Antonio Zamperla, čigar podjetje, ki se je specializiralo prav za tovrstne tematske parke, služi 60 milijonov evrov na leto, si je zamislil 55 metrov visoko zabaviščno kolo, vlakec smrti in druge adrenalinske vožnje, ob tem pa še instalacije, ki bi ponazarjale krhek ekosistem beneške lagune in zgodovino tega lepega mesta.
"Prihajamo po prstih, kot da bi vstopali v trgovino s kristalom, da ne bi povzročili kakršne koli škode," je povedal Zamperla. Projekt, ki še čaka na vsa dovoljenja, naj bi zrasel na nenaseljenem otoku, na katerem je nekoč stala sežigalna peč. Zamperla obljublja, da bo očistil otok toksičnosti in ustvaril 500 delovnih mest, a kot poroča AP, je prepričati Benečane za takšne in podobne ideje trd oreh.
Ravno letos poleti se je moral francoski oblikovalec Pierre Cardin zaradi birokratskih zapletov po dveh letih in kopici porabljenega denarja odpovedati načrtom gradnje 300 milijonov evrov vrednega luksuznega stolpa Palais Lumiere (Palača luči) na neuporabljeni zemlji s pogledom na Benetke.
"Talci terizma"
Zamperlov park z delovnim naslovom L'isola San Biagio bi se lahko odprl čez dve leti - "če bo vse potekalo gladko, brez kakih večjih nasprotovanj", dodaja Zamperla, ki poudarja, da se projekt osredotoča na beneško zgodovino. Parka ne želi označevati kot "zabaviščni", saj s tem postane lahka tarča za nasprotnike, ki že zdaj pravijo, da se je mesto zaradi trume turistov in odhajanja deomačinov sprevrglo v nekakšno "benetkolandijo".
Lidia Fersuoch, predsednica beneškega odbora konservatorske skupine Italia Nostra, pravi, da je največja napaka projekta ta, da se osredotoča zgolj na turizem, ob tem pa ni predložil nobenih zamisli, s katerimi bi privabil domačine ali podal obete za tiste vrste raznoliko in živahno gospodarstvo, s katerim so Benetke pred davnimi stoletji postale trgovsko središče sveta. "Potrebujemo prav nasprotno od tega, kar delajo oni. Narediti Benetke za živo mesto," meni Fersuochova. "Vedno smo talci turizma."
Zamperla pravi, da bo njegov projekt obogatil izkušnjo in znanje turistov, ob tem pa dodaja, da so zabaviščne atrakcije nujne, češ da financirajo kulturne razstave in eksponate. "Da bi lahko vzdrževali kulturno naložbo, potrebujemo atrakcije. Kultura se sama pač ne bo plačevala," pravi.
Benetke vsako leto obišče 25 milijonov ljudi, od tega kar nekaj križarskih ladij, ki uničujejo že tako skrajno občutljivo staro mesto na vodi, domačini pa mesto zapuščajo zaradi visokih življenjskih stroškov.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje