Ploščad pred kulturnim hramom se v tem času ni zelo spremenila. Foto: RTV SLO
Ploščad pred kulturnim hramom se v tem času ni zelo spremenila. Foto: RTV SLO
Joco Žnidaršič: Portret Josipa Broza Tita
Pred kratkim so v CD-ju gostili tudi razstavo slik Joca Žnidaršiča. Foto: Cankarjev dom
Koncert Pavarottija je bil dogodek, za katerega je bilo v Cankarjevem domu treba odšteti največ. Foto: EPA

Dogajanje se je začelo v Kidričevem parku, kjer je zbrane najprej nagovoril direktor Cankarjevega doma Mitja Rotovnik, nato pa so se zvrstili nastopi Mihe Debevca (harmonika), Cirkusa Buffetto, Branka Potočana in harmonikarskega orkestra Glasbene šole Vič.

Pripravili so tudi razstavo plakatov
V stavbi Cankarjevega doma so si obiskovalci lahko ogledali filme o gradnji CD-ja in prireditvah na njegovih odrih, fotografije Branka Cvetkoviča, posnete v zaodrju CD-ja, in razstavo plakatov za prireditve zadnjih pet let. V Veliki sprejemni dvorani pa so si obiskovalci lahko ogledali razstavo publikacij, ki jih je izdal CD, mogoč je ogled spletnih strani kulturnega hrama, predstavili pa so tudi zbornik ob 25-letnici CD-ja in publikacije o programu, kar bodo ljubiteljem kulture ponudili v naslednjih mesecih.

Na dan praznovanja pa bo v Linhartovi dvorani tudi koncert skupine The Walkabouts, dan kasneje pa se bo na istem prizorišču predstavil še Big band RTV Slovenija, ki bo poslušalcem ponudil pregled slovenske džezovske ustvarjalnosti.

Nekaj podatkov iz zakulisja

  • Povprečno so v petindvajsetih letih v Cankarjevem domu priredili pet posameznih dogodkov dnevno (razen poleti, ko obnavljajo prostore in opremo).
  • Na odrih Cankarjevega doma je nastopilo približno 385.000 umetnikov.
  • Za prireditve kulturno-umetniškega programa z abonmaji Slovenske filharmonije in Simfonikov RTV Slovenija so do zdaj prodali več kot 4,4 milijone vstopnic.
  • Najvišja cena vstopnic do zdaj je bila za slavnosten operni koncert z Lucianom Pavarottijem leta 1997, v zadnjih petih letih pa za gostovanje Izraelske filharmonije.
  • V zadnjih petih letih je bilo letno razprodanih približno 30 odstotkov kulturno-umetniških prireditev.