Novinec v Mitsubishijevi ponudbi bi znal biti pogodu večjemu številu kupcev. Foto: MMC RTV SLO
Novinec v Mitsubishijevi ponudbi bi znal biti pogodu večjemu številu kupcev. Foto: MMC RTV SLO
Tudi notranjost ponuja dobro mero prijetnega videza in uporabnosti. Foto: MMC RTV SLO
ASX je 34 centimetrov krajši od outlanderja v prtljažniku je 442 litrov prostora. Foto: MMC RTV SLO

Mitsubishi ASX je namreč model, ki se uvršča v skupino trenutno dokaj iskanih crossoverjev, kombinacije različnih lastnosti avtomobilov iz nekdaj precej bolj tradicionalno razmejenih razredov motornih vozil. Vezni člen med znamkino ponudbo osebnih vozil in pravih terencev je manjši od sorodnika outlanderja in temu primernejši za vsakodnevno uporabo v urbanih in ruralnih okoljih.

Na slovenskem trgu je na voljo z dvo- ali štirikolesnim pogonom, kupci pa lahko izbirajo med tremi različnimi pogonskimi agregati in tremi ravnmi opreme. Za najcenejšega je treba odšteti 18.990 evrov.

Štirikolesni pogon le z najmočnejšim motorjem
Za pogon dveh koles vstopnega modela skrbi 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z največjo močjo 86 kilovatov (117 KM). Pogon le na dve kolesi ponuja tudi različica s šibkejšim od dveh dizelskih motorjev. 1,8-litrski motor DI-D zmore največjo moč 85 kilovatov (116 KM). Štirikolesni pogon pa je rezerviran za zmogljivejši 1,8-litrski pogonski agregat DI-D z največjo močjo 110 kilovatov (150 KM)

Nove tehnologije za manj izpustov
Omenjeni motor prinaša prednosti novih tehnologij, namenjenih zmanjševanju porabe in količine škodljivih izpustov. V primerjavi z Mitsubishijevim 2,0-litrskim dizelskim motorjem, ki poganja model lancer, je 1,8-litrski močnejši za 10 KM, navor ima manjši za 10 Nm, bistveno skromnejši pa je izpust ogljikovega dioksida. Starejši motor izpusti 163 gramov na kilometer, novejši pa 145 gramov.

Doseganju boljših rezultatov na področju varovanja okolja je namenjen tudi sistem »auto stop&go«, ki ustavi motor pri zaustavitvi vozila pred semaforjem ali v koloni. Na slovenskem trgu je sistem del serijske opreme.

Prenova ponudbe in položaja znamke
ASX je glede na svoje značilnosti pomembna poživitev Mitsubishijeve ponudbe, ki si prizadeva temeljito prenoviti celotno blagovno znamko in v ponudbo uvrstiti predvsem globalne modele in ne več specifično regionalnih. Nenazadnje je to tudi recept za boljše finančne rezultate, saj si lahko avtomobili delijo platforme. Tako na primer ASX temelji na platformi outlanderja.

Mitsubishi je namreč še leta 2008 izdeloval 36 različnih modelov, s povprečnim številom 28 tisoč izdelanih primerkov na model in skupno proizvodnjo milijon vozil. Do leta 2015 pa želi ponudbo različnih modelov zmanjšati na 18, s povprečnim številom 83 tisoč izdelanih primerkov na posamezni model in povečati skupno proizvodnjo na milijon in pol vozil.