Wind se po zunanjih merah uvršča med modela twingo in clio. Foto: M. Kr.
Wind se po zunanjih merah uvršča med modela twingo in clio. Foto: M. Kr.
Renault Wind
Dvosedežni kokpit je namenjen tistim, ki si želijo kanček drugačnosti. Foto: M. Kr.
Renault Wind
Streha se skrije v ločen prostor na pokrovu prtljažnika s prostornino 270 kubičnih decimetrov. Foto: M. Kr.

Mali kupe-roadster, ki se po zunanjih merah uvršča med modela twingo in clio, je po mnenju izdelovalcev kot nalašč za vse, ki si želijo kompakten avto za vsakdanjo uporabo, a obenem dovolj izstopajoč, da zbuja pozornost. Zadnje vsekakor drži, saj se dvosedežnik uvršča med tiste modele, ki mnenja o privlačnosti in nenazadnje uporabnosti po navadi ločijo na dva pola.

Tisti, ki jih malček privlači, bodo morali v Sloveniji za svoj lastni primerek odšteti vsaj 16.990 evrov, kolikor stane različica chic TCE 100 z bencinskim motorjem s 74 kilovati (100 KM).

Več moči, pa ponuja prav tako bencinski motor v drugi različici, ki je trenutno na voljo, in sicer sport chic 1,6 16V 133 z največjo močjo 98 kilovatov (133 KM).

Športna zasnova namenjena užitku v vožnji
Dvosedežnik je izdelan na isti konstrukcijski osnovi kot clio II renault sport, njegovo podvozje pa je bolj prilagojeno dinamični kot udobni vožnji. Glede na razmerje med močjo prvega ali drugega bencinskega motorja, ki sta trenutno na voljo, in maso vozila, ni dvoma o tem, da je moči dovolj za pogon avtomobila, ki prazen tehta 1.131 ali 1.173 kilogramov.

Šibkejši motor z gibno prostornino 1.149 kubičnih centimetrov ponuja moč 74 kilovatov, primerljivo z 1,4-litrskimi motorji in navor 152 Nm z 1,6-litrskimi motorji, povprečna poraba goriva pa je po podatkih izdelovalca 6,3 litra na 100 kilometrov, kar pomeni 145 gramov izpusta ogljikovega dioksida na kilometer.

Športno uglašenost podvozja, pri zasnovi katerega so izdatno sodelovali strokovnjaki z oddelka Renault Sport Technologies, lahko voznik še boljše izkoristi v različici, ki jo poganja 1,6-litrski motor z največjo močjo 93 kilovatov in največjim navorom 160 Nm. Povprečna poraba pa naj bi bila okroglih 7 litrov z izpustom 165 gramov ogljikovega dioksida na kilometer.

Svojevrstna zložljiva streha
Dvosedežna kabina malčka je seveda namenjena predvsem voznikovim egoističnim užitkom v vožnji ali kvečjemu z enim sopotnikom. Kljub nizkemu položaju sedenja in kupejevsko nizki strehi imata člana posadke dokaj veliko prostora za udobno namestitev, pa čeprav je takoj za vzglavnikoma varnostni lok z majhnim zadnjim steklom.

Morebitni občutek utesnjenosti lahko zmanjšata s tem, da streho zložita v poseben ločen prostor nad prtljažnik. Za to potrebujeta le 12 sekund. Zlaganje strehe pa ne vpliva na prostornino prtljažnika, v katerega je mogoče spraviti za 270 kubičnih decimetrov prtljage.

Izdelano v Sloveniji
Renaultov kupe-roadster izdelujejo v novomeški tovarni Revoz, montaža pa poteka na istem traku kot za clia storio in twinga II, s katerim si wind deli tudi veliko sestavnih delov. Čeprav je narejen v Sloveniji, pa prave gneče windov na slovenskih cestah očitno ni mogoče pričakovati. Prodajni načrti namreč predvidevajo, da bo do konca leta na slovenske ceste zapeljalo le 50 primerkov winda.

Precej večja pa so Renaultova pričakovanja na drugih evropskih trgih. Hkrati s Slovenijo se prodaja začenja v Veliki Britaniji, preostali Evropejci pa bodo morali počakati na mesec september.

Besedilo: M. Kr.
Foto: M. Kr.