

Strokovnjaki so sliko francoskega impresionističnega umetnika La Seine a Port-Villez analizirali za razstavo Impresionizem - Svetloba na platnu in osupli ugotovili, da umetnina, ki je veljala za eno največjih dragocenosti kölnskega muzeja Wallraf-Richartz, sploh ni njegovo delo, ampak zelo dober ponaredek. Predstavnik muzeja Stefan Swertz je o vsem skupaj povedal: "Smejemo se in hkrati jočemo," in dodal, da so dolgo časa dvomili o izvoru slike, ki jo je muzej kot darilo zasebnika prejel leta 1954. No, tolaži jih lahko vsaj to, da gre za edini znani ponaredek, ki je nastal že med slikarjevim življenjem.
Krivca ne bodo iskali
Muzej ne bo raziskoval, kdo je odgovoren za ponaredek, prav tako pa nameravajo v svoji zbirki zadržati sliko, ki se bo zdaj uporabljala kot prikaz zmožnosti moderne tehnologije pri raziskovanju slik. Koliko je slika izgubila vrednosti, še ugotavljajo. Kot so pojasnili predstavniki muzeja, so k sklepu, da je slika ponaredek, vodile tri stvari. Umetnik ni slikal neposredno z oljem, ampak je začel s predhodnimi skicami, kar ni tipična Monetova tehnika. Restavratorji so odkrili glazuro za pospešitev procesa staranja, poleg tega pa je ponarejevalec sliki dal dva podpisa v različnih barvah.
Analizirali so 70 slik
Restavratorji so za razstavo Impresionizem - Svetloba na platnu (od 29. februarja do 22. junija) z različnimi postopki analizirali 70 slik, poleg Moneta še dela Gauguina, Pissarroja, Renoira, van Gogha in drugih. Pri tem so uporabili mikroskop, infrardečo svetlobo in rentgen. Kljub "bolečemu" spoznanju pa so se odločili, da bodo ob izvirnikih razstavili tudi Monetov ponaredek.
K. S.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje