Odprti dvosed 918 bo neposredni naslednik carrere GT, ime pa izdaja sorodstvene vezi z dirkaškim modelom 917. Foto: Porsche
Odprti dvosed 918 bo neposredni naslednik carrere GT, ime pa izdaja sorodstvene vezi z dirkaškim modelom 917. Foto: Porsche
Porsche
Novi vstopni model naj bi se zgledoval po slavnem kupeju 356. Foto: Porsche
Porsche
928 je bil vse do srede devetdesetih največji Porschejev model. Foto: Porsche
Porsche
Platforma panamere bo verjetno služila tudi kot izhodišče za novi veliki dvovratni kupe. Foto: Porsche

Novi lastniki imajo namreč bistveno večje ambicije, kot so jih imeli pri Porscheju, dokler so bili povsem samostojni. Proizvodnjo in predvsem prodajo želijo namreč v naslednjih letih skoraj podvojiti. To jim bo uspelo le s širitvijo dokaj ozke prodajne palete – navzgor in navzdol. Do leta 2015 naj bi tako pri Porscheju poslali na trg vsaj en novi model na leto, če ne celo več. Porsche se mora vrniti v območje visoke dobičkonosnosti, je prepričan novi vodja Michael Macht, ki ga je na novo delovno mesto poslal veliki vodja imperija VW, Martin Winterkorn.

Porsche je še leta 2008 prodal skoraj 100.000 vozil, lani pa le še 75.000. Z novimi idejami in novimi modeli pa naj bi se številka v desetih letih od rekordnega predlanskega leta skoraj podvojila.

Najvznemirljivejša novost
Nekaj tega, kar bo Porsche v naslednjih letih predstavil javnosti, so ravnokar obelodanili. Najvznemirljivejši je nedvomno model 918, hibridni odprti superšportnik, ki bo naslednik carrere GT ter duhovni naslednik slavnega dirkaškega imena 917, s katerim si je Porsche prek Le Mansa utiral pot v svet športne slave. Poganjali naj bi ga bencinski 3,4-litrski V8 in trije električni motorji, pohvalil pa se bo lahko s pospeškom do 100 km/h v dobrih treh sekundah. Pri Porscheju pravijo, da lahko glede na raziskave pričakujejo kakšnih 2000 kupcev, in to kljub ceni, ki se bo verjetno približala neverjetnim pol milijona evrom. Toda do prvega serijskega modela bo treba počakati vsaj še tri leta.

Ponudba tudi za tiste z manj denarja
Novost, ki bo verjetno dvignila precej prahu, je širitev ponudbe navzdol. Gre za majhnega kupeja s sredinsko postavljenim motorjem, ki bo vstopnica v svet Porscheja in bo nekakšna reinkarnacija legendarnega modela 356. Platformsko tehniko si bo najverjetneje delil z načrtovanim Audijevim modelom R5, ki bo ponudbo njihovih športnikov prav tako vsaj malo približal kupcem z manjšimi proračuni za igrače na štirih kolesih. Mini R8 nastaja kot koncept e-tron, kar seveda pomeni, da bi lahko novi model dobil v poznejših izdajah tudi električno različico. Razvoj in poznejšo izdelavo povsem električnega športnega avtomobila pa so pri Porscheju tako ali tako potrdili pred kratkim. Časovna premica novega najmanjšega porscheja zaenkrat še ni potrjena. In še – menda ni izključena niti možnost razširitve razreda SUV, ki ga trenutno predstavlja le cayenne druge generacije. Uspešna prodaja tega modela bi lahko vodilne prisilila k razmišljanju o manjšem predstavniku tega razreda, saj sta potrebna platforma in tehnika v koncernu že na voljo v obliki audija Q5 ali VW tiguana.

Novosti tudi za zahtevnejše in premožnejše
Seveda pa je mogoče pričakovati novosti tudi višje na lestvici ponudbe. Četudi pri Porscheju zaenkrat še vztrajno zanikajo, je zelo malo verjetno, da bi bila nova plaftorma, razvita za model panamera, rezervirana zgolj za ta veliki štirivratni kupe GT. V Porschejevi ponudbi namreč manjka prav nadgradnja takšnega avtomobila – kot klasičnega velikega dvovratnega kupeja, ki bi lahko neposredno nasledil uspešen model 928 (1977–1995). Če bo odločitev uprave pozitivna, bi lahko ta privlačen kupe luč sveta ugledal leta 2014.

Še prej pa je na vrsti menjava klasičnih modelov – ob koncu leta bo na trgu zadnja (final edition) izdaja modela 911 (997), povsem novi model (oznaka 991) pa bo na trgu pozno jeseni drugo leto. Leto za njim je na vrsti novi, nekaj večji boxster, sledil pa bo njegov kupejevski brat cayman.