Kakšni oglasi prevladujejo na SOF-u? Tisti, ki namenoma kršijo oglaševalsko etiko, ali oglasi, ki skušajo prepričati z domiselnostjo in ne s šokom? Foto: SOF
Kakšni oglasi prevladujejo na SOF-u? Tisti, ki namenoma kršijo oglaševalsko etiko, ali oglasi, ki skušajo prepričati z domiselnostjo in ne s šokom? Foto: SOF
Okrogla miza Tanka linija dovoljenega v oglaševanju
Oglaševalci naj sami pazijo, da ne prestopijo tanke črte dovoljenega. Foto: SOF
Si.mobil je prejel nagrado za oglaševalca leta. Foto: RTVSLO

Na sklepnem večeru 15. festivala SOF v Portorožu so podelili tudi nagrado za najboljši tiskani oglas, ki ga je prejela agencija Mayer McCann za oglas Brisače. Med celostnimi oglaševalskimi akcijami je veliko nagrado prejela agencija Formitas, ki je prepričala z akcijo Elektroluxova pralnica na Rock Otočcu. Futura je postala tudi agencija leta, že včeraj pa so razglasili novo lastnico naziva oglaševalska osebnost leta, Gordano Petek Ivandič, in oglaševalca leta, ki je podjetje Si.mobil, d. d.

Samoregulativa: Ključ oglaševanja
Na festivalu, ki je na Obali potekal od 29. marca, pa so se kot vsako leto različnih tem, ki se navezujejo na oglaševanje, dotaknili tudi na okroglih mizah. Udeleženci 15. SOF-a, ki se tako v času burnih razprav o etiki, ki naj bi jo pri svojem delu upoštevali oglaševalci, niso mogli izogniti pogovoru o mejah v oglaševanju, so poudarili, da naj bi bila samoregulativa in ne zunanji nadzor pravi odgovor na vprašanje, kako zagotoviti oglase, ki ne prestopajo meje splošne morale.

Med hudimi etičnimi prekrški oglaševalcev je Cene Grčar (Pro Plus) omenil navajanje institucij, ki dejansko ne obstajajo. Gordana Petek Ivandič (Belinka) pa je izpostavila dejstvo, da se sme oglaševati prav vse, sporen je lahko le način; nikoli ni sporen izdelek.

Kaj zmore "brezzobo" razsodišče?
Oglaševalska osebnost leta Petek Ivandičeva, članica oglaševalskega razsodišča, je navrgla izjavo, ki morda potrjuje domnevo, da je pravi ključ do kakovostnih oglasov predvsem samoregulativa. Vodja odnosov z javnostmi v Belinki je povedala: "Pogosto slišim stavek: Oglaševalsko razsodišče je brezzobi lev." Če tako menijo tudi oglaševalci, potem je očitno razsodišče res institucija brez večje avtoritete.

S prekrškom do uspeha
Zoran Savin (Sonce.net) je kot pomembno točko razprave o mejah v oglaševanju izpostavil razliko med zavestnim in nezavestnim kršenjem pravil. Te težave se je dotaknila tudi Gordana Petek Ivandič, ki ni pozabila omeniti sporne prakse nekaterih oglaševalcev, ki pravila zavestno kršijo ravno zato, da bi se prek razprave, ki se splete okoli spornega oglasa, spodbudilo poznavanje izdelka, katerega prodajo skuša oglas spodbuditi.