Volkswagen je sporočil, da ostaja zavezan iskanju rešitev za nastali položaj skupaj s predstavniki delavcev. Foto: Reuters
Volkswagen je sporočil, da ostaja zavezan iskanju rešitev za nastali položaj skupaj s predstavniki delavcev. Foto: Reuters

Kot je zaposlenim v največjem evropskem proizvajalcu avtomobilov razkrila vodja sveta delavcev Daniela Cavallo, bi se lahko zaprli celotni oddelki, pri čemer je mogoča tudi njihova selitev v tujino. Varčevalni ukrepi bodo po njenih besedah zadevali vse Volkswagnove tovarne v Nemčiji. "Nobena od njih ni varna," je poudarila.

"Vodstvo misli popolnoma resno glede vsega tega. To ni rožljanje z orožjem v okviru kolektivnih pogajanj," je bila resna Cavallo.

Po podatkih sveta delavcev je najbolj na udaru Volkswagnova tovarna v Osnabrücku, ki pred nedavnim v nasprotju s pričakovanji ni dobila novega naročila avtomobilskega podjetja Porsche. Vodstvo Volkswagna načrtuje tudi množična odpuščanja.

V sindikatu IG Metall, ki zastopa večino zaposlenih v avtomobilski družbi, so ogorčeni. "S tem so nož zarili globoko v srce prizadevne delovne sile," se je na novico odzval Thorsten Gröger iz sindikata.

"Pričakujemo, da bosta Volkswagen in njegov upravni odbor za pogajalsko mizo namesto fantazij o odpuščanju začrtala izvedljive koncepte za prihodnost. Do zdaj je delodajalska stran predstavljala komaj kaj več kot prazne fraze," je bil oster.

Potem ko je Volkswagen septembra prekinil več kot 30 let star kolektivni dogovor o zaščiti delovnih mest, so namreč predstavniki vodstva in sindikata začeli pogajanja za novo kolektivno pogodbo.

Težave nemške avtomobilske industrije vplivajo na slovenske dobavitelje
Cavallo je v ponedeljek nagovorila zaposlene v največji Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu. Foto: Reuters
Cavallo je v ponedeljek nagovorila zaposlene v največji Volkswagnovi tovarni v Wolfsburgu. Foto: Reuters

Namesto zvišanja bodo plače znižali za desetino

IG Metall je septembra neuspešno zahteval sedemodstotno zvišanje plač, namesto tega pa naj bi v podjetju zdaj po besedah Cavallo želeli izpeljati 10-odstotno znižanje plač in zamrznitev povišanj plač za dve leti.

"Ti podivjani načrti upravnega odbora nikakor niso sprejemljivi in kršijo vse, kar smo v podjetju doživeli v zadnjih desetletjih," je dejal Gröger. Pogajalci naj bi se sicer vnovič srečali v sredo.

Iz Volkswagna so sporočili, da bodo v sredo, ko se bodo delavci in vodstvo sešli na drugem krogu pogajanj o plačah in ko bo avtomobilski proizvajalec objavil rezultate poslovanja za tretje četrtletje, predstavili predloge za zmanjšanje stroškov dela.

"Stanje je resno in odgovornost pogajalskih partnerjev je ogromna ... Brez celovitih ukrepov za ponovno vzpostavitev konkurenčnosti si v prihodnosti ne bomo mogli privoščiti nujnih naložb," je dejal član uprave skupine Volkswagen Gunnar Kilian.

Thomas Schäfer, ki vodi oddelek znamke Volkswagen, je dejal, da nemške tovarne niso dovolj produktivne in delujejo od 25 do 50 odstotkov nad načrtovanimi stroški, kar pomeni, da so nekatere tovarne dvakrat dražje v primerjavi s konkurenco.

Iz oddaje Tednik:

Negotova avtomobilska prihodnost
Sindikati imajo pri Volkswagnu ogromno moč, saj imajo predstavniki delavcev polovico sedežev v nadzornem svetu. Foto: Reuters
Sindikati imajo pri Volkswagnu ogromno moč, saj imajo predstavniki delavcev polovico sedežev v nadzornem svetu. Foto: Reuters

Visoki stroški in huda konkurenca

Volkswagen v največjem gospodarstvu v območju evra zaposluje približno 120.000 ljudi, od katerih jih približno polovica dela na sedežu podjetja in v osrednji tovarni v mestu Wolfsburg na severu države. Celotna skupina Volkswagen sicer v Nemčiji zaposluje približno 300.000 ljudi.

Skupaj ima podjetje v Nemčiji 10 tovarn, od tega šest na Spodnjem Saškem, tri na Saškem in eno v Hessnu.

Glede na prekinitev kolektivnega dogovora o zaščiti delovnih mest lahko začne odpuščati sredi leta 2025. Podjetje sicer v Nemčiji še nikoli ni zaprlo nobene tovarne, tudi sicer tega v svetu ni storilo že več kot tri desetletja.

A družba se spopada s hudim pritiskom zaradi visokih stroškov energije in dela, ostre azijske konkurence, slabšega povpraševanja v Evropi in na Kitajskem ter počasnejšega prehoda na električno energijo, kot je bilo pričakovano.

Tiskovni predstavnik vlade je dejal, da se Berlin zaveda Volkswagnovih težav in ostaja v tesnem dialogu s podjetjem ter predstavniki delavcev.

Volkswagen vztraja, da je prestrukturiranje družbe nujno za nadaljnje delovanje. Foto: Reuters
Volkswagen vztraja, da je prestrukturiranje družbe nujno za nadaljnje delovanje. Foto: Reuters

"Kanclerjevo stališče do tega je jasno, in sicer da morebitne napačne odločitve vodstva iz preteklosti ne smejo iti v škodo zaposlenih. Zdaj je cilj ohraniti in zagotoviti delovna mesta," je zatrdil.

Nemški kancler Olaf Scholz je sicer za torek popoldne sklical industrijski vrh, na katerem bodo govorili o težavah nemške avtomobilske industrije, kjer se tudi Mercedes-Benz in Porsche spoprijemata s padcem dobička zaradi slabših razmer na kitajskem trgu, zaradi česar napovedujeta ukrepe za zmanjšanje stroškov.

Kot je za Reuters povedal Moritz Kronenberger iz Union Investmenta, podatki iz industrije kažejo, da avtomobilski proizvajalci ne smejo pričakovati obrata k rasti. "Zato je treba nemudoma sprejeti pomembne ukrepe za zmanjšanje stroškov, še preden bo sedanja nezadostna izkoriščenost tovarn povzročila negativne denarne tokove," je pojasnil.

Volkswagen bo zapiral tovarne in odpuščal delavce