V zadnjih 12 mesecih je bilo v Sloveniji po podatkih sekcije za osebna motorna vozila, ki je organizirana znotraj Trgovinske zbornice Slovenije, registriranih že več kot 2.000 elektrificiranih vozil. To je okoli 25 odstotkov več kot pred letom dni.
Največ je bilo klasičnih samopolnilnih hibridov, pri katerih je glavni motor bencinski, pri speljevanju in pospeševanju pa pomaga elektromotor. Baterija se polni kar med vožnjo, med zaviranjem, in ne s polnilnim kablom kot priključni hibridi in 100-odstotno električna vozila.
Toyota nesporni vodja
Levji delež pri prvih registracijah elektrificiranih vozil nosijo Toyotini hibridi. Nič čudnega, saj so svojo hibridno zgodbo začeli pisati že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja. Statistika razkriva, da je slovenske tablice dobilo že več kot 1.300 hibridnih toyot, kar pomeni, da je že okoli šest od desetih prodanih toyot hibridov, medtem ko pri Toyotini premijski znamki Lexus prodaja že skoraj v 100-odstotkih temelji na samopolnilnih hibridnih vozilih.
Hyundai je leta 2017 ponudil model ioniq, ki je prvi avtomobil na voljo s tremi elektrificiranimi pogoni, kot klasičnih hibrid, priključni hibrid in 100-odstotni električni avtomobil. Prodaja ioniqov se je v letu 2018 s 96 registracijami skoraj podvojila. Zanimivo je, da kljub 4.500 evrov ekosubvencije priključni hibridi še niso bistveno bolj priljubljeni kot povsem električni avtomobili.
Poleg ioniqa je pri nas med najbolje prodajanimi prius plug-in, med premijskimi ponudniki vozil s kablom za polnjenje na električni vtičnici spojenimi modeli pa prevladuje znamka BMW, ki ponuja X5, serijo 3 in 5 in s serijo 2 active tourer, Mitsubishi pa outlanderja.
Povsem električni še nekoliko zadaj
Med 100-odstotno električnimi modeli smo iz statistike izbrskali, da je bilo na novo registriranih po 108 avtomobilov BMW i3 in renault zoe, Nissan je spomladi k nam pripeljal novo generacijo leafa in do konca leta prodal 106 vozil. Velja omeniti še 24 električnih smartov fortwo, slovenske tablice je dobilo tudi več kot deset električnih modelov znamke Tesla (tesla X in tesla model S).
Številne zanimive novosti
V letu 2019 bodo na slovenski trg zavili premijski športni terenci. Audi bo predstavil športni SUV e-tron, konec leta pričakujemo še kupejevsko oblikovani e-tron sportback. Honda bo pripeljala hibridni CH-R, v Ženevi pa bo pokazala malo mestno vozilo, ki bo na trgu konkuriralo električnemu peugeotu 208 in električni opel corsi. Vsi trije bodo na cesti predvidoma leta 2020. Hyundai bo jeseni že pokazal prenovljeno družino ioniq, pri Jaguarju bo velika novost 100-odstotno električni SUV i-pace.
Električno ofenzivo na slovenski trg napovedujejo tudi pri znamki Kia. Karavanska optima SW prihaja kot priključni hibrid, najpomembnejši električni novosti pa bosta SUV e-niro in e-soul. Lexus bo udaril v prvi polovici leta s hibridno limuzino ES, prenovljenim RC in povsem novim modelom UX, s katerim vstopa v razred malih križancev. Toyotini novi hibridi bodo corolla, ki zamenjuje aurisa in bo na voljo kot kombilimuzina, karavan in klasična limuzina. Prihajata tudi hibridna RAV4 in camry.
Nissan svojo električno modelsko paleto nadgrajuje z dostavnikom e-NV 200, leaf pa bo na voljo še z večjo baterijo in večjim dosegom. Športni terenec opel grandland X naj bi bil že letos na voljo tudi kot priključni hibrid, priključne hibride si obetamo tudi pri koncernskem zavezniku Peugeotu, kjer pripravljajo novi 508 v različici plug-in.
Temeljita prenova bo letos doletela tudi električnega renault zoeja, v Evropi, verjetno pa bo nekaj primerkov končalo tudi s slovenskimi tablicami, pa že nestrpno pričakujemo teslo model 3.
Pri Volkswagnu bo naelektreno pri programu volkswagnovih gospodarskih vozil, kjer bodo predstavili električnega e-crafterja, pričakuje pa se še ABT e-Caddy in ABT e-Transporter. Hibride pričakujejo tudi pri znamki Volvo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje