Industrijski strokovnjaki svetovalnega podjetja Ernst & Young (E&Y) so v zdravstveni krizi še posebej zaskrbljeni zaradi manjših podjetij v avtomobilski industriji.
Medtem, ko imajo velike korporacije veliko finančno zaledje in zagotavljajo likvidnost, kar jim zagotavlja preživetje ob nekajtedenski prekinitvi proizvodnje, pa je dobavna veriga Ahilova peta celotne industrije, pišejo svetovalci Ernst & Young, ki so naredili bilančne analize za najpomembnejše avtomobilske skupine. Zdaj je pred vsemi največji izziv ohranjati zelo zapleten sistem, ki bo biti v celoti sposoben preživeti.
Covid-19 katalizator za čiščenje trga
"Če bo čez nekaj tednov proizvodnja spet začela upadati, bo postalo jasno, da gre za večje težave v dobavnih verigah. Izkazalo se bo, ali so sposobne zdržati v tej krizi," je za Automobilwoche povedal strokovnjak pri E&Y Peter Fuss. V najslabšem primeru bi morali proizvodnjo v avtomobilskih tovarnah po nekaj dneh ponovno ugasniti, saj bodo manjkajo pomembni deli za nemoteno izdelavo avtomobilov.
Constantin M. Gall, ki je vodja oddelka za avtomobilsko industrijo in prevozništvo pri E&Y vidi pandemijo covid-19 kot "katalizator za čiščenje trga". Boji se vala stečajev tako pri dobaviteljih kot pri trgovcih. Verjetno se bomo težko izognili prevzemom podjetij, prihajalo pa bo tudi do združevanj podjetij.
Gall na splošno pričakuje padec prodaje in tudi dobička v avtomobilski industriji. "Avtoindustrija bo močno zašla v rdeče polje," je dejal. Tudi, če bi se proizvodnja in prodaja kmalu spet začeli, bi trajalo še dolgo, preden bo spet dosežena raven pred krizo. "Ker bo prišlo do bistveno večje brezposelnosti, stečajev podjetij, bo prišlo tudi izgube dohodkov in zmanjšanja povpraševanja," pravi Gall, ki še dodaja, da bi morale vse države s spodbudami pomagati industriji.
Avtomobilska podjetja pred krizo v dobri finančni kondiciji
Kriza bo le še pospešila trend upadanja zanimanja za nakup avtomobila, ki so ga prodajalci avtomobilov sicer zaznali že prej zdravstveno krizo. Po analizi E&Y so največja svetovna avtomobilska podjetja lani zabeležila manjši dobiček kot v preteklih letih. Toyota je bila med vsemi najbolj dobičkonosna, pred BMW in Volkswagen. Glede na študijo, ki so jo pripravili pri analitskem podjetju, je vseeno imelo 17 največjih avtomobilskih skupin ob koncu lanskega leta skupaj 226 milijard evrov likvidnih sredstev, kar je skoraj šest odstotkov več kot leto prej.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje