BMW X3 sodi med tiste prestižneže, za katere kupcev ponavadi ne manjka. Foto: BMW
BMW X3 sodi med tiste prestižneže, za katere kupcev ponavadi ne manjka. Foto: BMW
BMW X3
Prepoznavna in germansko zasnovana notranjost kljub dejstvu, da bo X3 odslej prihajal le iz Spartanburga v ZDA. Foto: BMW

Izdelovalec obljublja več udobja v prostornejši potniški kabini ter v prtljažniku s prostornino 550 litrov več prostora za prtljago ali športno opremo. Slednje je tudi v skladu s poimenovanjem razreda SAV (Sport Activity Vehicle), v katerega se uvršča mali BMW-jev robustnež, ki ne bo mikal le urbanih voznikov, ampak tudi takšne, ki morda kdaj pa kdaj le zavijejo z asfaltiranih cest. Pri tem jim bo v pomoč štirikolesni pogon xDrive, ki pa primarno ni prilagojen brezpotjem, ampak zagotavlja boljši oprijem in več dinamike tudi pri vožnji po asfaltu. Za ustrezno mero dinamike bosta brez težav poskrbela oba motorja, s katerima X3 prihodnji mesec prihaja na slovenski trg. Štirivaljni dizelski motor v BMW X3 xDrive20d zmore 135 kilovatov (184 KM), kar je 5 kW več kot pri predhodniku, poraba pa se je po zagotovilih izdelovalca zmanjšala za 14 odstotkov na 5,6 litra/100 km. Še več dinamike pa bo zmogel BMW X3 xDrive35i z vrstnim šestvaljnim bencinskim motorjem z največjo močjo 225 kilovatov (306 KM).

Za šibkejšega izmed ameriških Bavarcev – novega X3 bodo namreč izdelovali le v BMW-jevi ameriški tovarni v Spartanburgu – bo treba odšteti 42.700 evrov, za močnejšega pa 58.500 evrov.

Obilo sodobne tehnologije
Za ta denar pa bodo kupci, poleg ne prav poceni prestiža, dobili tudi obilo sodobne tehnologije, in to ob že omenjenih zmogljivih motorjih, ki se ponašata tudi z nizko porabo ter majhno količino izpustov ogljikovega dioksida. Dizelski v kombinaciji z ročnim menjalnikom na kilometer izpuha 149 gramov, bencinski pa 204 grame na kilometer.

BMW X3 xDrive35i je serijsko opremljen z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Kupci pa bodo lahko premierno preizkusili funkcijo auto start stop, ki doslej ni bila na voljo v kombinaciji s samodejnim menjalnikom. Ko se vozilo na križišču ali v prometnem zastoju ustavi, se motor avtomatsko ugasne. Kakor hitro voznik stopalo dvigne s pedala zavore, se motor ponovno zažene. Če je aktivirana funkcija auto hold, zadostuje že kratek pritisk na pedal za plin.

Štirikolesni pogon za več dinamike
BMW-jevi inženirji so na novo zasnovali tudi podvozje, optimizirali serijski xDrive ter ga prilagodili za več dinamike in udobja med vožnjo. Stalni štirikolesni pogon s pomočjo elektronskega nadzora zagotavlja variabilno porazdelitev navora na prednjo in zadnjo os. Nadzorna enota, ki je povezana z dinamičnim nadzorom stabilnosti DSC, pa se v primeru zaznavanja prekrmarjenja ali podkrmarjenja zelo hitro odzove s hitrim in natančnim prerazporejanjem moči.

Kot zagotavljajo pri BMW-ju, tehnologija inteligentnega štirikolesnega pogona tako vedno skrbi za optimalni oprijem in obvladovanje vozila v zavojih. Tudi med mirnim zavijanjem se namreč velik odstotek pogonskega navora prenese na zadnja kolesa. Poseganje v delovanje zavor na zadnjem kolesu, ki je najbliže notranjosti zavoja, pa skupaj z istočasnim povečanjem pogonske moči zagotavlja agilno obnašanje krmiljenja vozila.

Besedilo: M. Kr.
Foto: BMW