"Kako je mogoče ustvariti kaj takega? To ni delo navadnega človeka, temveč nekoga, ki ni bil s tega sveta," se je vidno ganjena čudila direktorica festivala Rhev Invha. Maestro, kot ga je poimenovala, je korejskemu občinstvu s Faustom zastavil eksistencialno vprašanje; ne, kdo sem, kaj sem! "Verjamem, da je nocoj z nami, da nas gleda od zgoraj."
Preberite tudi:
Poljski režiser Krystian Lupa, kanadski koreograf Benoit Lachambre in belgijski kolega Wim Vandekeybus – sami veliki snovalci umetnosti Zahoda, a največji na letošnjem Spafu je bil Slovenec, Tomaž Pandur. To so organizatorji nenehno poudarjali – in s podobo Fausta na vseh festivalskih publikacijah nagovarjali po vsem mestu.
"Kakšna sreča bi bilo nocoj srečati Tomaža," je še izpostavila direktorica. Pred dobrim desetletjem se je srečanje tudi uresničilo – Pandur je gostoval s hamburškim gledališčem Thalia, obudil je Dantejevo Božansko komedijo. Tako takrat kot sinoči si je njegovo stvaritev ogledal Yuncheol Kim, umetniški direktor Narodnega gledališča Južne Koreje, kar pomeni, da je vodja petih teatrov: "Ko sem videl njegovo režijo Božanske komedije, je bilo to zame nekaj zelo zanimivega, edinstvenega, močnega. In nocoj sem občutil enako; Pandurjevo gledališče je fizično in filozofsko, je metagledališče."
Tudi ravnatelj ljubljanske Drame Igor Samobor ni mogel skriti ganjenosti na zaključni ceremoniji: "Res je neverjeten občutek, da gledaš Fausta kot podobo celega festivala, da so Južni Korejci dojeli sporočilo, da so dojeli veličino predstave. Zdaj sem se pogovarjal z veliko ljudmi, ki so bili navdušeni, skratka, več si ne moreš želeti. Ko delaš predstavo v nekem majhnem okolju in jo nato sprejemajo z enako velikim interesom in odprtim srcem tudi drugje – to pomeni, da gre za pravo stvar!"
Filozofija na odru
Filozofija na odru je bila festivalska osrednja tema, tako gledaliških kot domačih plesnih uprizoritev; zadnje tekmujejo med seboj, tuje pa odstirajo pogled na Zahod, kajti SPAF ima en sam moto – vzhodnemu gledalcu približati zahodno kulturo. A da je gledališče pravzaprav potovanje vase, je v zahvalnem govoru izpostavila Livija Pandur: "Ta dva dneva smo potovali zelo globoko in to skupaj z vami. Hvala vam za to."
Naslednja postaja: Peking, julij 2017.
Špela Kožar, TV Slovenija
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje