Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Zavijanje desno pri rdeči luči

20.02.2019

Rdeča luč na semaforju jasno sporoča, da se moramo ustaviti – tako je po zakonu, tako so nas učili in še učijo. A če je križišče pregledno in imate namen zaviti desno, bi morda lahko tudi pri nas (ponekod to že počno) poskusili z vožnjo čez rdečo luč. Seveda ne gre povsod, pa tudi določena pravila je treba upoštevati, recimo obvezno je treba ustaviti in se prepričati, če je zavijanje varno. V anketi vas je bila tretjina za to, da bi zavijanje desno pri rdeči poskusno uvedli tudi pri nas.

Ponekod so že uvedli prakso, da vozniki lahko zavijajo desno, pa čeprav je na semaforju rdeča luč. Dve tretjini vas meni, da bi lahko poskusili tudi pri nas

Rdeča luč na semaforju jasno sporoča, da se moramo ustaviti – tako je po zakonu, tako so nas učili in še učijo. A če je križišče pregledno in imate namen zaviti desno, bi morda lahko tudi pri nas (ponekod to že počno) poskusili z vožnjo čez rdečo luč. Seveda ne gre povsod, pa tudi določena pravila je treba upoštevati, recimo obvezno je treba ustaviti in se prepričati, če je zavijanje varno. V anketi vas je bila večina za to, da bi zavijanje desno pri rdeči poskusno uvedli tudi pri nas.

Danes pa za nekaj minut k avtomobilskemu razredu, ki je redek,  a vedno dobrodošel gost naših minut. Športne avtomobile vsakdanjega porekla slovenimo s športnimi kombilimuzinami, a preostali svet jih pozna kot “hot hatch” razred. Tam so doma recimo Fordov Focus RS, Hondin Civic type-R po novem celo Hyundai i-30 N, ter seveda Renaultov Megane RS, kot staroselec. Se opravičujemo izpuščenim iz seznama.

Megane RS je bil vedno živahen, v tretji generaciji pa je prišel kar pomembno spremenjen. Še en par vrat, 4control sistem za krmiljenje tudi zadnjih koles, vozniški vpliv na motorno elektroniko in dvoje možnosti pri izbiri podvozja natančno pričajo, kam ta RS taco moli. Jasno; ribnik, v katerem lovi kupce se je povečal. Ne  gre več zgolj za športnega razgrajača, s katerim predmestni fakini strašijo vzorne državljane. Avto je pridobil na uporabnosti, na prijaznosti in delno tudi na vozniški izkušnji. Slednja tako ni več rezervirana za dobre, ali odlične voznike, temveč je mogoče za volan posaditi tudi precej običajnega voznika.

A da ne bo pomote. Megane RS je še vedno zelo športen avto. Ne nazadnje ga sestavljajo pri Renault Sport v Dieppu. Recarovi sedeži so sicer šli, zamenjali so jih dovolj kvalitetni tovarniški, poslovil se je dvo litrski turbo štirivaljnik, nadomestil ga je 1,8 litrski, a njegovih 205 kilovatov je seveda več, kot so jih premogli šampioni druge generacije R.S.-a. V našem primeru ročni šest-stopenjski menjalnik v kombinaciji z mehanskim samozapornim diferencialom deluje popolno; prijaznejše podvozje »sport«, ki je tudi na voljo, ima zaporo diferenciala vodeno elektronsko.

In kako se pelje? Odlično, perfektno, popolno, kdor se ne zaljubi v njega, se nima pravice imenovati avtomobilist. Odet v vpadljivi oker ter z mogočnim difuzorjem ne privlači le pogledov, temveč na cesti tudi izpričuje svoj namen. In še nekaj lepega; vaš tekoči račun bo obremenil toliko, kot kakšen recimo konfekcijski in brezkrvni SUV.

