Rezultati ankete so pokazali, da ima le manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov motociklov ima sistem ABS. Foto: AMZS
Rezultati ankete so pokazali, da ima le manjšina motociklov elektronsko varnostno opremo, 40 odstotkov motociklov ima sistem ABS. Foto: AMZS
Motorist
Slovenski motoristi motocikel uporabljajo predvsem za preživljanje prostega časa. Foto: AMZS

Slovenski motoristi še vedno premalo poskrbijo za varnost in vidnost na cesti. Lani je kljub vsemu na slovenskih cestah umrlo najmanj motoristov.
Lani je bilo med 108 umrlimi na slovenskih cestah 15 motoristov. To je najmanj v zadnjih sedmih letih, ko je skupaj na slovenskih cestah umrlo 188 motoristov.
Dorijan Zabukovšek, predstavnik nujne medicinske pomoči Celje in Reševalne postaje Celje, opaža, da je na srečo v zadnjih letih manj mrtvih in hudo poškodovanih motoristov. Kljub vsemu opozarja na pomen primerne zaščitne opreme. Ne samo čelad, pač pa tudi kakovostne obleke in obutve, ki pri padcih zmanjša posledice.
Manj mrtvih je tudi zaradi zavedanja motoristov o pomenu varnosti. AMZS je med 1.113 motoristi vseh starosti in vozniki različnih vrst motociklov izvedel anketo. Izsledki kažejo, da je stanje še vedno daleč od idealnega.
Sopotniki na motociklu pogosto zaspijo
70 odstotkov anketiranih motoristov motocikel vozi le v toplih mesecih. Približno polovica jih je že zdrsnila ali padla po svoji krivdi, četrtini je že spustila ali počila pnevmatika, prav toliko jih je bilo z motociklom udeleženih v prometni nesreči.
Vsakemu desetemu motoristu je med vožnjo odpadel kakšen kos prtljage, veliko večino (85 odstotkov) pa je med vožnjo v glavo že zadel kakšen predmet, npr. ptič ali večji insekti. Približno tretjini se je že zgodilo, da je sopotnik med vožnjo zaspal, vsakemu osmemu motoristu, ki vozi sopotnika, pa se to dogaja pogosto.
Vožnja v skupini težavna
Za mnoge je težava vožnja v skupini, saj imajo motoristi različne motocikle, različno znanje in kondicijo. Za ene je lahko vožnja v skupini prepočasna, za drugega prehitra. Zdi se, da sta hitrost in strnjenost skupine za mnoge motoriste v resnici problem. Kar tretjina motoristov poroča, da je tempo vožnje občasno ali pogosto prepočasen, za tretjino je prehiter ali pa je skupina po njihovem občutku preveč strnjena (36 odstotkov). To je lahko problem, še posebej, ker je komunikacija v skupini med vožnjo omejena.
Avtomobilisti so neuvidevni
Motoristi so na cesti slabo vidni in zaradi tega še bolj kot drugi udeleženci v prometu izpostavljeni nesrečam. Kljub temu polovica motoristov poroča, da vsaj občasno vozijo brez dodatne motoristične opreme, kot so jakna, škornji, rokavice, želva.
Dve tretjini motoristov ne uporablja varnostnih dodatkov, ki bi jih na cesti naredili bolj vidne, kot je svetleči brezrokavnik, nekaj manj kot četrtina pa jih poroča, da so že vozili motocikel pod vplivom alkohola. Dodaten problem predstavljajo včasih napeti odnosi med vozniki osebnih avtomobilov in motoristi, saj kar 83 odstotkov motoristov meni, da so vozniki avtomobilov do motoristov neuvidevni.