Na trgu terenskih vozil Dacia z dusterjem zapolnjuje praznino, v kateri je nekoč že suvereno vladala neka vzhodnoevropska znamka. Duster namreč ponuja dobro razmerje med ceno in dejansko vrednostjo, saj je dovolj robusten za uporabo na gozdnih poteh in brezpotjih, obenem pa udoben in prostoren za uporabo na urejenih cestah. Vse to pa kupci dobijo za zmerno vsoto denarja.
Marketinško mikavna cena 9.990 evrov za vstopni model sicer ni dovolj za štirikolesni pogon, toda tudi 11.990 evrov, kolikor je treba odšteti za dusterja 4 x 4 z bencinskim 1,6-litrskim motorjem s 77 kilovati (105 KM), ni preveč. V ponudbi sta poleg bencinskega še dva dizelska pogonska agregata, in sicer 1,5-litrska motorja dCi s 63 (86 KM) in 80 (109 KM) kilovati.
Za nakup terenskih vozil se pogosto odločajo kupci, ki tovrstnih prevoznih sredstev sploh ne potrebujejo, saj je zanje skrajno brezpotje kakšna lokalna makadamska cesta. Takšne kupce privlačijo predvsem zunanja podoba, višji položaj sedenja in obilica opreme, ki močno dvigne ceno sodobnih terenskih vozil, zamaskiranih pod oznako SUV (sport utility vehicle).
Prodajalci avtomobilov se na povpraševanje po terenski opremi odzvali s ponudbo različic z dvokolesnim pogonom, kar se navzven seveda ne vidi, vozniki za svoje potrebe prenosa moči na dodaten par koles ne pogrešajo, nakupna cena pa je bolj ugodna.
Čeprav je tudi novinec v ponudbi francosko-romunske znamke na voljo v izvedbi z dvokolesnim pogonom, pa se bodo verjetno kupci bolj pogosto odločali za tiste različice s pravo terensko vsebino, saj bo avtomobil dober "delovni stroj" za vse, ki morajo dejansko zaviti na gozdne ceste ali brezpotja. Bodisi zaradi svojega dela bodisi zaradi lastnih hobijev, povezanih z naravo.
Na povpraševanje bosta vplivali tako razumna cena kot tudi kakovostna vsebina. Za modele, ki na slovenski trg, podobno kot na preostale v Evropi, prihajajo v zadnjih nekaj letih z značko Dacia, je že od začetka značilno, da imajo vgrajeno izdatno mero Renaultove tehnologije. Dusterjev ključni pogonski sklop pa zdaj nosi pečat drugega partnerja v navezi renault nissan.
Preizkušena tehnologija štirikolesnega pogona namreč prihaja iz Nissana, voznikom pa omogoča tri načine delovanja: samodejno izbiro prenosa pogona glede na razmere na cesti, zgolj dvokolesni pogon sprednjega para koles in stalni štirikolesni pogon z razdelitvijo navora 50:50 za počasnejšo vožnjo po slabo oprijemljivi podlagi.
Besedilo in fotografije: Marko Krautberger
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje