
S svojim novim poimenovanjem modelov je Audi nedavno povzročil nekaj zmede. Pri Q5 dilem ni. To ime se je v zadnjih 15 letih s prvo in drugo generacijo dobro prijelo in postalo prepoznavno – predvsem zato, ker je bil model vselej tehnično napreden, pa tudi precej vozniški.
Q5 je v običajni in kupejevski različici “sportback” tehnično povsem soroden modelu A5. Vozi namreč na isti, povsem na novo zasnovani platformi za vozila z motorji TFSI in TDI, torej z motorji na notranje zgorevanje. Da gre pod motornim pokrovom za klasičen pogon, opozarja impozantna maska z velikimi odprtinami za hlajenje. Popolnoma brez električne pomoči danes ne gre, sploh če jo inženirji znajo dobro izkoristiti. Nova generacija Audijevih pogonov prinaša nekaj dodatnih komponent pod dnom prtljažnika. Govorimo o komponentah blagega hibrida, na čelu z litij-železo-fosfatnimi baterijami.
Kako je tehnologija integrirana v pogon, si lahko ogledate v našem pogovoru z Audijevim inženirjem, ki vas bo popeljal v drobovje Audijevega hibrida in razložil, katere so glavne prednosti, ki jih prinaša.
Po prvi vožnji modela Q5 lahko sklenem, da je 18 kilovatov dodatne električne pomoči kar občutnih. Predvsem manevriranje, počasna speljevanja in ohranjanje hitrosti 50 km/h bo vselej lahko potekalo le na elektriko.
Samo elektrika je premalo, če boste želeli uživati v voznih lastnostih avtomobila, ki se pelje odlično. Nadpovprečno vozniške so vse različice modela Q5. Za začetek so na voljo tri, kmalu pa Audi napoveduje dodatno razširitev ponudbe, še s priključnohibridnimi modeli.
Različica | Vrsta pogona | Največja moč | Menjalnik | Štirikolesni pogon |
2.0 TFSI | Blagi hibrid & bencinski | 150 kW | 7-st. dvosklopčni | Opcijsko |
2.0 TDI | Blagi hibrid & dizelski | 150 kW | 7-st. dvosklopčni | Serijsko |
SQ5 3.0 V6 TFSI | Blagi hibrid & bencinski | 270 kW | 7-st. dvosklopčni | Serijsko |
Tudi trilitrski šestvaljnik
V zavojih blesti različica, ki ima na začetku imena še oznako S. Gre za model SQ5, ki ga poganja 3,0-litrski bencinski šestvaljnik z zelo prijetnim, melodičnim zvokom.
Priznam, da je to eden najbolj vozniških SUV-jev in prav navdušen sem, kako je inženirjem uspelo združiti prednosti višjega vozila in izvrstno vozniško dinamiko.
Kako jim je to uspelo? Vabljeni, da si ogledate v videoreportaži iz oddaje Avtomobilnost. Za Avtomobilnost so spregovorili inženirji, ki so bili odgovorni za novi Q5.
Q5 odlično sledi našim ugotovitvam pri vožnji modela A5. Tudi tega smo namreč razglasili za pravo vozniško poslastico. Ampak v nasprotju z modelom A5 imamo tokrat na voljo tudi terenski program in celo terenski (off road) program plus. Terenske sposobnosti novega quattra mi je uspelo preizkusiti tudi na posebnem namenskem poligonu. Pogon se je odrezal brezhibno. Poleg pogona pa me je prepričalo tudi vzmetenje, ki se kljub takšnim velikim platiščem ne zmeni kaj dosti za udarce tudi kakšne bolj ostre in večje ovire.

Pogledali smo tudi v notranjost. Ta je oblikovana po zadnjih Audijevih smernicah. Izstopa predvsem visoko nameščen, razpotegnjen in ukrivljen zaslon, sicer pa je skoraj enaka kot pri modelu A5.
Če želite spoznati vse značilnosti Audijevih novosti v notranjosti, priporočamo nadaljevanje ogleda prav s testom modela A5 iz oddaje Avtomobilnost pod člankom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje