Na sejmu se srečujejo kupci iz ZDA, Kitajske, Japonske, Nemčije, je povedal Silvan Peršolja. "Gre za točko srečevanja, kjer se sklepajo posli, torej postajamo del evropske vinske zgodbe tudi v poslovnem smislu," je dodal.
Prepričan je, da morajo slovenski vinarji nastopati v prvi vrsti skupaj, v eni zgodbi. Najprej se je treba po njegovih besedah predstaviti kot dežela, potem pa kot blagovna znamka.
Ne na množičnosti, temveč na kakovosti
Sejem je obiskal tudi kmetijski minister Dejan Židan, ki je vesel, da slovenski vinarji sklepajo tudi posle. "Prvi vtis ob obisku sejma je dober, saj gre za profesionalni sejem, kjer se srečujejo kupci in poznavalci. Slovenija je na idealnem mestu v hali 6, pri slovenskih vinogradnikih pa se ustavlja veliko obiskovalcev in kot sem izvedel, se pogovarjajo tudi o poslih," je povedal.
Ob robu vinskega sejma se je udeležil tudi evropskega foruma vinarskih dežel. Na njem so ministri Slovenije, Italije, Francije, Španije, Portugalske, Madžarske in Grčije razpravljali o viziji razvoja vinarskega sektorja in kmetijstva.
Židan je ocenil, da nova tržna politika ne prinaša poenostavitev, kar je bilo obljubljeno. "Smo pa zadovoljni, da je večji poudarek na kakovostnih vinih, na geografskih in drugih zaščitenih znamkah, saj slovensko in pomemben del evropskega vinarstva ne more temeljiti na množičnosti, temveč na kakovosti in zaščiti," je izpostavil.
Načrtno podpiranje prodora domačih vinarjev v tujino
Pojasnil je, da Slovenija od leta 2011 bolj načrtno podpira prodor domačih vinarjev v tujino, sofinancira slovenskim vinarjem prisotnost na treh velikih vinskih sejmih, v Veroni, Londonu in Düsseldorfu, pomaga tudi s promocijskimi akcijami v Veliki Britaniji, Nemčiji, državah Beneluksa, Italiji, na Hrvaškem, zadnja leta tudi na Kitajskem.
Tudi v prihodnje morajo za večjo prepoznavnost vinarji v tujini zagotavljati, da je slovensko vino zelo kakovostno, geografsko raznoliko in da ima zaščito. "Zavedati se moramo, da ne moremo proizvajati cenovno ugodnih vin, pač pa vina srednjega ali višjega cenovnega razreda. Enkratni obisk sejmov ni zadostna poslovna poteza, potrebno je sistematično delo na tujih trgih in prav tu v Italiji so si slovenski vinarji izborili posebno mesto," pravi Židan.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje