Slovenski oglaševalski festival – SOF – je osrednji dogodek oglaševalske stroke v Sloveniji, zaradi katerega se 'kreativci' zgrinjajo v Portorož. Foto: www.portoroz.si
Slovenski oglaševalski festival – SOF – je osrednji dogodek oglaševalske stroke v Sloveniji, zaradi katerega se 'kreativci' zgrinjajo v Portorož. Foto: www.portoroz.si
Ora Ïto
Francoski oblikovalec mlajše generacije Ito Morabito je v svetu bolj znan pod psevdonimom Ora Ïto, zaradi katerega mu mnogi pripisujejo japonske korenine. Na SOF-u bodo Ora-Ïtovo delo in filozofijo (v Sloveniji ga poznamo predvsem zaradi sodelovanja z Gorenjem) danes ob 16.00 spoznali skozi pogovorni šov, ki ga bo vodil Aljoša Bagola (Pristop). Foto: Gorenje

V tekmovalnem delu Sofa se bo za nagrade potegovalo več kot 600 prispelih del, poleg tega pa bo vse tri dni festivala potekal tudi kongresni del, v okviru katerega bodo domači in tuji strokovnjaki spregovorili predvsem o videzu, trajnostnem razvoju in etiki oglaševanja - o temah, ki so del vsakdanjika vseh, ki se kakor koli ukvarjajo s komuniciranjem.

V oglaševanju je videz vse
Videz kot dizajn, videz kot komunikacija, videz kot oblika, videz kot zunanja manifestacija izdelka, storitve, blagovne znamke ali posameznika: "Za videzom se skriva vrsta premišljenih dejavnosti," so zapisali na spletni strani Sofa. "Brez videza svet ne obstaja. Še posebej ne svet oglaševanja." Seveda pa skrivnost oglaševanja ni le v lepi "embalaži": organizatorji poudarjajo skrb za trajnostni razvoj. "Za vse, kar smo in kar počnemo, odgovarjamo. Sami sebi in okolju. In gradimo. Gradimo ugled, zaupanje, vero v trdno prihodnost."

V tekmovalnem delu Sofa brez večjih sprememb
Organizatorji so vpeljali le manjše novosti: celostne oglaševalske akcije so tudi formalno prevzele primat najpomembnejše tekmovalne skupine (nagrade v tej kategoriji zdaj pomenijo več točk v tekmovanju za agencijo leta kot v drugih). Odslej se lahko tudi družbene akcije potegujejo za velike nagrade Sofa.

Agencije, produkcijske hiše in oglaševalci so v tekmovalni del letošnjega Sofa skupno prijavili 609 del, ki so razdeljena na skupine: tiskana dela (79), plakati (66), neposredno trženje (57), kooperativna oglasna sredstva (44), inovativne oblike komuniciranja (48) in celostne oglaševalske akcije (32). Nagrade bodo podelili danes ob 20.00.

Geneza
Sof ima korenine v jugoslovanskem festivalu propagandnega filma v Portorožu, ki so ga na začetku 70. let prejšnjega stoletja zasnovali takratni slovenski "propagandisti" Marko Dular, častni konzul kraljevine Belgije, Jože Remic, poklicni filatelist in upokojenec, ter Jure Apih, glavni urednik MM in še nekateri. Kot slovenski festival se je ustalil leta 1991 pod okriljem Zlatega bobna, ki se je pozneje razvil v pomemben mednarodni oglaševalski festival nove Evrope, Sof pa se je osamosvojil.

Festival skupaj organizirajo združenja Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), in sicer Slovensko združenje oglaševalskih agencij (SZOA), Slovensko združenje oglaševalcev (SZO) in Slovensko združenje medijev (SZM).
A. J.

V galeriji si oglejte nekaj utrinkov iz kataloga sodelujočih del.