Sistem Car2X v novem golfu ima vgrajeno tehnologijo, ki omogoča komunikacijo in izmenjevanje informacij z okolico. Povezuje se z vozili in prometno infrastrukturo na razdalji 800 metrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Sistem Car2X v novem golfu ima vgrajeno tehnologijo, ki omogoča komunikacijo in izmenjevanje informacij z okolico. Povezuje se z vozili in prometno infrastrukturo na razdalji 800 metrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

"Že dolgo ni več vprašanje, ali bodo avtomobili, pa nikakor ne samo avtomobili, ampak tudi vsa druga prevozna sredstva – od motorjev, koles, skirojev pa tudi do pešcev in vseh drugih udeležencev v prometu – med seboj povezani ali ne. Ko rečemo povezani, s tem mislimo na to, da si bodo izmenjevali podatke o tem, kaj vidijo njihove kamere, radarji lidarji, v oblak bodo sporočali, kje so, kam gredo, kako hitro gredo, pošiljali bodo sliko o tem, kako je pred avtomobilom, za avtomobilom in še in še," pravi avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez, ki dodaja, da je zdaj samo še vprašanje, kako bodo povezani in kdaj v takem številu, da bo to na ceste prineslo oprijemljive spremembe.

Teorija je eno, praksa drugo

Naj bo prihodnost glede povezovanja in izmenjave podatkov med avtomobili samimi in med avtomobili in infrastrukturo še tako gotova, pa je realnost – tehnično gledano – pri nas za zdaj še precej v povojih.

Dars že danes uporablja tehnologijo, s katero komunicira z vozniki v realnem času. Razvoj gre v smer, kako za vsak dogodek podati opozorilo in koga opozoriti, da bo jasno zaznal nevarnost, ki ga čaka na cesti. Foto: BoBo
Dars že danes uporablja tehnologijo, s katero komunicira z vozniki v realnem času. Razvoj gre v smer, kako za vsak dogodek podati opozorilo in koga opozoriti, da bo jasno zaznal nevarnost, ki ga čaka na cesti. Foto: BoBo

V Avtomobilnosti smo raziskali, kako daleč smo s tehnologijo danes? Mercedesova navigacija na primer podatek dobi prek servisa Live Trafic. Gre za plačljiv internetni podatkovni servis, ki ga uporabljajo nekatere, pretežno dražje znamke. A v prihodnosti brez cestnih portalov bodo tovrstni podatki zaradi višje varnosti morali biti na voljo vsem, brezplačno. Neposredno, ne po ovinkih, skozi plačljive oblake.

V redakciji Avtomobilnosti si upamo napovedati, da bo izbrana tehnologija imela še zelo dolgo oznako beta, sodimo namreč na podlagi primera E-call. Samodejni klic v sili še danes ni takšen, kot so si ga zamislili. Foto: MMC RTV SLO/Newspress
V redakciji Avtomobilnosti si upamo napovedati, da bo izbrana tehnologija imela še zelo dolgo oznako beta, sodimo namreč na podlagi primera E-call. Samodejni klic v sili še danes ni takšen, kot so si ga zamislili. Foto: MMC RTV SLO/Newspress

Z drugimi besedami, Car2Car komunikacijski sistemi 4G v današnjih avtomobilih zadoščajo zgolj za pošiljanje sporočil v oblak. Ko pa govorimo o napravi, ki bo avtomobilu (avtonomnemu ali pa klasičnemu) po zraku povedala tudi tisto, česar s svojimi senzorji ne more videti, recimo, da ga za ovinkom čaka neprijetno presenečenje, no, za takšne potrebe je danes primernih še malo tehnologij, v bližnji prihodnosti pa morda telefonska komunikacija 5G.

Več o komunikaciji Car2X pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.