Znanstveniki opozarjajo: Ne more vam brati misli. Foto:
Znanstveniki opozarjajo: Ne more vam brati misli. Foto:
Dennis Hopper v Lynchevem filmu Modri žamet
David Lynch morda ne bo kriv za vaša nerealno visoka merila za moške, a bo najbrž kako drugače vplival na vašo (pod)zavest.

Psihologi na univerzi v Edinburgu so v precep vzeli 40 najuspešnejših komedij, ki so jih v kinematografih predvajali med letoma 1995 in 2005 - in v njih našli skupne teme, ki so po njihovem mnenju "krive" za nerealna pričakovanja, ki jih imajo ljudje od svojih partnerjev.

Dr. Bjarne Holmes po ogledu filmov, med katerimi so bili tudi You've Got Mail, Maid In Manhattan, The Wedding Planner in While You Were Sleeping, poroča, da se k družinskim terapevtom pogosto zatečejo pari, ki "mislijo, da mora biti seks vedno popoln ter da mora tvoj partner, če ti je res usojen, vedno sam od sebe uganiti, kaj hočeš. Zdaj imamo nove podatke, ki pričajo, da mediji bistveno pripomorejo k utrjevanju teh prepričanj v naši podzavesti. Večina nas seveda ve, da je ideja popolnega razmerja nerealistična, toda na nekatere mediji vplivajo bolj, kot se sami zavedajo."

"Če nama je usojeno, se bova že našla". Pa je res tako?
V okviru poskusa je moralo 100 študentov gledati romantično komedijo Serendipity (v njej se John Cusack in Kate Beckinsale razideta v veri, da ju bo usoda, če je tako "namenjeno", zopet združila), drugih 100 pa enega od filmov Davida Lyncha. Anketa, ki so jo reševali potem, je pokazala, da tisti, ki so si pravkar ogledali solzav film, bolj verjamejo v usojeno ljubezen.

Kimberly Johnson, ena od strokovnjakov, ki so sodelovali pri študiji, razlaga: "Filmi sicer lepo ujamejo vznesenost in svežino zveze, na žalost pa zbujajo (napačno) prepričanje, da zaupanje in intimnost obstajata od tistega hipa dalje, ko se človeka spoznata - pa čeprav se tako močne vezi spletejo šele po več letih."

Vpliv medijev na razmerja zdaj raziskuje še spletna študija. Če znate angleško, lahko sodelujete tukaj.
A. J.