Porsche 911 carrera v najnovejši izdaji bo že letos pripeljal tudi na slovenski trg. Foto: Porsche
Porsche 911 carrera v najnovejši izdaji bo že letos pripeljal tudi na slovenski trg. Foto: Porsche

Porsche 911 carrera ima za seboj že skoraj pol stoletja zgodovine modela, ki je za številne častilce znamke značilen in najbolj prepoznaven model prestižnega športnika. Tudi najnovejša generacijska različica ponuja nepogrešljivo nizko silhueto z dolgim sprednjim delom, medosna razdalja pa je za 100 milimetrov daljša in strešna linija nižja kot pri predhodniku. V primerjavi s predhodnikom je tudi na novo zasnovana lahka karoserija bolj toga in za 45 kilogramov lažja.

Posodobitve je mogoče opaziti tudi v notranjosti, kjer so se oblikovalci zgledovali po carreri GT. Sredinska konzola je na sprednjem delu nekoliko dvignjena, višji je tudi položaj prestavne ročice. Kljub sodobnemu videzu pa ostaja notranjost dovolj prepoznavna, vključno z instrumentnim delom, na katerem je mogoče najti pet okroglih merilnikov, med katerimi je eden pravzaprav visokoločljiv večfunkcijski prikazovalnik.

Manj goriva in manj izpustov
Pri izdelovalcu zagotavljajo, da so z novincem poskrbeli tudi za boljše rezultate pri porabi goriva in škodljivih izpustih. Vse izvedbe namreč porabijo manj kot 10 litrov goriva na 100 kilometrov, v primerjavi s predhodniki pa so poraba goriva in izpusti tudi do 16 odstotkov nižji. Zasluge za boljše rezultate imajo predvsem napredni sistemi, kot so sistem start-stop, toplotni management, sistem za rekuperacijo, novi 7-stopenjski ročni menjalnik ali pa v kombinaciji z menjalnikom z dvojno sklopko tudi vožnja z izkoriščanjem kinetične energije.

911 carrera z novim 3,4-litrskim bokserskim motorjem in močjo 257 kilovatov (350 KM) ter opcijskim menjalnikom PDK po novem evropskem voznem ciklusu (NEFZ) tako porabi le 8,2 litra goriva na 100 km – 1,6 l/100 km manj kot predhodnik. Z emisijo 194 gramov ogljikovega dioksida na kilometer pa je prvi Porschejev športni avtomobil, ki ne presega meje 200 g/km. Tudi 911 carrera S s 3,8-litrskim bokserskim motorjem z močjo 294 kilovatov (400 KM) ima kljub dodatnim 15 KM v kombinaciji z opcijskim menjalnikom PDK za 14 odstotkov oziroma 1,5 l/100 km nižjo porabo goriva, in sicer 8,7 l/100 km. Emisija ogljikovega dioksida pa je 205 g/km.

Svetovno premiero bo novi porsche 911 carrera doživel septembra na mednarodnem avtomobilskem salonu 2011 v Frankfurtu, kupcem pa bo na voljo od 3. decembra letos. Za najcenejšo različico bo na slovenskem trgu treba odšteti 106.104 evrov za 911 carrero S pa 121.798 evrov.