najbolje prodajanega vozila znamke. Zdaj je Audi predstavil novi A6, ki prihaja kot Avant, ki stavi na pametno oblikovanje, z veliko prostora za vsakodnevne opravke in tudi za zahtevnejše prostočasne dejavnosti. Obliko so pri Audiju pregovorno nadgradili s tehniko. Zračno vzmetenje in štirikolesno krmiljenje zagotavljata zmes udobja in športne vodljivosti.

S skupno dolžino 4,99 metra je A6 avant za šest centimetrov daljši od prejšnjega modela, z 2,93 metra je velikodušno odmerjena tudi medosna razdalja, ki prispeva k udobju v kabini. Nova je preklopna panoramska steklena streha. Razteza se čez skoraj celotni sprednji in zadnji del potniškega prostora ter omogoča preklapljanje med svetlo notranjostjo in zatemnitvijo.

Prtljažnik ima prostornino do 503 litrov – odvisno od izbranega motorja. Pri Audiju pravijo, da lahko zaradi širine, več kot metra vanj vzporedno naložite dva velika kovčka. Zadnji sedeži so serijsko zložljivi v razmerju 40 : 20 : 40 in omogočajo variabilen transport, na primer smučarske opreme. Kadar so naslonjala zadnjih sedežev popolnoma zložena, se prostornina prtljažnika poveča na 1534 litrov. V serijsko opremo spadajo tudi sistem vodil, odlagalni in prtljažni paket ter predelna mreža. Opcijsko je na voljo tudi pritrdilna garnitura s teleskopskim drogom in napenjalnim trakom. Električni pokrov prtljažnika, ki se odpira in zapira z gibom noge, je serijski. Projekcijska luč prikazuje, kje točno je treba zamahniti z nogo.

Novi A6 avant ponuja možnost izbire treh vrst podvozja. Standardno je v primerjavi s predhodnikom zasnovano tako, da je še bolj udobno. Športno karoserijo zniža za 20 milimetrov in zagotavlja izrazito športno vzmetenje, medtem, ko podvozjem s prilagodljivim zračnim vzmetenjem (adaptive air suspension) omogoča uravnavanje blaženja, ki vozilu omogoča širok razpon med visokim kotalnim udobjem in športno vodljivostjo. Foto: Audi
Novi A6 avant ponuja možnost izbire treh vrst podvozja. Standardno je v primerjavi s predhodnikom zasnovano tako, da je še bolj udobno. Športno karoserijo zniža za 20 milimetrov in zagotavlja izrazito športno vzmetenje, medtem, ko podvozjem s prilagodljivim zračnim vzmetenjem (adaptive air suspension) omogoča uravnavanje blaženja, ki vozilu omogoča širok razpon med visokim kotalnim udobjem in športno vodljivostjo. Foto: Audi

Najnovejša platforma za več zmogljivosti in udobja

Audi A6 avant temelji na najnovejši platformi PPC (Premium Platform Combustion), kar pomeni, da ga poganjajo zadnja generacija bencinskih in dizelskih motorjev z blago hibridno tehnologijo MHEV, platforma pa je inženirjem omogočila tudi vgradnjo sodobnih funkcij povezljivosti in digitalizacije z možnostjo posodabljanja. Sistem MHEV plus služi za podporo motorju z notranjim zgorevanjem. Njegova naloga je povečati zmogljivost in udobje vožnje, hkrati pa tudi zmanjšanje emisije CO2. Sestavljen je iz treh komponent: 48-voltne baterije, jermenskega zagonskega alternatorja in novega alternatorja v pogonskem sklopu z integrirano močnostno elektroniko. Litij-ionska baterija na osnovi litij-železovega fosfata ima kapaciteto 1,7 kWh. Glavni nalogi jermenskega zagonskega alternatorja sta zagon motorja in oskrba akumulatorja z električno energijo. Alternator v pogonskem sklopu pa omogoča delno električno vožnjo, pomaga z dodatnim navorom in med upočasnjevanjem vrača energijo v baterijo.

V Ingolstadtu posebej izpostavljajo tehnologija luči, ki pomembno prispeva k večji varnosti v cestnem prometu. Zasnova žarometov in zadnjih luči je v celoti v znamenju digitalizacije, kar omogoča individualno prilagajanje podobe. Digitalne LED-luči sestavlja 48 posamičnih LED-segmentov v vsakem žarometu. Značilnost opcijskih matričnih LED-žarometov je obroba iz legiranega jekla, perforirana s šestkotniki, za katero se skrivajo digitalne dnevne luči. Možnosti je individualizacija s skupno sedmimi digitalnimi svetlobnimi grafikami spredaj in zadaj, od katerih so različne zasnovane kot aktivne grafike, pri katerih se posamezni segmenti inteligentno prižigajo ali ugašajo.

Ureditev kabine je zelo digitalna. Zato poskrbita panoramski MMI‑zaslonu in opcijski MMI‑zaslonu za sovoznika. Tako lahko sovoznik pregleduje spletne strani in pretaka videovsebine. Lahko pomaga pri navigaciji ali pri iskanju najbližjega bencinskega servisa. Foto: MMC RTV SLO/Audi
Ureditev kabine je zelo digitalna. Zato poskrbita panoramski MMI‑zaslonu in opcijski MMI‑zaslonu za sovoznika. Tako lahko sovoznik pregleduje spletne strani in pretaka videovsebine. Lahko pomaga pri navigaciji ali pri iskanju najbližjega bencinskega servisa. Foto: MMC RTV SLO/Audi

A6 avant ima serijsko asistenčni paket "Vožnja in parkiranje", ki vključuje prilagodljivo asistenco za hitrost, omejevalnik hitrosti na osnovi prometnih znakov, prepoznavanje prometnih znakov, kamero za vzvratno vožnjo in parkirno asistenco plus. V serijski opremi so še parkirni sistem plus s prikazom oddaljenosti, opozorilnik na zapuščanje voznega pasu, opozarjanje na prečni promet, asistenca za ovire in za zavijanje levo spredaj ter asistenca za zaviranje v sili. Ena od posebnosti je prilagodljiva vozna asistenca plus, ki poleg različnih senzorjev, ki nenehno spremljajo okolico vozila, uporablja tudi visokoločljivostne kartografske podatke in množice podatkov iz drugih vozil, ki se zbirajo v oblaku. Sistem z njimi optimizira prepoznavanja prometnih znakov ter si pomaga pri pospeševanju, vzdrževanju hitrosti in razdalje ter vodenju po voznem pasu. Na podlagi združevanja podatkov sistem izračuna nadaljnjo pot in z asistiranim popravljanjem zasuka volana vozilo udobno vodi po sredini voznega pasu. Hkrati se z uravnavanjem razdalje odziva na spredaj vozeča ali vrivajoča se vozila ter hitrost prediktivno prilagaja hitrostnim omejitvam in situacijam, kot so ovinki, križišča in krožišča.

Najnovejše Audijeve modele smo v ekipi Avtomobilnosti že dodobra spoznali. Vabljeni k ogledu videoreportaž.