V času, ko so šole in vrtci zaprti, gibanje pa je omejeno na občino, v kateri živimo, z avtomobili prevozimo manj kilometrov kot običajno. Veliko avtomobilov je celo več tednov parkiranih na mestu.
V povprečju z avtomobili prevozimo krajše razdalje, do trgovine ali lekarne. Moderni avtomobili so opremljeni s filtri trdnih delcev, ki "slabo prenašajo kratke razdalje", ali pa s turbinami, ki imajo svoje posebnosti.
Tudi servis je nujno opravilo v delavnici
"Danes je malo novih avtomobilov z dizelskim ali bencinskim motorjem brez turbine. Avtoserviser mora pozornost posvetiti specifikaciji olja za točno določen motor. Te so od avtomobila do avtomobila različne, odvisne so od prostornine motorja in znamke avtomobila. Olje pa ni nujno le za mazanje delov motorja, ampak ima pri turbini velik vpliv," pravi mehanik leta Žan Umek, ki dodaja, da naj lastnik avtomobila z motorjem s turbino vozilu omogoči dobro mazanje, naj ne varčuje pri olju, saj slednje izgubi svojo mazalno kakovost v različnih primerih.
Mehanik še pravi, da kratke razdalje vsaj na kratki rok turbinam ne bodo škodile. "Predvsem bi o okvari turbine, v povezavi s kratkimi relacijami, govorili, če bi prevozili okoli 150.000 kilometrov ob rednem servisu," pravi Umek in dodaja, da na kratkih razdaljah pazimo, da motorja ne obremenjujejo preveč, saj olje ne zagotavlja najboljšega mazanja pri hladnem motorju. Pri tem Umek pravi, da je težko narediti servis na vozilu, če morajo avtoservisi opravljati le nujna dela, pri čemer servis vozila ni nujno popravilo. "Menim, da lahko brez dobrega mazanja motor tudi uničimo, zato pravim, da je tudi servis avtomobila neke vrste nujno popravilo," dodaja.
Kratke razdalje in filtri trdnih delcev
Kratke razdalje ne vplivajo dobro niti na filtre trdnih delcev. "Kratke razdalje so najslabše, kar lahko ponudimo DPF-filtru. Največ neizgorelih saj, ki se naberejo v filtru, se proizvaja, ko je avto še mrzel. Avtomobil nima ne časa ne potrebne temperature, da bi izvedel regeneracijo in tako preprečil, da se DPF-filter zamaši. Verjamem, da bo imel marsikdo težave v časih, ko z avtomobili prevozimo malo kilometrov," pravi Umek. Strokovnjak še dodaja, da je težko dati dober nasvet, saj trenutno še ni dovoljeno z vozilom na daljšo pot, da bi regenerirali DPF-filter.
Avtoserviser lahko opravi statično regeneracijo z avtotesterjem in posebnim ''aditivom'', vendar pa lahko pri tem nastanejo tudi težave. "Novi filtri niso ravno poceni. Če imate na razpolago kakšnem drugi avtomobil brez DPF-filtra, raje uporabljajte tega," svetuje mehanik, ki priporoča tudi, da vsakih sedem oz. deset dni "zaženete avtomobil, da zadiha".
Odpeljite se na krajšo vožnjo, da motor doseže delavno temperaturo, da se napolni akumulator, da se očistijo zavorni diski, ki so v teh časih precej zarjaveli. Umek pravi, da bodo lahko po prvih nekaj kilometrih zavore bolj glasne prav zaradi zarjavelih kolutov. Svetuje tudi, da če imate vozilo dlje časa parkirano, ga vsake toliko časa dvignite, zavrtite kolo, da se guma ne deformira - če ima premalo tlaka. "Tudi če ima avto DPF-filter, ni skrbi, če ga boste zagnali na nekaj dni. Ne bo se zamašil," dodaja.
Po pranju na krajšo vožnjo
V času covida-19 se marsikdo odloči, da sam opere avtomobil. Umek svetuje, da po pranju dobro posušite vozilo, če se le da s kakšno krpo iz mikrofibre. Svetuje, da po pranju z vozilom prevozite nekaj kilometrov, saj se voda zadržuje v določenih predelih vozila, to pa je dobro tudi zato, da se očistijo zavore, s čimer preprečite rjavenje. "Če so zavorni koluti starejši, se pri močnem rjavenju začnejo ukrivljati, posledično pa boste med zaviranjem občutili tresenje. Pazite tudi, da zdaj, ko je konec zime, dobro očistite podvozje avtomobila in izperete sol, ki se je zadržala čez zimo na podvozju," še dodaja mehanik.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje