Francoska znamka si je zagotovila status "domače" znamke predvsem po zaslugi tega, ker že desetletja renaulte izdelujejo tudi na Dolenjskem. Tako bo očitno tudi v prihodnje, saj bodo letos začeli serijsko izdelovati novega malčka v okviru projekta Edison, s katerim se v Revozu dejavno ukvarjajo že približno dve leti.
Pomembna naložba za Renault in Revoz
Naložba v projekt novega malčka, ki je rezultat naveze dveh avtomobilskih velikanov, francoskega in nemškega, je vredna približno 450 milijonov evrov, njen največji del pa je bil namenjen prav proizvodnim zmogljivostim v Novem mestu, kjer so konec lanskega leta končali glavnino del, s proizvodnega traku pa je pripeljalo že tudi nekaj primerkov avtomobila, ki se bo javnosti premierno predstavil na avtomobilskem salonu v Ženevi.
Projekt Edison bo dal Revozu, ki je v lanskem letu izdelal 93.733 vozil, od tega pa jih je kar 99,3 odstotka odšlo na tuje trge, nov proizvodni zagon, kar se bo poznalo tudi pri zaposlovanju. Lansko leto so končali z 2.036 zaposlenimi, ki so zaradi padca povpraševanja na evropskih trgih delali le še v eni izmeni in pol, letos pa nameravajo zaposliti 70 delavcev za nedoločen čas in najmanj 200 za določen čas.
Kot poudarja novi predsednik uprave Revoza Patrice Haettel, pa so kljub lanskemu zmanjšanju količin in zaustavitvi proizvodnje modela wind ostali ena izmed najučinkovitejših Renaultovih tovarn, kar je dobro izhodišče tudi za njeno prihodnost. Letos bodo tako še nadaljevali izdelavo modela clio II za severnoafriške trge, do nadaljnjega ostaja v proizvodnji aktualni model twingo, postopoma pa bodo začeli zaganjati polno proizvodnjo novega malčka. Končni obseg pa bo seveda odvisen od povpraševanja na svetovnem trgu.
Nadaljevanje širitve na svetovni trg
Skupina Renault je sicer tudi lani nadaljevala strategijo širjenja na neevropske trge in prodala 2.628.208 vozil, kar je približno 80.000 več kot v letu 2012. Evropski delež prodanih vozil 1.301.864 je bil manjši kot na trgih zunaj Evrope, to pa se pozna tudi pri spremembah na lestvici najpomembnejših trgov znamke, kjer domači Franciji v vrhu sledita Brazilija in Rusija, na četrtem mestu je Nemčija in peta Turčija.
Strategijo širjenj na svetovni trg bodo v letu 2014 nadaljevali, saj pričakujejo v Evropi le zmerno rast in postopno okrevanje s približno enim odstotkom povečanja prodaje, računajo pa na rast povpraševanja na Kitajskem, kjer bo predvidena rast dveh odstotkov količinsko močno presegla evropske okvire.
Slovenski trg je pritlikavec
V svetovnem merilu pa je pravi pritlikavec slovenski trg, ki je statistično gledano v preteklem letu sicer rasel, a veliko vozil ni zapeljalo na slovenske ceste. Za statistiko bi sicer lahko rekli, da jo razume vsaka znamka drugače. Renault uradno govori o 57.708 registriranih novih osebnih in lahkih gospodarskih vozilih v letu 2013, kar je približno 4,59 odstotka več kot v letu 2012. Vendar pa hkrati omenjajo, da je prodaja fizičnim osebam padla za devet odstotkov, še malce tišje pa priznavajo, da je nekaj manjša tudi pri njih, čeprav so statistično gledano ohranili dolgoletni vodilni tržni delež Renaulta ter okrepili prodajo in tržni delež Dacie.
V letu 2013 tako navajajo podatka, da so prodali 8.237 osebnih vozil znamke Renault in 1.298 osebnih vozil znamke Dacia. Precej manj natančen pa je bil novi direktor prodaje Marjan Murn pri podatkih o lahkih gospodarskih vozilih, za katere trdi, da so najbolj prodajana znamka segmenta tudi v Sloveniji, a uradna statistika sekcije za vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije kaže drugače, saj jih je s številom registracij močno prehitel francoski tekmec Peugeot.
Nissan optimistično v prihodnost
Z lanskimi rezultati pa so zadovoljni tudi pri japonskem delu naveze Renault-Nissan in še bolj optimistični glede prihodnosti. Po besedah direktorja znamke Matevža Rakarja so v letu 2013 prodali 1.517 vozil, v letu 2014 pa jih nameravajo 1.650, s čimer bi tudi povečali tržni delež ob predpostavki, da se bo slovenski trg gibal okoli 50.000 registriranih novih vozil.
Optimizem temelji predvsem na uvajanju novih modelov, saj bo marca pripeljal novi qashqai, junija pomlajeni juke, julija x-trail in septembra novinec z delovnim imenom c-hatch. Zadnji bo znamki zagotovil pojavnost v razredu francoskega sorodnika megane.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje