Britanski malček, ki pod okriljem nemškega koncerna BMW že nekaj let dobiva krila, se pridružuje tistim, ki izrekajo čestitke polstoletnemu jubileju Porschejeve legende 911. Brez dvoma malce tudi zato, da ukrade delček pozornosti javnosti, hkrati pa tudi zato, ker kljub številnim razlikam za oba modela velja, da imata v avtomobilskem svetu poseben status in sta neizbrisno zapisana v zgodovino.
Če bi sodili le po njuni zunanjosti, bi jima težko našli veliko skupnih točk, saj sodita v povsem drugačne razrede, osvajata kupce s povsem drugačnimi potrebami in željami, precej drugačna pa je tudi njuna tehnična zasnova. Mini je bil zasnovan kot uporaben ljudski avtomobilček z motorjem spredaj, porsche z motorjem v zadku kot dinamični športnik, namenjen predvsem užitku v vožnji.
Avtomobilska modela s statusom nesmrtnežev
Vendar pa se hitro najde tudi kar nekaj skupnih točk. Ena izmed njih je gotovo to, da si verjetno Alec Issigonis in Ferdinand Alexander Porsche nista predstavljala, da bosta njuna izdelka v avtomobilskem svetu dobila status nesmrtnežev. Pri rojstvu obeh modelov se je zapletlo tudi z imenovanjem, britanski malček je ob predstavitvi nosil ime morris mini-minor, porsche pa oznako 901. Pri prvem, ki so ga predstavili leta 1959, se je hitro uveljavil le najbolj prepoznavni del imena mini, Porsche je zaradi Peugeota, ki je rezerviral oznake z ničlo na sredini, moral dodati še številko ena.
Oba pa sta dokaj hitro začela osvajati tudi prepoznavne kupce, ki so močno prispevali h krepitvi ugleda in povzdigovanju do položaja statusnega simbola. Mini je bil seveda precej lažje dosegljiv tudi za širše množice, o porscheju 911 pa je večina le sanjala in vsaj malo zavidala zvezdnikom, kot je bil Steve McQueen, ki za volanom sivega 911 ni brzel le v filmu po dirkališču v Le Mansu, ampak tudi zasebno.
Porsche je hitrejši, a precej dražji kot mini
Sicer pa sta oba avtomobilska nesmrtneža svoj status gradila tudi na podlagi športnih uspehov, ki so bili temelj za čisto poseben dirkalni izziv leta 2010, ko sta se v Atlanti pomerila mini cooper S in porsche 911 carrera. Da bi bil boj med minijem s 184 "konji" pod motornim pokrovom in porschejem s 345 "konji" bolj izenačen, so izbrali notranjo progo dirkališča z več ovinki. Kljub temu je z dvema sekundama prednosti zmagal športni prestižnež porsche. So pa v minijevem taboru hitro našli tolažbo in izračunali, da mora za vsako sekundo prednosti kupec porscheja plačati približno 38 tisoč ameriških dolarjev več kot za minija.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje