V Globusu smo o finalu ameriške predvolilne tekme govorili z dvema ameriškima sogovornikoma, ki skrbno spremljata tamkajšnjo predvolilno kampanjo.
Tudi letos bo odločalo gospodarstvo
Ob številnih temah v sicer ideološko močno polarizirani predvolilni kampanji, ki jo spremljamo, je v ospredju kot že pred večino ameriških predsedniških volitev doslej predvsem gospodarstvo. Ob sicer majhni brezposelnosti in visoki gospodarski rasti Američane boleče pesti draginja. Ključno vprašanje za številne med njimi je, kako preživeti iz dneva v dan. Inflacija, priseljevanje in zdravstvo so leta 2024 tri ključne teme ameriških volivcev, kažejo raziskave javnega mnenja. Profesor politologije z Univerze v Chicagu John Mark Hansen poudarja pomen gospodarstva. "Predsedniške volitve so vedno nekakšen referendum o stanju gospodarstva v državi," pravi. "In to bo za demokrate, ki so zdaj v Beli hiši, zahtevno področje kampanje."
In kako je z ameriško zunanjo politiko, ko je Bližnji vzhod na robu novega večjega izbruha nasilja širših ozemeljskih razsežnosti? "Zunanja politika je le redko res pomemben dejavnik v ameriški predvolilni kampanji. Letos verjetno ne bo nič drugače. Zunanja politika je pomembna le takrat, ko se ameriški vojaki bojujejo," pravi Hansen in dodaja, da imajo demokrati in republikanci vsak svoja področja, na katerih želijo nabirati glasove. "Republikanci želijo usmeriti žaromete na priseljevanje, demokrati na pravico do splava."
Zaton televizijskih oglasov, vzpon spleta
Gostja oddaje Globus je tudi Susan Ohmer z Univerze Notre Dame v Indiani, ki se ukvarja s političnim komuniciranjem in vlogo medijev v predsedniški kampanji. Opozarja, da televizijski oglasi niso več tako učinkoviti, kot so bili, saj so televizijski gledalci tako rekoč preplavljeni z njimi: "Ljudje televizijske oglase po nekaj časa preprosto spregledajo." Politično oglaševanje se je v zadnjih letih premaknilo predvsem na splet. Ohmer pravi, da je bila prelomnica leta 2008, ko je na volitvah zmagal Barack Obama.
"Kandidati uporabljajo različne platforme, saj so tudi uporabniki zelo različni. Ljudje pri 70, 80 letih ne uporabljajo TikToka, najverjetneje pa so televizijski gledalci. Za tokratne volitve je značilno, da Kamala Harris intenzivno nagovarja mlade volivce, in ti so uporabniki TikToka. Uporabljajo se torej različne platforme, a je vendarle opaziti premik na splet in nagovarjanje mlajših volivcev," pravi Ohmer.
Nagovarjanje volivcev je še posebej intenzivno v sedmih državah, kjer je še vse mogoče in noben kandidat nima prepričljive večine. Od teh sedmih so tudi zaradi števila elektorskih glasov ključne tri zvezne države: Pensilvanija, Michigan in Wisconsin.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje