Kot največji dobavitelj vozil za policijo in podobne službe v Združenih državah Amerike so se pri Fordu dobro pripravili na leto 2011, ko bodo iz proizvodnje umaknili policijskim nalogam prilagojeni model crown victoria. Nadomestili ga bodo z dvema modeloma, in sicer s klasično triprostorsko limuzino in z robustnim SUV-jem. Police interceptor sedan in police interceptor utility sta vozili z obilo posebne opreme, ki jo varuhi reda potrebujejo pri svojem vsakodnevnem delu. Pri zasnovi pa niso sodelovali le avtomobilski inženirji, ampak tudi strokovnjaki za policijsko delo in specialno opremo.
Med pogosto poudarjenimi naprednimi lastnostmi novincev je vsaj 20 odstotkov nižja poraba goriva, kajti tudi ameriški varuhi reda morajo bolj paziti na proračun in okolje.
Po mnenju vodilnih mož iz ameriškega Forda sta obe vozili nekaj posebnega v svojem razredu in skupno zagotavljata najboljšo ponudbo na severnoameriškem trgu vozil za policijske potrebe tako po voznih lastnostih kot tudi pri namensko razviti posebni opremi in stroškovni plati. Skupen razvoj dveh posebnih vozil in kompatibilne opreme namreč zagotavlja ugodnejše cene za končne uporabnike, zaradi varčnejših pogonskih agregatov in vzdržljivejše tehnologije pa bodo po prepričanju izdelovalca nižji tudi operativni stroški.
Zmogljiv, a varčen šestvaljnik
Glede na število kilometrov, ki jih med delom prevozijo policisti, enega izmed glavnih stroškov predstavlja gorivo. Obe novi policijski vozili, tako limuzino kot SUV-ja, bo poganjal 3,5-litrski motor V6 Ti-VCT z največjo močjo 205 kilovatov (280 KM). Za prenos moči bo skrbel šeststopenjski samodejni menjalnik, ki ima prestavna razmerja prilagojena značilnostim policijskega dela, na primer hitremu pospeševanju iz popolnega mirovanja v zasedi ali pa počasnemu patruljnemu križarjenju z nizkimi vrtljaji motorja. Konstruktorji zagotavljajo, da bo poraba goriva pri novincih vsaj za 20 odstotkov nižja kot pri postaranem modelu crown victoria s 4,6-litrskim motorjem V8.
Glede na pričakovane naloge in predvsem okolja, v katerem jih bodo uporabljali, bo izdelovalec ponudil možnost dveh prilagoditev podvozja za mestna ali nemestna okolja. Velemestne policijske križarke pri svojem delu pač ne potrebujejo enakih lastnosti kot vozila podeželskih varuhov reda, ki morajo nemalokrat prav nič nežno zaviti tudi na neutrjene ceste. Podvozje vseh vozil pa bo prilagojeno tudi vsakodnevnemu prevažanju težjega specialnega tovora do 360 kilogramov v prtljažnikih vozil.
Sodelovanje zunanjih svetovalcev
Glede na namenski razvoj obeh vozil so se tovarniški inženirji ves čas posvetovali tudi s posebnim policijskim svetovalnim odborom, ki je že v času razvoja predlagal določene prilagoditve oziroma ocenjeval rešitve Fordovih strokovnjakov na področju varnosti, zmogljivosti, vzdržljivosti, uporabnosti in udobja.
Glede na posebne okoliščine, v katerih se pogosto znajdejo varuhi reda, sta morali vozili prestati tudi dodatne varnostne preizkuse. Na primer trčenja v zadek vozil s hitrostjo 120 kilometrov na uro brez večjih posledic za policijsko ekipo v vozilu. Vozila so seveda opremljena tudi z varnostnimi mehovi, s posebnim poudarkom na varnost v primeru bočnih trčenj in prevračanj, kar ni tako redek pojav pri ameriških policistih, ki se tradicionalno radi podajo v divji avtomobilski pregon nepridipravov.
Prilagoditve za zahtevnejšo uporabo
Z divjimi in hitrimi pregoni so povezane tudi prilagoditve podvozja in sistemov, ki bdijo nad stabilnostjo policijskih prestreznikov. Z njimi lahko policisti še hitreje kot navadna vozila prevozijo ovinke, nad presojo voznika pa bdi pametna elektronika, ki presoja, ali bo vozilo ostalo na cesti ali mu grozi prevračanje, in po potrebi samodejno v sekundi zmanjša hitrost do 15 kilometrov na uro ter tako zagotovi, da bo policijsko vozilo ostalo na cesti in nadaljevalo pregon tudi po vožnji v ovinek.
Da bi se lahko policijska vozila lažje spoprijela z vročimi situacijami, v marsičem dobesedno, ima SUV s štirikolesnim pogonom dodatno vodno hlajenje ključnih sklopov prenosa moči, povečali so površino zavornih diskov, poskrbeli za učinkovitejše hlajenje 18-palčnih koles, večji je hladilnik vozila, glede na večje število porabnikov elektrike pa je zmogljivejši tudi alternator.
Da bi se izognili otroškim boleznim serijskih modelov v redni službi, so pri Fordu poskrbeli tudi za pestro zbirko praktičnih preizkusov predserijskih vozil s pomočjo policistov Zvezne države Michigan in šerifov v Los Angelesu. Ob tem izdelovalec poudarja, da kljub številnim tehničnim posebnostim policisti ne potrebujejo nobenih dodatnih strokovnih usposabljanj za normalno vožnjo novincev, pa naj gre za limuzino ali SUV.
Nepogrešljive podrobnosti policijskih vozil
Poleg tega da lahko policijska vozila ustvarijo pravi »light show« in da jim glede na količino opozorilnih svetlobnih teles ni mogoče očitati neopaznosti, imajo seveda še nekaj nepogrešljivih dodatkov in prilagoditev v notranjosti. Na primer močan dodaten premični žaromet na voznikovi strani, posebej oblikovane sedeže za bolj udobno sedenje z vso opremo na pasovih policistov, odlagalne površine za dodatno opremo, ki jo morajo imeti pri roki, pomično računalniško konzolo, varnostno držalo dolgocevnega orožja.
Za prednjima sedežema pa je nameščena tudi varnostna stena, ki policista spredaj zavaruje pred brcanjem ali še hujšim napadom sopotnikov na zadnjih sedežih. Na njih je namreč prostor z bistveno manj udobja za ujete nepridiprave. Sedeži z oblogami iz umetne mase so bolj robustni, mogoče jih je tudi zložiti, celoten del »zaporniške« kabine pa je prilagojen lažjemu čiščenju.
Obe namenski vozili za potrebe varuhov reda v ZDA bodo izdelovali v Fordovi tovarni v Chicagu, v večjem številu pa jih bo mogoče na cestah videti od prihodnjega leta.
Besedilo: M. Kr.
Foto: Ford
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje