Novega električnega avtomobila so se Korejci lotili z novim oblikovalskim jezikom in novo platformo E-GMP (Electric-Global Modular Platform).
'Opposites United’ ali združevanje nasprotij je oblikovalski jezik, ki je poskrbel za oblikovno zanimiv in drugačen avto, kot smo jih od Korejcev vajeni. Umirjene linije so ločene z ostrimi stilskimi elementi in dodatki. Ti so, vsaj po videnem v Kijinem evropskem oblikovalskem centru, oblikovno zelo izraziti, je pa treba počakati, kako bo avto videti v živo na cesti.
Stavi na čustva
Skoraj 4,7 metra dolg EV6 ima kar 2,9 metra dolgo medosno razdalja, s čimer v prvi vrsti prinaša nadpovprečen, po Kijinih zagotovilih celo največji prostor v razredu. Tako za voznika, kot njegove sopotnike, ter za prtljažnik, kjer je v osnovi 520 litrov prostora, ob zloženih naslonjalih zadnjih sedežev pa je na voljo 1.300 litrov prtljažne prostornine. Omeniti velja še manjši prtljažni prostor pod prednjim pokrovom, ki ponuja 52 litrov pri dvokolesno gnani različici in 20 litrov pri štirikolesni, kar pa je še vedno dovolj, da tja pospravimo kakšno malenkost ali denimo polnilni kabel.
Več besed si zasluži notranjost. Kijin podpredsednik oblikovanja, Jochen Paesen, nam je povedal, da se ljudje resda zaljubijo v zunanjo obliko avtomobila, a bistveno več časa preživijo v notranjosti, zato so oblikovanje notranjosti tokrat postavili na prvo mesto. O všečnosti bo sodil kupec sam, so pa zanimivi osrednji zaslon oziroma tipke pod njim, ki ponujajo različne funkcije. Omeniti velja še sedeže, ki so izjemno tanki, hkrati je njihova prevleka narejena iz 111 plastičnih steklenic za vodo.
Električna moč
Nič manj pogumno se Korejci niso lotili vozne dinamike. Kupci bodo lahko izbirali med tremi različicami ‒ EV6, EV6 GT-line in EV6 GT. Kratice ponujajo tisto, zaradi česar so znane po vsem svetu. Kombinirano ob dvokolesnem ali štirikolesnem pogonu in dveh velikostih baterijskega paketa (osnovni 58 kWh in večji s 77,4 kWh) bodo na voljo različne moči elektromotorjev. Najšibkejši EV6 bo denimo ponujal 168-kilovatni motor in zadnji pogon, različica GT, ki bo na voljo samo z večjim baterijskim paketom, pa bo opremljena z dvema motorjema na vsaki osi, kar bo zagotavljalo štirikolesni pogon, ki bo nujno potreben, saj bosta elektromotorja lahko skupaj ponujala kar 430 kW in 740 Nm navora. To bo zadostovalo, da bo EV6 z mesta do 100 km/h pospešila v zgolj 3,5 sekunde, največja hitrost pa bo omejena pri številki 260 km/h!
Zelo hitro polnjenje
Glavno in prvo vprašanje pri električnem avtomobilu je, koliko zmorejo njegove baterije, takoj zatem pa seveda, kje jih lahko polnimo. Načeloma lahko vsak avto polnimo doma, na domači vtičnici, če je to seveda mogoče (pri tem moramo žal odmisliti večdesetmetrski električni podaljšek, vržen čez balkon v bloku). Vendar pa so baterije v električnih avtomobilih vse večje in zmogljivejše, posledično pa je njihovo polnjenje na domači vtičnici neučinkovito, saj je priključna moč domačega omrežja prešibka, razen če imamo čas, da baterije polnimo 20 ali 30 ur.
Priročneje je polnjenje na hitrih polnilnicah, sploh ker avtomobili sorazmerno z velikostjo baterij ponujajo tudi hitrejše polnjenje. Kia kot solastnica evropske mreže hitrih polnilnic Ionity, ki ponujajo hitrost polnjenja do 350 kW (v Sloveniji so 4), bo na njih svojim strankam zagotovila ugodnejšo ceno, hkrati bodo na račun 800-voltnega polnjenja baterij časi izjemno kratki. Tako bo polnjenje skoraj popolnoma prazne baterije, z 10% do 80% trajalo zgolj 18 minut, ali drugače povedano: v 4 minutah in pol bo baterija dobila za 100 prevoženih kilometrov energije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje