"Že dolgo ni več vprašanje, ali bodo avtomobili, pa nikakor ne samo avtomobili, ampak tudi vsa druga prevozna sredstva – od motorjev, koles, skirojev pa tudi do pešcev in vseh drugih udeležencev v prometu – med seboj povezani ali ne. Ko rečemo povezani, s tem mislimo na to, da si bodo izmenjevali podatke o tem, kaj vidijo njihove kamere, radarji lidarji, v oblak bodo sporočali, kje so, kam gredo, kako hitro gredo, pošiljali bodo sliko o tem, kako je pred avtomobilom, za avtomobilom in še in še," pravi avtor Avtomobilnosti Andrej Brglez, ki dodaja, da je zdaj samo še vprašanje, kako bodo povezani in kdaj v takem številu, da bo to na ceste prineslo oprijemljive spremembe.
Teorija je eno, praksa drugo
Naj bo prihodnost glede povezovanja in izmenjave podatkov med avtomobili samimi in med avtomobili in infrastrukturo še tako gotova, pa je realnost – tehnično gledano – pri nas za zdaj še precej v povojih.
V Avtomobilnosti smo raziskali, kako daleč smo s tehnologijo danes? Mercedesova navigacija na primer podatek dobi prek servisa Live Trafic. Gre za plačljiv internetni podatkovni servis, ki ga uporabljajo nekatere, pretežno dražje znamke. A v prihodnosti brez cestnih portalov bodo tovrstni podatki zaradi višje varnosti morali biti na voljo vsem, brezplačno. Neposredno, ne po ovinkih, skozi plačljive oblake.
Z drugimi besedami, Car2Car komunikacijski sistemi 4G v današnjih avtomobilih zadoščajo zgolj za pošiljanje sporočil v oblak. Ko pa govorimo o napravi, ki bo avtomobilu (avtonomnemu ali pa klasičnemu) po zraku povedala tudi tisto, česar s svojimi senzorji ne more videti, recimo, da ga za ovinkom čaka neprijetno presenečenje, no, za takšne potrebe je danes primernih še malo tehnologij, v bližnji prihodnosti pa morda telefonska komunikacija 5G.
Več o komunikaciji Car2X pa v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje