Leta 1957 zgrajena krožna kabinska žičnica je smučarjem in številnim obiskovalcem skrajšala pot od vznožja pa do vrha Pohorja. "Cela generacija pred nami je že sanjala o njej, po vojni pa je mladina Maribora stopila skupaj s kolektivi in začel se je boj za prvo sodobno napravo v Jugoslaviji in v tem delu južne Evrope," je takrat dejal Franci Čop, oče pohorske vzpenjače.
Vzpenjača je nato prispevala tudi močan impulz k razvoju smučarskega športa in turizma na Mariborskem Pohorju, ki je zaradi marljivih in zaupanja vrednih ljudi le slabih sedem let po zagonu vzpenjače že gostilo prvo žensko tekmo za svetovni pokal.
"Če ne bi bilo gondole, si ne znam predstavljati, če bi bila kakršna koli beseda o smučanju, o turizmu, kajti v tistem času se je zimski turizem v Evropi zelo zelo hitro razvijal, mi smo bili vedno malce zadaj, ampak mariborska gondola je te destinacije lovila za rep," je v pogovoru za TV Slovenija dejal Tone Vogrinec, legenda alpskega smučanja in član izvršnega odbora za alpsko smučanje pri FISRaportu.
Ob jubileju prenovljena ploščad
Ob 60. obletnici odprtja vzpenjače so se sicer v Mariboru lotili celovite prenove avtobusnega postajališča in spodnje postaje vzpenjače. Dobrih 120.000 evrov vreden projekt po novem ponuja povečano ploščad pred vhodom v postajo gondole, kjer odslej ne bo več mogoče parkiranje vozil. V naslednjih dneh bodo z nadstreškom pokrili avtobusno postajališče, prenovljeno ploščad pa so hortikulturno uredili ter postavili vso potrebno opremo, kot so luči, koši in klopi. Prostor bo odslej služil kot odprta urbana površina za vse obiskovalce Mariborskega Pohorja ter bo omogočal nemoten dostop za javni mestni potniški promet.
"Z novo ploščadjo na prostoru, kjer je dnevno večje število ljudi, želimo prostor narediti še prijaznejši in privlačnejši za vse obiskovalce. Zato na prenovljeni ploščadi oziroma trgu načrtujemo dodatne vsebine, povezane s tradicijo smučanja in turizmom na Pohorju," je po poročanju STA-ja ob odprtju povedal župan Andrej Fištravec.
S prenovo so mirujoči promet prestavili na nižje parkirišče, na zdajšnjem območju pa bodo zagotovili zgolj parkirne površine za invalide, taksislužbo, javni potniški promet, kolesarje, pešce ter električna vozila Avant2Go. Dostop je omejen s potopnim valjem, tja bo omogočen dostop tudi za dostavna vozila in vozila na intervenciji.
Smučarska sezona se je začela tudi uradno, težave povzroča odjuga
Predstavnik Marproma, zadolžen za žičniške dejavnosti na Pohorju, kjer ima omenjeno javno podjetje dolgoročno koncesijo, Andrej Verlič je ob tem dodal, da so s smučarsko sezono začeli že pred dvema tednoma, zdaj pa jo odpirajo še uradno. Želijo si, da bi bila sezona vsaj tako dobra kot lanska, ko so zagotovili 60 dni smučanja vse do doline ter imeli 30 odstotkov več smučarjev kot leto prej.
Ob tem je Verlič priznal, da so nekatere žičniške naprave pri njih že razmeroma stare, kar jim občasno povzroča težave z okvarami, hkrati pa napovedal, da bodo v naslednjih letih poskrbeli tudi za posodobitev sistema. Prvotne kabine, ki so jih izdelali v slovenjebistriškem Impolu, so sicer potnike vozile vse do leta 1978, ko so jih nadomestile modernejše, še vedno pa ostajajo prvotni stebri, ki jih najeda zob časa.
Več težav in škode imajo na Mariborskem Pohorju sicer trenutno z odjugo, ki je v ponedeljek in torek pobrala večino naravnega snega, vseeno pa je mogoče smučati na večini odprtih prog, predvsem na areškem delu, od nedelje pa bodo začele delati tudi povezave z mariborskim delom Pohorja.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje