Potrdilo o plovnosti balona je nosilo veljavnost od 15. 7. 2012 do 15. 7. 2013, je na predstavitvi uvodnega poročila o nesreči s toplozračnim balonom dejal vodja službe za preiskovanje nesreč na ministrstvu za infrastrukturo in prostor Roman Rovanšek.
Ob začetku predstavitve je poudaril, da je namen preiskovanja letalskih nesreč izboljšanje varnosti v letalstvu in ne ugotavljanje krivde. Uvodno poročilo po njegovih navedbah vsebuje podatke o zrakoplovu, osebju, poletu, telesnih poškodbah, meteorološke podatke in podatke o poteku dogodka.
Zavarovanje odgovornosti lastnika zrakoplova ima veljavnost od 16. junija 2012 do 19. septembra 2012. Vodja zrakoplova je po Rovanškovih besedah imetnik dovoljenja pilota prostoletečega balona. Dovoljenje je bilo veljavno od 12. julija 2012 do 12. julija 2013.
Pilot bi moral na pregled vida
Pilot je bil tudi imetnik zdravniškega spričevala za 2. razred, izdanega 28. februarja z veljavnostjo do 28. februarja 2013. Rovanšek je dodal, da je pilotu nesrečnega balona letalski inšpektor z odločbo z dne 6. junija 2012 naložil opravljanje specialnega zdravniškega pregleda glede zahtev z vidom, odločba pa mu je do ugotovitve rezultatov pregleda prepovedovala opravljanje balonarskih poletov.
Inšpektor je pilotu tudi naložil, da mora o izpolnitvi zahteve takoj obvestiti javno agencijo za civilno letalstvo. Pritožba zoper to odločbo ne zadrži izvršitve te odločbe, je dodal Rovanšek. Pilot zahteve iz odločbe do dneva nesreče ni izpolnil.
Rovanšek je dejal še, da pilot ni imel vzpostavljene radijske zveze s pristojno kontrolo zračnega prometa. Balonarski center, d. o. o., prav tako ni imetnik posebnega dovoljenja, spričevala letalskega prevoznika, s čimer dokazuje, da izpolnjuje pogoje glede strokovnega osebja.
Veter s hitrostjo 8,4 metra na sekundo
Rovanšek je podal tudi podatke o vremenu na dan nesreče. V času nesreče padavine, razelektritve in nevihte še niso zajele območja nesreče. V jutranjih urah je bila prisotna šibka temperaturna inverzija, ki je segala do približno 540 metrov nadmorske višine.
Kot dodaja Rovanšek, so se vetrovne razmere v naslednjih urah zelo spremenile. Po podatkih samodejne meteorološke postaje Ljubljana Bežigrad je prizemni veter med 7.30 in 8.00 dosegel največjo hitrost 8,4 metra na sekundo iz zahodne do severozahodne smeri. Podobno močan veter naj bi v tem času zapihal na Ljubljanskem barju.
Vremenski radar Agencije RS za okolje (ARSO) je deloval brez posebnosti in vsakih deset minut pošiljal sveže slike. Spletni portal ARSO, namenjen letalcem, je deloval brez posebnosti, informacije pa so se redno osveževale.
Na vprašanje, ali je bilo pametno poleteti kljub obstoječim vremenskim razmeram, je Rovanšek odgovoril: "Odločitev pilota je pilotova."
Na končno poročilo se lahko čaka tudi do eno leto
Vodja službe za preiskovanje letalskih nesreč je imenoval komisijo za preiskavo letalske nesreče. Komisija vsebuje predstavnika angleškega preiskovalnega organa in predstavniki proizvajalca balona.
Kot je pojasnil Rovanšek, bo komisija skupaj s predstavniki proizvajalca in drugih služb opravila temeljito analizo opreme, zrakoplova. Na podlagi ugotovitev bodo podani zaključki o vzrokih nesreče. Na končno poročilo se lahko čaka tudi do eno leto, saj je preiskovanje letalskih nesreč izjemno zahteven postopek, poudarja Rovanšek.
V balonu je bilo med nesrečo 32 ljudi, 31 potnikov in pilot. Umrli so štirje ljudje, med njimi tudi otrok. 14 udeležencev je bilo hudo poškodovanih. V tednu po nesreči so večino odpustili domov, dva pa sta še vedno v kritičnem stanju.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje