Kaj moramo upoštevati, ko se odločamo za nakup kolesnih platišč, kaj lahko storimo, če aluminijasta platišča poškodujemo in kakšne so trenutne smernice proizvajalcev in lastnikov avtomobilov, ko gre za kolesna platišča, nam je razložil Anej Ferko, predstavnik za tisk pri podjetju Špan z Brezovice pri Ljubljani.
Kakšna kolesna platišča priporočate? So ustreznejša jeklena s plastičnimi pokrovi ali lita platišča? Je mogoče vseeno?
Dejstvo je, da jeklena platišča izginjajo. Vozniki tudi tedaj, ko je avtomobil na zimskih gumah, cenimo atraktivni videz. Danes so letne gume naših avtomobilov celo na 19-palčnih platiščih in moti nas že, ko jih zamenjamo za zimske gume na 17-palčnih aluminijastih platiščih. Kaj bi šele bilo, če bi imeli na avtomobilu 16-palčna jeklena platišča. Predvsem za velike športne terence jeklenih platišč sploh ne morete več kupiti. A tudi lita platišča morajo biti prilagojena za zimo s posebnimi vremenskimi pogoji. Priporočamo platišča, na katera je nanesen dodatni lak, ki je odpornejši proti poškodbam. Na platišča namreč pozimi negativno ne vpliva le sol, ampak tudi posipavanje cest in kamenčki, ki pri veliki hitrosti udarjajo ob platišča. Da platišča to sploh zdržijo, morajo biti zelo kakovostna.
Kakšne so trenutne smernice pri kolesnih platiščih?
Trenutno je zelo priljubljen dvobarvni slog s primarnimi barvami, denimo kombinacijo platišča črne barve v kombinaciji s sijajem aluminija. Platišča so tudi temnejša kot nekoč. Avtomobili imajo pogosto tako imenovane "nočne pakete" s platišči črne barve. Če je bila črna barva nekoč rezervirana za jeklena platišča, so danes zelo priljubljena temnejša grafitna lita platišča. Morda pa se iz obtoka nekoliko umika klasična srebrna barva.
Kako na platišča vpliva zima?
Na avtomobilu je treba imeti platišča, ki so primerna za zimske razmere. Predvsem zelo lepa platišča za letne gume s poliranimi robovi in podobnim okrasjem se v zimskih pogojih zelo slabo obnesejo. Življenjska doba takšnega platišča se močno skrajša, platišča se poškodujejo in oksidirajo, zato sta kmalu potrebna popravilo ali menjava.
Kaj so glavni vzroki za poškodbe kolesnih platišč?
Poglavitni vzrok je še vedno človeška napaka. Predvsem poškodbe, ki so povezane s prenosnimi telefoni. Vozniki so med uporabo telefonov nepozorni in s kolesom hitro zadenejo ob robnik. Predvsem v garažnih hišah je velika verjetnost, da bo ob uporabi prenosnega telefona po izvozu potrebno popravilo platišča.
Kaj lahko na servisu storite za popravilo poškodovanih platišč? Se lahko popravijo vsa ali so poškodovana platišča kdaj tudi zrela za odpis?
Vsega se ne da popraviti. Zelo majhen odstotek platišč je vedno zrel za odpis. To so premočno zvita platišča, platišča z odtrganimi deli, posledice hujših nesreč. Takšnih se ne da popraviti in se jih ne sme variti. Vsa druga pa lahko popravimo, saj so postopki za popravila v zadnjem času močno napredovali. Če platišče ni zares hudo poškodovano, se ga gotovo lahko popravi.
Kakšni so postopki za popravila platišč?
Če je platišče enobarvno, z njega najprej odstranimo lak, potem pa ga pobrusimo in popravimo poškodovane predele. Platišča potem pobarvamo z osnovno barvo in polakiramo.
Dvobarvna platišča zahtevajo drugačen postopek. Najprej jih zbrusimo in popravimo poškodbe, potem pa jih pobarvamo z osnovno barvo. Največkrat je to črna. A preden na platišče nanesemo vrhnjo plast laka, ga vstavimo na CNC-stružnico, ki z njega po predpisanem programu odstrani barvo. Platišče končno pobarvamo s prozornim lakom, ga lahko nanesemo neposredno na aluminij. Tako na platišču dosežemo kombinacijo osnovne barve in sijajnega aluminija.
Vzorci na platiščih različnih proizvajalcev se sicer tudi nekoliko razlikujejo med seboj. Evropski proizvajalci imajo radi ravne sijajne površine, azijski pa površino platišč radi nekoliko nazobčajo, da imajo svetle površine na soncu nekakšen mavrični pridih. Tega z ročno stružnico ne moremo doseči, zato potrebujemo natančno CNC-stružnico.
Se vozniki pri nas pogosto odločajo za popravila kolesnih platišč?
Popravil je kar precej. Zanimive so razlike med segmenti vozil. Višji kot je segment, več je popravil. Lastniki premijskih in športnih avtomobilov se odločijo že za popravila malo spraskanih platišč, saj močneje kot v nižjih segmentih vplivajo na videz avtomobila. Popravilo je tudi veliko cenejše od novega platišča. Če novo platišče denimo stane 2.000 evrov, je za popravilo enakega platišča treba odšteti od 100 evrov naprej. A postopki za popravilo platišč so precej zahtevni, zato ga ni mogoče izvesti v enem dnevu. Je pa videz avtomobila s popravljenim platiščem veliko boljši.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje