Do leta 2030 bo v trgovini z avtomobili in servisiranju ter poprodaji izgubljenih med 20 in 24 odstotki delovnih mest v Nemčiji.
Do leta 2040 bo upad še večji, in sicer med 39 in 48 odstotki. Do leta 2050 bi lahko izgubili skoraj dve tretjini današnjih delovnih mest. Podatki so bili objavljeni v študiji o dodani vrednosti v avtomobilski industriji, ki jo je naročilo nemško Zvezno ministrstvo za gospodarstvo. Za ministrstvo so različni naročniki, med njimi tudi svetovalna družba Roland Berger preučili, kako bo elektrifikacija in avtomatizacija vplivala na avtomobilsko industrijo.
Trije razlogi
Avtorji študije vidijo tri glavne razloge za izgubo delovnih mest v trgovini na drobno in poprodajnem trgu: manjše potrebe po popravilih in nižji stroški popravil električnih vozil, manj nesreč pri avtomatiziranih vozilih in krčenje zalog vozil zaradi visoke avtomatizacije.
Strokovnjaki so za svoje ocene predvideli štiri scenarije, prav v vseh scenarijih pa predvidevajo, da bodo mladi vse manj zainteresirani, da bodo postali lastniki vozil, prav tako starejši ljudje, ki ne morejo več sami voziti. Za oboje je primernejši koncept mobilnosti in druge mobilne storitve z avtomatiziranimi vozili. Prav zato predvidevajo, da se bo število prodanih vozil ustrezno zmanjšalo.
Na poprodajnem trgu, zlasti v mehaničnih delavnicah, vsi scenariji vodijo do relativno podobnih podatkov o izgubi delovnih mest. Trenutno je v Nemčiji na tem področju 450.000 zaposlenih, leta 2030 naj bi jih ostalo od 370.000 do 380.000, leta 2040 pa od 240.000 do 280.000.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje