Norec ali genij? Ko beseda nanese na moderno umetnost, so mnenja pogosto deljena. Foto:
Norec ali genij? Ko beseda nanese na moderno umetnost, so mnenja pogosto deljena. Foto:

V Rotterdamu se je že zaključil sedemdnevni performans The Great Swallow (Velika lastovka), ki se je odvijal na pročelju stolpnice Weena v poslovnem središču mesta. Teden dni so ljudje osuplo strmeli v moža, ki je prihajal "lebdet" pred velikansko gnezdo, ki si ga je spletel na stolpnici (opreme, s katero je bil pritrjen na gnezdo, se s tal ni videlo). S svojim "občinstvom" je komuniciral tako, da je nanj včasih metal perje, na pločniku pod gnezdom pa se je pojavilo tudi ogromno jajce.

Na svoji spletni strani Benjamin piše, da si je gnezdo zgradil iz "krošenj 23 brez, ene vrbe, dveh bal sena, vedra sline, treh vreč peska, 12 veder lepila in 19 razpršil poliuretanske pene".

Verdonckova lastovka je njegov "avtoportret", so sporočili iz gledališča Toneelhuis, ki umetnika zastopa. "Performans ponazarja napor človeka, ki skuša objeti svojo publiko, a mora zato prej ali slej pasti iz svojega gnezda."

Umetnik, ki vedno izbira podvige, ki naj bi pritegnili čim več pozornosti, je o svojem delu nekoč izjavil: "Resnično hrepenim po malopoteznih akcijah, na drugem mestu pa po takšnih, ki so na meji z nezakonitim." Nekaj podobnega kot zdaj v Rotterdamu je leta 2005 "ušpičil" že v Birminghamu.