Do leta 2030 naj bi bili pripravljeni sistemi za samodejno vožnjo, primerni za vgradnjo v osebne avtomobile zasebnih lastnikov, so prepričani pri dobavitelju avtomobilski industriji Aptivu. Foto: Volvo
Do leta 2030 naj bi bili pripravljeni sistemi za samodejno vožnjo, primerni za vgradnjo v osebne avtomobile zasebnih lastnikov, so prepričani pri dobavitelju avtomobilski industriji Aptivu. Foto: Volvo

Po navedbah avtomobilskega dobavitelja Aptiv bodo zasebniki lahko do leta 2030 že kupovali vozila, ki bodo večinoma avtonomna.

Začetek prvih storitev robotskih taksijev v mestih pa pričakujejo že leta 2023, je ob robu spletne izdaje tehnološkega sejma zabavne elektronike CES v Las Vegasu dejal šef tehnološke družbe Aptiv Glen De Vos.

Pričakovati je hitro izboljšanje sistemov

Na letošnjem digitalnem CES-u, ki sicer vsako leto tradicionalno januarja poteka v Las Vegasu v ZDA, je Aptiv predstavil novo platformo za pomoč voznikom. Pri dobavitelju avtomobilski industriji predvidevajo, da se bo v prihodnjih letih postopoma širila funkcija pomoči v avtomobilih na vse več različnih voznih situacij. "To je osnova," je dejal De Vos.

Dobavitelji avtomobilski industriji se vse bolj osredotočajo na razvoj in proizvodnjo sistemov, ki deloma že nadomeščajo voznika med vožnjo. Foto: Volvo
Dobavitelji avtomobilski industriji se vse bolj osredotočajo na razvoj in proizvodnjo sistemov, ki deloma že nadomeščajo voznika med vožnjo. Foto: Volvo

Za širšo uporabo sistemov za avtonomno vožnjo bo sčasoma obdelanih več informacij s senzorjev, z naraščanjem števila komponent pa bo treba ustvariti še več varnosti. Hkrati je prepričan, da bodo še izboljšali trenutno razvite sisteme robotskih avtomobilov, v nekaj letih pa bi jih lahko tudi industrijsko proizvajali po razumnih stroških.

Od tretje do pete stopnje

Trenutna Aptivova platforma je zasnovana za tretjo stopnjo avtonomne vožnje ‒ to pomeni, da ima avtomobil vgrajene sisteme za pomoč vozniku, ki lahko pod določenimi pogoji samostojno prevzamejo določene naloge med vožnjo, vendar jih mora voznik vseskozi nadzorovati. Pri 4. stopnji vozila v danih okoliščinah delujejo popolnoma neodvisno ‒ na primer na avtocesti, v mestu ali na območjih z omejitvami. Vendar mora biti voznik še vedno pripravljen prevzeti nadzor, ko ga za to pozove tudi avtomobil.
Samo pri stopnji 5 lahko vozila v vseh okoliščinah vozijo samostojno. De Vos je poudaril, da bo trajalo nekaj časa, da se bo to tudi zgodilo. "Na koncu ljudje tudi nismo vedno primerni za 5. stopnjo," dodaja.