Glavni kanali dezena pnevmatik, ki štejejo v zimsko opremo, morajo biti globoki najmanj 3 milimetre. Pnevmatike, ki imajo glavne kanale dezena globoke manj kot 3 milimetre, prištevamo k poletnim pnevmatikam.
Zakonodaja veleva, da so med 15. novembrom in 15. marcem naslednjega leta na dvoslednih motornih vozilih, katerih skupna masa ne presega 3,5 tone zimske pnevmatike na vseh kolesih.
Če vozišče ni zasneženo ali poledenelo, so lahko na vozilu tudi poletne pnevmatike in v priboru ustrezno velike snežne verige za pogonska kolesa ali verigam enakovredni pripomočki. Vozila s štirikolesnim pogonom morajo imeti v primeru stalnega pogona snežne verige vsaj za zadnjo os in v primeru priklopljivega pogona vsaj za stalno vklopljeno os. Strokovnjaki za varno vožnjo svetujejo, naj vozniki in voznice čim prej namestijo zimsko opremo na vozila. Predvsem bodite pozorni pri izbiri gum.
Pomembna je oznaka snežinke
Ali je M+S celoletna ali zimska pnevmatika? "Okoli te oznake se vsakodnevno krešejo mnenja. Na neki način je to oznaka za zimsko pnevmatiko, vendar pa imajo prave zimske pnevmatike poleg oznake M+S še poseben simbol snežinke. Samo z oznako M+S pnevmatike torej niso celoletne pnevmatike,“ pojasnjuje Boštjan Gorc iz vulkanizerstva Špan.
Čeprav je pnevmatika edini stik avtomobila s podlago, pa vulkanizerji opažajo, da ljudje še vedno varčujejo pri pnevmatikah in se z zimskimi pnevmatikami vozijo tudi čez vse leto. "Zimska pnevmatika je namenjena čisto drugačnim razmeram kot poletna pnevmatika. Zimske pnevmatike so grajene za nižje hitrostne obremenitve, za popolnoma drugačne zimske temperature cestišča. Pnevmatika, ki je narejena za -10 ali -20 stopinj Celzija, na vročem asfaltu izgubi oprijem in svoje lastnosti, ki ustrezajo zimski vožnji,“ pojasnjuje Gorc in dodaja, da veliko težavo vidi predvsem pri voznikih kombijev: "Pri voznikih kombijev, ki delajo veliko število kilometrov čez leto, opažam, da pred zimo kupijo nove zimske pnevmatike, potem jih na polovico obrabijo čez zimo in jih nato uporabljajo še čez poletje. Ta pojav opažam pri slabi petini voznikov. Z vidika varnosti malce zgrešeno.“
Zimske pnevmatike najbolj varna izbira
Andrej Brglez z Inštituta za civilizacijo in kulturo in avtor oddaje Avtomobilnost na RTV Slovenija meni, da varčevanje pri pnevmatikah ni samo slovenski sindrom. Pnevmatike so doživele v zadnjih dveh desetletjih kvantni tehnološki skok. Zaradi njih le redko ostanemo na cesti in ker z njimi ni težav, se z njimi ne ukvarjamo. "Ampak za pnevmatiko ni bistveno samo to da ima zrak, imeti mora tudi oprijem. Če je prazna ali polna, vidimo vsi, kako dober oprijem ima katera, pa je že težje ugotoviti. Vse so črne in okrogle, za to se je kupcem težko odločiti, za katere je v resnici vredno odšteti višjo ceno,“ pravi Brglez in dodaja, da se vsi kupci vedemo enako. Po oglasih sodeč so vse pnevmatike odlične.
Neodvisni testi prinesli revolucijo
Neodvisni testi, ki so nam pri iskanju tovrstnih kompromisov lahko v pomoč, so na tem področju nedvomno naredili revolucijo in močno prispevali k dvigu ravni varnosti. In prav zadnji test, ki so ga opravili evropski avtoklubi, med njimi nemški ADAC in slovenski AMZS, je dokazal, da so zimske pnevmatike za zimski čas najvarnejša izbira. Celoletne pnevmatike so le pogojno uporabne, čeprav so novi modeli pnevmatik že veliko boljši, kot so bili še pred dvema letoma.