Ker mnogi še vedno prisegate na Nemce, začnimo v Stutgardtu. Mercedes Benz nam je v teh dneh poslal novost razreda B. Prvi vtis je, da je avtomobil bolj dinamično oblikovan, pravzaprav najdemo veliko podobnosti z razredom A – tudi v notranjosti, a razlike seveda vendarle so. Sedi se nekoliko višje, zadaj je več prostora, zadnja klop bo kmalu tudi vzdolžno pomična. 1,3 litrski motor je na voljo s 100 oziroma 120 kilovati, dvolitrski s 140 in 165; dizelski so trije, moči od 85 do 140 kilovatov. Kasneje bosta še dva šibkejša, pa priključni hibrid in tudi štirikolesni pogon. Cene se začno malo pod 26 tisočaki.

V Italiji je vedno bil alfa in omega avtomobilistične industrije Fiat in še vedno je. Predstavili so bližnjega sorodnika Jeepa renegada Fiata 500X. Prikupen mestni križanec je svežega videza, predvsem izstopajo svetlobna telesa v LED tehnologiji. Nova sta bencinska motorja – litrski 88 kilovatni trivaljnik in 1,3 litrski štirivaljni s 110 kilovati moči, na voljo je tudi 88 kilovatni turbodizel. Serijska oprema Urban je že precej bogata – tudi z varnostnimi tehnologijami, recimo s sistemom za samodejno zaviranje. Začetna cena za novi 500X je 17.590 evrov, različica s štirikolesnim pogonom sledi kmalu.

Dizel je hibrid – pravijo pri Toyoti. S tem hočejo povedati, da pri novem modelu RAV-4, ki so ga pred dnevi pripeljali k nam, ni več dizla. Na voljo je dvolitrski bencinski agregat s 129 kilovati moči in pa 2,5 litrski s 160 oziroma 163 kilovati, ki pa bo del hibridnega pogona. Ob pogonu na vsa štiri kolesa je pri hibridnem pogonu zadnja os gnana izključno na elektriko. RAV-4 se sicer ponaša s prostornostjo v kabini, še posebej pa je s 580 litri prostoren prtljažni prostor. Nivojev opremljenosti je šest, osnovni model je na voljo za 28.900 evrov.


Avtomobilsko prometne minute

866 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Zavijanje desno pri rdeči luči

20.02.2019

Rdeča luč na semaforju jasno sporoča, da se moramo ustaviti – tako je po zakonu, tako so nas učili in še učijo. A če je križišče pregledno in imate namen zaviti desno, bi morda lahko tudi pri nas (ponekod to že počno) poskusili z vožnjo čez rdečo luč. Seveda ne gre povsod, pa tudi določena pravila je treba upoštevati, recimo obvezno je treba ustaviti in se prepričati, če je zavijanje varno. V anketi vas je bila tretjina za to, da bi zavijanje desno pri rdeči poskusno uvedli tudi pri nas.

Ponekod so že uvedli prakso, da vozniki lahko zavijajo desno, pa čeprav je na semaforju rdeča luč. Dve tretjini vas meni, da bi lahko poskusili tudi pri nas

Rdeča luč na semaforju jasno sporoča, da se moramo ustaviti – tako je po zakonu, tako so nas učili in še učijo. A če je križišče pregledno in imate namen zaviti desno, bi morda lahko tudi pri nas (ponekod to že počno) poskusili z vožnjo čez rdečo luč. Seveda ne gre povsod, pa tudi določena pravila je treba upoštevati, recimo obvezno je treba ustaviti in se prepričati, če je zavijanje varno. V anketi vas je bila večina za to, da bi zavijanje desno pri rdeči poskusno uvedli tudi pri nas.

Danes pa za nekaj minut k avtomobilskemu razredu, ki je redek,  a vedno dobrodošel gost naših minut. Športne avtomobile vsakdanjega porekla slovenimo s športnimi kombilimuzinami, a preostali svet jih pozna kot “hot hatch” razred. Tam so doma recimo Fordov Focus RS, Hondin Civic type-R po novem celo Hyundai i-30 N, ter seveda Renaultov Megane RS, kot staroselec. Se opravičujemo izpuščenim iz seznama.

Megane RS je bil vedno živahen, v tretji generaciji pa je prišel kar pomembno spremenjen. Še en par vrat, 4control sistem za krmiljenje tudi zadnjih koles, vozniški vpliv na motorno elektroniko in dvoje možnosti pri izbiri podvozja natančno pričajo, kam ta RS taco moli. Jasno; ribnik, v katerem lovi kupce se je povečal. Ne  gre več zgolj za športnega razgrajača, s katerim predmestni fakini strašijo vzorne državljane. Avto je pridobil na uporabnosti, na prijaznosti in delno tudi na vozniški izkušnji. Slednja tako ni več rezervirana za dobre, ali odlične voznike, temveč je mogoče za volan posaditi tudi precej običajnega voznika.

A da ne bo pomote. Megane RS je še vedno zelo športen avto. Ne nazadnje ga sestavljajo pri Renault Sport v Dieppu. Recarovi sedeži so sicer šli, zamenjali so jih dovolj kvalitetni tovarniški, poslovil se je dvo litrski turbo štirivaljnik, nadomestil ga je 1,8 litrski, a njegovih 205 kilovatov je seveda več, kot so jih premogli šampioni druge generacije R.S.-a. V našem primeru ročni šest-stopenjski menjalnik v kombinaciji z mehanskim samozapornim diferencialom deluje popolno; prijaznejše podvozje »sport«, ki je tudi na voljo, ima zaporo diferenciala vodeno elektronsko.

In kako se pelje? Odlično, perfektno, popolno, kdor se ne zaljubi v njega, se nima pravice imenovati avtomobilist. Odet v vpadljivi oker ter z mogočnim difuzorjem ne privlači le pogledov, temveč na cesti tudi izpričuje svoj namen. In še nekaj lepega; vaš tekoči račun bo obremenil toliko, kot kakšen recimo konfekcijski in brezkrvni SUV.

Ker mnogi še vedno prisegate na Nemce, začnimo v Stutgardtu. Mercedes Benz nam je v teh dneh poslal novost razreda B. Prvi vtis je, da je avtomobil bolj dinamično oblikovan, pravzaprav najdemo veliko podobnosti z razredom A – tudi v notranjosti, a razlike seveda vendarle so. Sedi se nekoliko višje, zadaj je več prostora, zadnja klop bo kmalu tudi vzdolžno pomična. 1,3 litrski motor je na voljo s 100 oziroma 120 kilovati, dvolitrski s 140 in 165; dizelski so trije, moči od 85 do 140 kilovatov. Kasneje bosta še dva šibkejša, pa priključni hibrid in tudi štirikolesni pogon. Cene se začno malo pod 26 tisočaki.

V Italiji je vedno bil alfa in omega avtomobilistične industrije Fiat in še vedno je. Predstavili so bližnjega sorodnika Jeepa renegada Fiata 500X. Prikupen mestni križanec je svežega videza, predvsem izstopajo svetlobna telesa v LED tehnologiji. Nova sta bencinska motorja – litrski 88 kilovatni trivaljnik in 1,3 litrski štirivaljni s 110 kilovati moči, na voljo je tudi 88 kilovatni turbodizel. Serijska oprema Urban je že precej bogata – tudi z varnostnimi tehnologijami, recimo s sistemom za samodejno zaviranje. Začetna cena za novi 500X je 17.590 evrov, različica s štirikolesnim pogonom sledi kmalu.

Dizel je hibrid – pravijo pri Toyoti. S tem hočejo povedati, da pri novem modelu RAV-4, ki so ga pred dnevi pripeljali k nam, ni več dizla. Na voljo je dvolitrski bencinski agregat s 129 kilovati moči in pa 2,5 litrski s 160 oziroma 163 kilovati, ki pa bo del hibridnega pogona. Ob pogonu na vsa štiri kolesa je pri hibridnem pogonu zadnja os gnana izključno na elektriko. RAV-4 se sicer ponaša s prostornostjo v kabini, še posebej pa je s 580 litri prostoren prtljažni prostor. Nivojev opremljenosti je šest, osnovni model je na voljo za 28.900 evrov.


20.06.2024

120 let FIA

Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


25.01.2024

50 let golfa, simbola ljudskega avtomobila

Edini avtomobil, po katerem smo poimenovali kar razred, kateremu pripada, je volkswagnov golf. Letos praznuje abrahama, v osmih generacijah so jih izdelali in prodali več kot 37 milijonov.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov