"Njegova kariera malce spominja na De Nirovo - začel je igrati kot malce panker, malce upornik, malce nevaren tip," je o Mikkelsenu povedal režiser Kraljevske afere Nikolaj Arcel. "A s starostjo zdaj igra romantične protagoniste v danskih filmih in celo v komedijah. Je daleč največji zvezdnik na Danskem in naš glavni dramski igralec." Foto: EPA
"Lov" iz naslova tako ni le tradicionalni lov na srnjad, ki "iz miši dela moške in iz moških miši", ampak novodobni lov na čarovnice. Foto: Kinodvor
"Great Dane", "Veliki Danec", so dali v New York Timesu lani naslov portretu karizmatičnega Mikkelsena. "V hollywoodskem univerzumu "blockbusterjev" je postal zanesljiv karakterni igralec z zanimivim obrazom. Doma je nekaj popolnoma drugega: zvezdnik, splošno priznan, obraz znova vzhajajoče danske kinematografije." Foto: Reuters
Presenečenje bo, če bo v nedeljo tujejezičnega oskarja odnesel kateri drug film kot Neskončna lepota (na fotografiji) ali Lov.

Mads Mikkelsen, 48-letni zvezdnik NBC-jeve serije Hannibal, je pravzaprav star znanec glasujočih članov Akademije: čeprav prihaja z dežele z manj kot šestimi milijoni prebivalcev, je v zadnjih desetih letih nastopil v kar treh za oskarje nominiranih filmih. Mikkelsen je eden izmed redkih evropskih igralcev, ki ima visok profil v Hollywoodu, obenem pa je še vedno viden obraz filmske industrije v domovini.

Stoični Danec svojo slavo sprejema bolj ali manj hladnokrvno. "Danska je majhna država in če posnamem več kot dva filma na leto, me imajo ljudje počasi vrh glave. Zato je taka ureditev kar fina. Posnamem lahko več kot dva filma na leto."

Lov (Jagten), psihološka drama danskega režiserja Thomasa Vinterberga, je že četrti danski film z nominacijo za tujejezičnega oskarja po letu 2006. Obenem je tretji nominirani film, v katerem se pojavi Mikkelsen. Pred Lovom je bila leta 2012 v igri zgodovinska drama Kraljevska afera, leta 2006 pa Po poroki režiserke Susanne Bier. Edini danski film, ki sicer je dobil oskarja, je bil Boljši svet (prav tako v režiji Bierove), v katerem pa Mads ni nastopil.

Danes ob 22.15 si na TVS 2 lahko ogledate še en odličen Vinterbergov film, Submarino.

MMC-jeva recenzija Submarina


V Lovu, ki smo ga pri nas videli že pred dobrim letom, Mikkelsen igra Lucasa, ločenega samskega moškega, ki je v majhni krajevni skupnosti, kamor se je preselil, po krivem obdolžen spolnega nadlegovanja majhne deklice. Obtožbe, ki se razširijo kot požar, krajevno skupnost združijo v boju proti "pošastnemu" Lucasu; čeprav ni o njegovem zločinu nobenih dokazov, zelo hitro ostane brez prijateljev, onemogočeno mu je celo kupovati v lokalni veleblagovnici. "Ko sem prebral scenarij, me je globoko ganil, obenem pa sem bil ob branju frustriran na enak način, kot je večinoma občinstvo ob ogledu filma," pravi igralec.


Lov se bo pojutrišnjem za oskarja potegoval proti filmom iz Italije (Neskončna lepota), Belgije (The Broken Circle Breakdown), Kambodže (The Missing Picture) in Palestine (Omar).

Kritiki so so bili v hvali Mikkelsenove upodobitve Lucasa bolj ali manj enoglasni: pri Washington Postu so pisali o "osupljivo zadržanem, a izraznem nastopu", Wall Street Journal pa je hvalil njegovo "inteligentno in strah vzbujajočo intenziteto".

Danska renesansa
Mikkelsen, ki ga svet pozna v prvi vrsti kot enega boljših Bondovih zlikovcev v zadnjih letih (leta 2006 je bil Le Chiffre v bondiadi Casino Royale), je pripadnik danske filmske generacije, ki je Dansko potisnila v samo špico relevantnega sodobnega filma (velike zasluge za to imata seveda tudi že omenjeni Thomas Vinterberg in Lars Von Trier. "Danski film je bil v ogromnem zaostanku in pojavljati so se začele majhne skupinice, ki so hotele kaj spremeniti," o "danski renesansi" pravi Mikkelsen, ki poudarja tesno povezanost filmskih ustvarjalcev v njegovi Domovini. "Enotna ekipa smo, in to ne taka tradicionalna, v kateri režiser ukazuje in igralci ubogajo - raje zares sodelujemo."

Menda je kakih deset dni pri montaži Lova tako svetoval in opazoval tudi von Trier osebno. Režiserja sta si blizu že od daljnega leta 1995, ko sta soustanovila zdaj že razpadlo avantgardno filmsko šolo, Dogmo, ki je narekovala vrnitev h golim osnovam filmskega ustvarjanja.

"Pri nas vlada zelo močan občutek skupnosti, kar je pomembno," je izpostavil tudi 44-letni režiser; z Mikkelsenom sta se v njegovi počitniški hišici tako menda "ure in ure" pogovarjala o vlogi. Film je bil, tudi na njegovo presenečenje, na Danskem velika uspešnica. "Veliko je bilo javnih razprav ... S kulturnih strani časopisov se je premaknil na družbene, kar mi je bilo v precejšnje zadoščenje. Bil je silna uspešnica, ampak hej, to sem potreboval."

Mikkelsen je bil za vlogo v Lovu že leta 2012 nagrajen v Cannesu (film je na letošnjih oskarjih zato, ker je v danske kinematografe prišel šele januarja 2013). Vinterberg seveda upa, da v tretje ne bo ostalo samo pri nominaciji. "Samo visokoleteče sanje so, ampak uživali bomo v vsakem trenutku. Nikoli ne moreš vedeti, kako se bo izteklo."