Strokovnjaki glede na rezultate testov priporočajo celoletno pnevmatiko za tisto skupino voznikov, ki z njo naredijo malo kilometrov, vozijo pa v ugodnih vremenskih razmerah. Za zimske razmere, ko se sneg oprijema cestišča in je cesta poledenela, pa naj bo prva in edina izbira zimska pnevmatika. Najpomembnejša lastnost zimske pnevmatike je krajša zavorna pot. Tu so bile razlike med testiranimi pnevmatikami velikanske. V tem primeru je pogovor o višji ceni povsem neumesten.
500 evrov globe, če obtičite brez zimske opreme
Kdaj so izpolnjeni pogoji za uporabo snežnih verig? Takrat, ko je na vozišču toliko snega, da pnevmatika med vožnjo ne pride v stik s površino vozišča (za pnevmatiko ostaja snežena sled).
Z globo 40 evrov se kaznuje za prekršek voznik, ki pozimi ali v zimskih razmerah motornega ali priklopnega vozila v cestnem prometu nima opremljenega s predpisano zimsko opremo, ali ravna v nasprotju s pomenom prometnega znaka za obvezno uporabo snežnih verig. 200 evrov je kazen za neočiščeno motorno ali priklopno vozilo, 300 evrov je kazen za neupoštevanje prometne signalizacije v zimskih razmerah, zaradi katerih je prepovedan ali omejen promet na določenem delu ceste, globa 500 evrov pa je kazen za prekršek, če voznik z neustrezno opremo vozila pozimi ali v zimskih razmerah ovira ali onemogoča promet drugih vozil.
Sneg v Kozini ali Črnem Kalu ni redkost
Kaj pa prebivalci priobalnega območja? Naj svoje vozilo preobujejo v zimske pnevmatike? Brglez svetuje: "Odvisno od tega, koliko, kdaj in kje se bodo vozili. Zelo nizke temperature in sneg so na obali redek pojav, v Črnem Kalu ali Kozini pa to ni več redkost.“
Priobalno območje je v skladu pravilnikom del ozemlja Republike Slovenije, ki ga omejuje obala Jadranskega morja, meja z Republiko Italijo, meja z Republiko Hrvaško ter naslednje ceste (ki niso vključene v to območje):
R3 627 – odsek 3761 mejni prehod Osp–Črni Kal,
R1 208 – odsek 1434 Črni Kal–Aver,
R2 208 – odsek 1059 Aver–Gračišče in
R3-626 – odsek 3726 Gračišče–mejni prehod Brezovica pri Gradinu.
Priporočila policije za varno vožnjo v zimskih razmerah pozimi
Pri policiji so pripravili nekaj nasvetov za varno vožnjo v zimskih razmerah. Hitrost vozila je treba zmanjšati in prilagoditi razmeram ter stanju vozišča, povečati je treba varnostno razdaljo med našim vozilom in vozilom, ki vozi pred nami. Zavirati je treba narahlo in po potrebi postopno, z večkratnim pritiskom na stopalko. Pomembno je, da ne spreminjamo smeri vožnje sunkovito, saj vsako tako ravnanje lahko povzroči zanašanje vozila. Podobno velja tudi za sunkovito speljevanje. Zelo pomembna je izbira pravilnega prestavnega razmerja, ker lahko premajhna moč na pogonskih kolesih zmanjša učinkovitost vodenja vozila in onemogoči potrebne popravke smeri vožnje, prevelika pa povzroči zdrsavanje pogonskih koles in zanašanje vozila. Voziti je treba čim bolj enakomerno, brez premočnega pospeševanja ali zmanjševanja hitrosti. Posebej bodite pozorni na izpostavljene dele ceste, kjer se pogosteje pojavlja poledica. Na poti naj se vam ne mudi, računajte na daljši čas potovanja, zato se od doma odpravite prej kot običajno. Med vožnjo bodite zbrani, predvsem pa strpni do drugih udeležencev v prometu. V takih razmerah so še posebej pomembni vozniška kultura, etika in solidarnost.
Zadnja oddaja Avtomobilnost je bila posvečena zimskim pnevmatikam:
<-- Vsebina spodaj se je prenesla iz starega urejevalnika. Odstranite to vrstico in shranite/uredite novico. -->
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje