Med 8. in 10. aprilom bo Kino Šiška gostil četrti Philips Fashion Week. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer
Med 8. in 10. aprilom bo Kino Šiška gostil četrti Philips Fashion Week. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Koncept FW-ja že od samega začetka temelji na sodelovanju, sodelovanju med oblikovalci, kupci, mediji ... Vse zato, da slovenska moda dobi priložnost, da se čim bolje predstavi. Rešitev je v povezovanju, saj lahko skupaj veliko spremenimo.

Casting je opravljen, modeli so izbrani. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Seveda je tudi finančna situacija razlog za to, da so se nekateri odločili preskočiti prihajajoči FW. Stroški, ki jih imajo oblikovalci s kolekcijo, niso ravno majhni.

Vabila so 'vroča roba', prve vrste rezervirane za izbrance. Foto: MMC RTV SLO/Sandi Fišer

Znebiti se moramo tega občutka, da je tuje vedno boljše, in biti ponosni na to, kar imamo doma, in to tudi spodbujati. Upam, da bo Slovenija postopoma v domačem dizajnu videla nekaj, v kar se izplača vlagati in kar bi lahko uspešno izvažali. Takrat se bo situacija počasi začela spreminjati.

Tokrat bodo slovenski oblikovalci svoje zamisli za naslednjo jesensko-zimsko sezono predstavili v treh skupinah, vsaka izmed njih bo imela modno revijo en dan. Osrednja novost bo modna revija študentov modnega oblikovanja na naravoslovnotehniški fakulteti (NTF). O tem, kako potekajo priprave na največji modni dogodek pri nas, kako ga je zaznamovala slaba gospodarska situacija in kakšna je njegova prihodnost, smo se pogovarjali z namestnico direktorice Fashion Weeka Meto Kač.

In čeprav Fashion Week ostaja zaprt dogodek, namenjen predvsem novinarjem, urednikom, kupcem, blogerjem in agentom, se bodo med slovensko modno srenjo pomešali tudi trije bralci MMC-ja s povabljenko ali povabljencem. Kako do vstopnic? Berite naprej.


Bliža se četrti Fashion Week (v nadaljevanju FW). V organizacijski ekipi je vzdušje gotovo že napeto ...

Res je, po navadi je zelo pester že kar ves mesec pred dogodkom. Celotna ekipa se trenutno ukvarja še z zadnjimi podrobnostmi. Produkcijski del ekipe z Melindo Rebrek na čelu se ukvarja s pripravo lokacije in drugimi organizacijskimi zadevami, art direktor Den Baruca se posveča predvsem podrobnostim podobe dogodka in glasbi, ki vedno pritegne veliko pozornosti. Tjaša Stanič pa se pripravlja na usklajevanje manekenk, fitingov in dogajanja v zaodrju.

Ste modele torej že izbrali?

Casting je bil že opravljen, modeli pa so bili izbrani malo za tem. Za to, kot že omenjeno, skrbi Tjaša, ki ima res občutek za to. Tudi tokrat se bodo po pisti sprehodili tako ženski kot moški modeli. Večina jih je že poznanih, nekaj novih pa bo po brvi hodilo na NTF-jevih modnih revijah.

Pa smo že pri letošnji novosti, reviji mladih oblikovalcev z NTF-ja, ki je bila prej samostojen dogodek ... Kako to, da ste združili moči?

Koncept FW-ja že od samega začetka temelji na sodelovanju, sodelovanju med oblikovalci, kupci, mediji ... Vse zato, da slovenska moda dobi priložnost, da se čim bolje predstavi. Rešitev je v povezovanju, saj lahko skupaj veliko spremenimo.

Bodo tudi tokrat FW obiskali tuji gostje?

Spet sodelujemo z British Councilom v Sloveniji, ki že od prvega FW-ja podpira slovensko modo. Tokrat bo na njihovo pobudo k nam prišla oblikovalka Jane Bowler, ki bo imela tako predavanje kot delavnico. Bodo pa v prvi vrsti sedeli tudi drugi tuji gostje.

Kako pravzaprav poteka organizacija takšnega dogodka in kako dolgo traja?

Po navadi vsak v ekipi poda predloge, ki jih uskladimo s proračunom. Glede na to, da je pred nami že četrti FW, smo vsi zelo dobro utečeni. Vsak ve, kaj so njegove zadolžitve in vse teče kot po tekočem traku. Zato je težko reči, kdaj smo se začeli pripravljati na prihajajoči dogodek, saj smo o njem razmišljali že med pripravami na prejšnjega. Vedno si postavljamo nove cilje, imamo nove vizije, ki pa se zaradi zunanjih dejavnikov spreminjajo. Velikokrat si rečemo, "na naslednjem bomo pa še to dodali" ali pa kaj izboljšali. Za prvi FW bi rekla, da so priprave trajale nekaj mesecev, seveda pa je bil zadnji mesec najbolj intenziven.

Letos je na seznamu nekaj manj oblikovalcev, v oči bode odsotnost nekaterih že uveljavljenih imen. Je bila vzrok temu slaba finančna situacije?

Seveda je tudi finančna situacija razlog za to, da so se nekateri odločili preskočiti prihajajoči FW. Stroški, ki jih imajo oblikovalci s kolekcijo, niso ravno majhni. Nekateri imajo istočasno še druge projekte, kar je finančno spet zelo naporno. Drugi pa ne sodelujejo zaradi osebnih razlogov.

Kako vidite prihodnost FW-ja? Razmišljate morda že o petem?

FW je že od samega začetka zastavljen kot dolgoročen projekt, drugače ga sploh ne bi bilo smiselno pripravljati. Vsak, ki malo spremlja modo pri nas, ve, da bi stvari na tem področju lahko bile boljše. A spremembe se ne morejo zgoditi čez noč oziroma po enem tednu mode. Mislim, da je treba pri nas dvigniti ozaveščenost o kakovosti slovenskega dizajna. Znebiti se moramo tega občutka, da je tuje vedno boljše, in biti ponosni na to, kar imamo doma, in to tudi spodbujati. Upam, da bo Slovenija postopoma v domačem dizajnu videla nekaj, v kar se izplača vlagati in kar bi lahko uspešno izvažali. Takrat se bo situacija počasi začela spreminjati.

Kako bi lahko pritegnili več tujih gostov oziroma kupcev? Na njihovo odsostnost zadnje čase opozarja vse več domačih oblikovalcev in poznavalcev ...

Prvi korak je, da vztrajamo in še naprej organiziramo FW dvakrat letno. Da ga nadgrajujemo in izboljšujemo. Seveda to ni odvisno le od naše želje, ampak tudi od razmer, v katerih delujemo. Trenutna finančna situacija ni prizanesla nikomur, zaradi tega je tudi toliko težje zagotoviti prihod tujih gostov. Prek naših kanalov poskušamo promovirati dogodek tudi v tujini in tako dvigniti ozaveščenost. Več tujcev ko sliši za ljubljanski fashion week, večje bo njihovo zanimanje, da se ga udeležijo.

Vstopnice za FW so postale "vroča roba" v modnih krogih, estradniki bi radi bili videni v prvih vrstah na revijah ... Kako lahko povprečen modni navdušenec pride do vabila?

FW ostaja dogodek zaprtega tipa, saj vstopnice niso na prodaj. Tako kot v tujini so sedeži v dvorani namenjeni predvsem novinarjem, urednikom, kupcem, blogerjem in agentom. A tehnologija je čudovita reč, tako da si lahko čisto vsak ogleda modne revije v živo prek naše spletne strani.

MMC v sodelovanju s Fashion Weekom podeljuje tri pare vstopnic, za vsak dan po enega. Vse, kar morate storiti za sodelovanje v nagradnem žrebu, je, da odgovorite na vprašanje:

"Katera britanska modna oblikovalka bo gostja letošnjega Fashion Weeka?"

Odgovor z vašimi kontaktnimi podatki do torka, 2. aprila, ob 12.00 pošljite na naslov mmc-zabava@rtvslo.si. Po žrebu bomo nagrajence obvestili, katero modno revijo si bodo lahko ogledali.

Koncept FW-ja že od samega začetka temelji na sodelovanju, sodelovanju med oblikovalci, kupci, mediji ... Vse zato, da slovenska moda dobi priložnost, da se čim bolje predstavi. Rešitev je v povezovanju, saj lahko skupaj veliko spremenimo.

Seveda je tudi finančna situacija razlog za to, da so se nekateri odločili preskočiti prihajajoči FW. Stroški, ki jih imajo oblikovalci s kolekcijo, niso ravno majhni.

Znebiti se moramo tega občutka, da je tuje vedno boljše, in biti ponosni na to, kar imamo doma, in to tudi spodbujati. Upam, da bo Slovenija postopoma v domačem dizajnu videla nekaj, v kar se izplača vlagati in kar bi lahko uspešno izvažali. Takrat se bo situacija počasi začela spreminjati.