Ghibli je pripeljal tudi na slovenski trg, kjer bodo na njegovo (ne)številčnost poleg izhodiščne cene vplivale tudi visoke dajatve. Foto: M. Kr.
Ghibli je pripeljal tudi na slovenski trg, kjer bodo na njegovo (ne)številčnost poleg izhodiščne cene vplivale tudi visoke dajatve. Foto: M. Kr.
Maserati Ghibli
Ghibli je pomemben člen v načrtih Maseratija, da do leta 2015 povečajo proizvodnjo na 50.000 vozil. Foto: Maserati

Pri italijanskem izdelovalcu, ki se je nekoč ponašal z bolj ali manj butično proizvodnjo, imajo v prihodnosti bolj ambiciozne cilje, saj nameravajo do leta 2015 letno proizvodnjo povečati na 50.000 vozil. Ghibli je v okviru tega načrta pomemben člen, saj tehnološko sledi precej dražjim sorodnikom, hkrati pa je dostopnejši za širši krog kupcev.

Prvič tudi z dizelskim motorjem
Dostopnost, povezana predvsem s ceno, pa je v tem razredu avtomobilov seveda precej relativen pojem, še posebej na trgih z visokimi dajatvami. V Sloveniji bodo tako morali kupci za najcenejšega ghiblija odšteti znatnih 80.600 evrov in za ta znesek dobili različico, ki odpira novo poglavje v Maseratijevi stoletni zgodovini. Pod motornim pokrovom najcenejše različice izmed štirih se namreč skriva dizelski šestvaljnik, ki je novost v Maseratijevi ponudbi in sproža večne razprave o tem, ali dizli sodijo v tovrstne avtomobile s poudarjenima športnostjo in prestižnostjo.

Pri Maseratiju očitno verjamejo v to, da bodo dobili tudi za dizelskega novinca dovolj kupcev, čeprav so si malce rezerve zagotovili z izpušnim sistemom, ki bolj ali manj uspešno imitira zvok bencinskega agregata. Omenjeno pa je le eden izmed tehnoloških sladkorčkov, ki jih ponuja novi Maseratijev izdelek. Poleg novih, sicer zmernejših motorjev, ki pa še vseeno zagotavljajo zmogljivosti na visoki ravni, so vsi sistemi in sklopi prilagojeni športnemu značaju limuzine, vključno z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, najzahtevnejšim kupcem pa ponujajo tudi štirikolesni pogon.

Zmogljivosti, primerne za dirkališče
Seveda pa zahtevnost vpliva tudi na končno ceno "dostopnejšega" maseratija, saj bo treba v Sloveniji za najzmogljivejšo različico ghibli S, pri kateri vsa štiri kolesa poganja bencinski šestvaljnik V6 z močjo 301 kW (410 KM) in od 0 do 100 kilometrov na uro pospeši v petih sekundah, dosega pa hitrost do 284 kilometrov na uro, odšteti 110.900 evrov.