Baterija z zmogljivostjo 13,6 kilovatne ure mu zagotavlja 42 kilometrov dosega na elektriko. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Baterija z zmogljivostjo 13,6 kilovatne ure mu zagotavlja 42 kilometrov dosega na elektriko. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Pravijo, da so glavni aduti tega modela prvorazredno udobje, prava terenska zmogljivost in za nameček vožnja povsem na elektriko. Explorer je pri nas namreč na voljo le kot priključni hibrid.

Priključno hibridni pogon omogoča, da je lahko ta petmetrski SUV zanimiv tudi za Evropo. Njegovo pravo domovanje je sicer onkraj Atlantika na severnoameriških cestah, kjer se je prvič predstavil pred tridesetimi leti, v svoji šesti generaciji pa se danes po velikosti uvršča med modela edge in še večjega expeditiona.

Pogon tega prestižnega SUV-ja sestavljata 3,0-litrski bencinski motor s šestimi valji in elektromotor. Skupaj zagotavljata kar 336 kW moči, električna energija pa je shranjena v bateriji z zmogljivostjo 13,6 kilovatne ure.

Moč se prenaša na vsa štiri kolesa prek desetstopenjskega samodejnega menjalnika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Moč se prenaša na vsa štiri kolesa prek desetstopenjskega samodejnega menjalnika. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Za teren in poslovni sestanek

Moč se prek 10-stopenjskega samodejnega menjalnika prenaša na vsa štiri kolesa, za učinkovitost delovanja pa skrbi sistem za obvladovanje terena s sedmimi voznimi načini.

Notranjost v treh vrstah ponuja prostor za sedem potnikov. Poleg tega velja omeniti 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon namesto merilnikov ter 25,6-centimetrski (10,1-palčni) zaslon multimedijske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Notranjost v treh vrstah ponuja prostor za sedem potnikov. Poleg tega velja omeniti 31,2-centimetrski (12,3-palčni) zaslon namesto merilnikov ter 25,6-centimetrski (10,1-palčni) zaslon multimedijske naprave. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Poleg običajnih načinov delovanja pogona – torej električnega, hibridnega in bencinskega – imamo na voljo tudi način za vleko prikolice. Ta zagotavlja čim več navora pri nižjih vrtljajih. In ker pogon explorerja zagotavlja kar 825 Nm navora, lahko s takšnim avtomobilom vlečemo tudi prikolico z maso do 2500 kilogramov.

Explorer je Fordovo najzmogljivejše hibridno vozilo doslej. Je obenem terenec in družinski prostornež – v kabini je namreč sedem sedežev.

Vabimo vas, da ga podrobneje spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.