Čeprav projekt smart ni potekal povsem po pričakovanjih idejnih vodij, pa je prihodnost znamke morda malce svetlejša prav po zaslugi možnosti, ki jih ponujajo električni pogoni. V koncernu Daimler AG so očitno dovolj optimistični, da so v tovarno Hambach, kjer odslej izdelujejo na isti liniji tako smarte s klasičnim kot tudi električnim pogonom, vložili več kot 200 milijonov evrov za izboljšanje proizvodnih zmogljivosti.
Združevanje proizvodnje pogonskih sklopov
Del naložb je bil namenjen prav združitvi proizvodnih linij, kar je po prepričanju vodilnih mož tovarne tudi prvi primer tovrstnega združevanja proizvodnje dveh pogonskih sistemov, ki zahtevata vsak po svoje nekaj povsem različnih proizvodnih korakov. Največji delež za posamezen sklop naložb pa je bil namenjen posodobitvi lakirnice, kar 50 milijonov evrov so porabili za prilagoditev celotnega obrata uporabi do okolja prijaznejših lakov na vodni podlagi. Kupcem pa bodo lahko po prenovi ponudili tudi več možnosti izbire barv karoserije, vključno z dvobarvnimi kombinacijami, ki so za samo proizvodnjo težji zalogaj kot enobarvne karoserije.
Novi smart fortwo z električnim pogonom bo evropske in druge trge osvajal postopoma. Prva naročila so že začeli sprejemati na nemškem trgu, ki je poleg Italije in Kitajske med tremi najpomembnejšimi za znamko. V Slovenijo naj bi po prvotnih načrtih pripeljal že letos oktobra, vendar so lansiranje novinca zamaknili za nekaj mesecev. Po neuradnih informacijah so pri Daimlerju ocenili, da razmere na področju infrastrukture in cenovnih stimulacij še niso dovolj zrele za uspešno lansiranje malega urbanega dvosedežnika z električnim pogonom.
Električni sklop z evropskim poreklom
Pri izdelavi električnega pogonskega sklopa sodelujeta tudi dva evropska specialista za električne komponente, podjetji Bosch in Evonik, kar v primerjavi z nekaterimi tekmeci z azijsko tehnologijo, še poudari evropski izvor. Malčka namreč poganja Boschev električni motor z močjo 55 kilovatov, ki zagotavlja dovolj moči in navora za pospeške od 0 do 60 km/h v 4,8 sekunde in doseganje hitrosti do 125 km/h, kar je več kot dovolj tudi za velemestne obvoznice. Litij-ionska baterija s 17,6 kWh pa ima dovolj shranjene energije za razdalje do 145 kilometrov.
Za kupe različico, vključno z baterijo, je treba na nemškem trgu odšteti 23.680 evrov, za kabrio pa 26.770. Kupci pa se lahko odločijo tudi za nakup vozila in le najem baterije. V tem primeru morajo za kupeja odšteti 18.910 evrov, za kabria 22.000 evrov, potem pa mesečno plačevati 65 evrov za najem baterije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje