In že takoj prvi dan so se pred Nomo na obrobju Christianie v Københavnu vile dolge vrste, še pred koncem dneva pa je Rene Redzepi, pionir nove nordijske kuhinje, razprodal vse burgerje in vino, ki so bili na voljo ob odprtju.
Vina so bila, jasno, kot je od Nome pričakovati, v celoti od biodinamičnih in ekoloških proizvajalcev, strežejo pa za zdaj zgolj na vrtu, kjer je mest za 65 ljudi. Ta nova, pokoronska različica Nome se vseeno od izvirnika ne bi mogla bolj razlikovati – namesto prefinjenih kreacij, ki jih je ekipa ustvarjala mesece vnaprej, sta zdaj na voljo cheeseburger "Viking" in vegeburger.
Če si moral v Nomi mizo rezervirati okoli štiri mesece vnaprej, zdaj bar Noma rezervacij ne sprejema, vabljeni vsi.
Če je bila restavracija prej zapolnjena z mednarodnimi gosti, ki so prileteli z vsega sveta, da bi jedli v eni najboljših restavracij zadnjih 15 let, so zdaj zaradi prepovedi potovanj za burgerje v vrsti čakali domačini.
Se razume, da Noma vseeno ne bo stregla povsem običajnih burgerjev – njihovi različici gurmet sta dodelani do zadnje podrobnosti. Cheeseburger je sestavljen iz krompirjeve bombetke z govejim polpetom s prekajeno govejo maščobo in dodatki fermentov, vključno govejega, iz laboratorija Davida Zilberja, ekološkim čedarjem in majonezno omako z okisano zelenjavo.
Za vegetarijanski burger pa uporabijo polpet iz kvinoje, glaziran z različnimi fermenti.
In cena? 16 evrov, če burger vzamete s seboj, oz. 20, če ga pojeste na vrtu, medtem ko se cene vin na kozarec začenjajo pri 12 evrih, cene piva pa pri šestih evrih. Za naše razmere zasoljeno, za skandinavske dokaj običajno. In zagotovo nižje od degustacijskega menija v Nomi, za katerega boste (brez vin) odšteli okoli 300–320 evrov.
Kdaj se odpira restavracija, ni znano
Nekateri so popolnoma navdušeni nad tem, kako se je Noma prilagodila novi realnosti. Spet drugi izražajo bodisi pomisleke ali pa neposredne kritike, da se je Redzepi v strahu pred prazno restavracijo poslužil najbolj populističnega koncepta – burgerjev. "Burgerji so za vse. Nisem še spoznal človeka, ki ne bi maral burgerja," je povedal Redzepi. "Naš cilj tokrat ni bahati se, kaj znamo, ampak samo privabiti ljudi, da bodo šli znova ven, da bodo uživali."
Da se bo Noma v četrtek odprla kot bar z burgerji in vinom, je Redzepi napovedal pred natanko tednom dni.
"Kakšni nori in negotovi časi. Preden znova odpremo Nomo, kot jo poznamo, jo bomo preuredili v lokal brez rezervacij, stregli pa bomo vino in burgerje," je na Instagramu zapisal Redzepi. "V prvi fazi ponovnega odpiranja si želimo biti odprti za vse. Zaceliti si moramo rane, zato nazdravimo skupaj, pojejmo burger, vsi ste vabljeni."
Kot je še dodal, bodo na neki točki poleg burgerjev v vinskem baru začeli streči še ostrige in prigrizke, ki jih običajno k vinu strežejo tovrstni lokali.
Kdaj se bo Noma, kot jo poznamo, trenutno druga restavracija sveta na seznamu 50 Best, znova odprla, za zdaj še ni znano.
Kot številni, ki vodijo vrhunske restavracije z mednarodno klientelo, verjetno tudi Redzepi čaka na neki evropski dogovor glede odpiranja meja in letalskega prometa. Kljub temu pa Redzepi razmišlja, ali ne bi morda ob svoji matični restavraciji obdržal tudi tega novega koncepta, v katerem bi lahko užival širši krog ljudi.
Noma sicer ni edina köbenhavnska visokoprofilirana restavracija, ki je v tem kriznem času prešla na povsem "ljudsko" izdajo - Amass, ena od restavracij Cristiana Puglisija, zdaj streže ocvrtega piščanca in (naravno) vino.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje