Foto:
Foto:
SOF vsako leto ponudi številne delavnice in okrogle mize, z obiskom katerih lahko slovenski oglaševalci spoznajo svetovne trende v oglaševanju.
Tudi tiskovno gradivo, ki so ga pripravili prireditelji letošnjega SOF-a priča o duhovitosti oglaševalcev.
Pred velikim zaključkom letošnjega SOF-a je žirija že pripravila ožji izbor tekmovalnih del.

Poleg imenovanja agencije leta so v Portorožu razglasili tudi zmagovalce v drugih tekmovalnih kategorijah. Naziv oglaševalca leta je pripadel podjetju Proconi iz Murske Sobote, nagrado za najboljšo celostno grafično podobo pa je za oglaševalsko strategijo za Piranske soline prejela Agencija 41.



Šest priložnosti za uspeh
Po besedah prirediteljev je SOF parada kreativnosti oglaševanja in osrednji dogodek oglaševalske stroke v Sloveniji. Njegov tekmovalni del sestavlja šest kategorij. To so TV-oglasi, tiskani oglasi in plakati, druga oglasna sredstva, radijski oglasi, spletno oglaševanje in celostne oglaševalske akcije.

Vsa prijavljena dela so šla skozi roke strokovne žirije, v kateri pod vodstvom predsednice žirije Ladeje Godine Košir, sicer izvršne kreativne direktorice v agenciji Imelda Ogilvy, sedijo Igor Arih (kreativni direktor v agenciji Arih), Aljoša Bagola (kreativni direktor v agenciji Pristop Communications), Zdravko Duša (urednik v Cankarjevi založbi), Gal Erbežnik (kreativni direktor v agenciji Mayer McCann, Zoran Gabrijan (kreativni direktor v agenciji Futura), Tomo Glažar (direktor marketinga, Sonce.net interaktivni mediji), Dušan Grobovšek (art direktor Saatchi & Saatchi, kreativni direktor IODG-ja) in Slavimir Stojanović (kreativni direktor v oblikovalskem studiu Futro).

Pri izbiranju najboljše celostne oglaševalske akcije pa so se jim pridružili še Suzana Bavčar Rože iz Fructala, z Dnevnika je prišel Aleksander Bratina, iz Telekoma Slovenije pa Iztok Sila.

»Izključene« kategorije
Poleg rednih tekmovalnih kategorij prinaša SOF tudi posebne tekmovalne skupine, poimenovane OFF SOF. Tako je v Portorožu potekal tudi spopad za najboljšo celostno grafično podobo tržnih znamk, najboljšo fotografijo v oglaševanju, najboljšo oglaševalsko ilustracijo, najboljšo avtorsko glasbo, ki je bila uporabljena za namene oglaševanja, boj pa se je bil tudi med neobjavljenimi tiskanimi oglasi in plakati.

Presojanje celostnih grafičnih podob je bilo v pristojnosti posebne žirije, ki jo sestavljajo Ladeja Godina Košir, Slavimir Stojanović, Dušan Grobovšek, Andreja Trbuha Kukec in Tom Mezga.

Prezrti niti mladi kadri
Svojo oglaševalsko kreativnost so pod drobnogled SOF-ove žirije lahko postavili tudi mladi oglaševalci. Ti so na SOF-ov natečaj lahko prijavili oglaševalske strategije, ki naj bi prepričevale o koristih gradnje okolju prijaznih vetrnih elektrarn.

Da ne bi bilo več obtožb
Štirinajsta izvedba festivala je posebno pozornost namenila vprašanju odgovornosti v oglaševanju. Odgovornost v oglaševalski industriji je namreč izredno pereča tema, saj na oglaševalce vedno znova letijo očitki, da z izkrivljenim prikazovanjem realnosti vzbujajo lažne iluzije in spodbujajo slabe navade posebno mladine in otrok.

O tej temi in smernicah v svetu oglaševanja so povabljeni predavatelji in udeleženci spregovorili na predavanjih in delavnicah, ki vsako leto spremljajo tekmovalni del osrednjega slovenskega oglaševalskega srečanja.

Začetki s propagandnim filmom
Korenine Slovenskega oglaševalskega festivala segajo v začetek sedemdesetih let, ko je v Portorožu našel dom jugoslovanski festival propagandnega filma. Festival se je v slovenski oglaševalski festival preobrazil leta 1991, vendar je tedaj potekal v okviru Zlatega bobna, mednarodnega slovenskega oglaševalskega festivala. Kasneje sta se mednarodni in domači del razšla in nastali sta dve ločeni oglaševalski prireditvi, ena s popolnoma slovenskim (SOF) in druga z mednarodnim značajem (Zlati boben).