Mazda velja za majhnega igralca v avtomobilski industriji, a vedno preseneti s samosvojimi rešitvami. V Avtomobilnosti smo se udeležili svetovne premiere povsem novega model CX-60, s katerim Japonci začenjajo novo poglavje v svoji bogati zgodovini.
Mazda se bo z novima modeloma, CX-60 sledi še večji model CX-80, ki bo prinesel prostornost za sedem potnikov v treh sedežnih vrstah, umeščala med premijske proizvajalce vozil, njeni tekmeci pa bodo tudi Volvo, Mercedes-Benz, Lexus, BMW in drugi.
Prvi model nove dobe je CX-60, srednje veliki SUV-ji, ki je po velikosti umeščen nad aktualni model CX-5. Na predstavitvi v Nemčiji smo se prepričali, da je to nekaj popolnoma drugega, kar smo bili do zdaj vajeni od Mazde. Gre za prvi elektrificirani model (priključni hibrid), na voljo pa bosta tudi dizelski in bencinski motor, a bosta to vrstna šestvaljnika. Oba prihajata v nadaljevanju.
Minimalizem in digitalizacija
Že oblikovno gledano, gre za precejšnje spremembe, fokus oblikovalcev in inženirjev pri Mazdi pa je bil minimalizem, japonska tradicija, kar vidimo v detajlih, ki so narejeni tudi ročno, mešanici kakovostnih materialov, kot so les, aluminij, usnje, v ospredje pa so postavili tudi dinamiko vožnje. Izhajali so iz istega principa kot pri slavnem roadsterju MX-5. Čeprav je CX-60 SUV, pravijo, da je bil cilj narediti uživaški avto, kar so dosegli z novimi tehnologijami, nizkim težiščem in zmogljivimi motorji, kot jih do zdaj pri Mazdi še nismo poznali.
"Pričakujemo, da bo nova mazda CX-60 pri kupcih vzbudila precejšnje zanimanje, zato menimo, da bomo dodeljeno količino vozil prodali brez težav," pravi predstavnik za medije pri slovenskem uvozniku za znamko Mazda, ki je za Avtomobilnost povedal, da njihovi kupci v Sloveniji že zdaj od njihovih vozil pričakujejo nekaj več. "Naj gre za kakovost vgrajenih materialov, oblikovanje ali uporabniško izkušnjo."
Kamera vas prepozna in vam prilagodi nastavitve
V nasprotju z zunanjo obliko, ki jo odlikujejo čiste linije, dolg pokrov motorja, večji proporci in dinamično oblikovan zadek, je v kabini vse digitalno. Tudi znotraj so se Japonci držali načela "več je manj". Prvi občutek je, da gre za resnično premijski avto, kar smo opazili že ob otipu materialov. Gre za mešanico različnih materialov in tekstur, celo vonj je poseben. Zasloni v Mazdah še nikoli niso bili tako veliki, naj gre za digitalne merilnike, projekcijski zaslon ali osrednji zaslon zabavno-informacijskega sistema.
Največja posebnost in hkrati novost v avtomobilskem svetu pa je posebna kamera, ki glede na zaznavanje položaja oči voznika med drugim optimalno prilagodi sedež voznika in ogledala, avto pa si glede na profil voznika lahko zapomni okoli 250 nastavitev, od jakosti zvoka avtoradia, do optimalne temperature v vozilu.
Avto je v kabini prostornejši kot CX-5, občutno večji pa je tudi 570-litrski prtljažnik, ki obljublja družinsko uporabo.
Velika moč
Avto k nam prihaja predvidoma septembra, naročila pa bodo odprli maja. Na začetku bo na voljo kot priključni hibrid, kar pomeni, da kombinira 2,5-litrski štirivaljni bencinski motor s 141 kW moči in 261 Nm ter elektromotor s 100 kW moči in 250 Nm navora, ki je na voljo že od začetka pospeševanja. Sistemska moč je kar 241 kW (327 KM), največ v serijskih mazdah do zdaj, k temu pa je treba dodati še 500 Nm navora. Litij-ionska baterija ima zmogljivost 17,8 kWh in omogoča do 60 kilometrov vožnje izključno na električni pogon.
Pozneje prihajata še šestvaljnika. Najprej 3,0-litrski bencinski motor, pozneje pa še 3,3-litrski dizelski motor. Moči nam še niso razkrili. Zato pa nam je Vušnik povedal, da je bilo eno izmed najbolj pomembnih vodil inženirjev okoljska zmogljivost modelov, pa čeprav gre za zmogljiva šestvaljna motorja. "Oba šestvaljna motorja sta v kombinaciji z blago-hibridnim sistemom izjemno varčna in več kot konkurenčna štirivaljnim agregatom. Na dosego takšnih zmogljivosti smo zelo ponosni."
V osnovi pogon zadaj in zmogljiv štirikolesni pogon
Vušnik dodaja, da bo vodilna izbira pri nas bencinski model s 65-odstotnim deležem, sledi priključni hibrid s 25 odstotki in dizel z 10 odstotki. Nov je tudi osemstopenjski samodejni menjalnik.
Na novo so razvili tudi štirikolesni pogon I-activ AWD. Omogoča vlečno zmogljivost do 2500 kilogramov, pri Mazdi pa so samozavestni in trdijo, da je to eden najbolj zmogljivih sistemov AWD na serijskih vozilih. Razložili so nam, zakaj je CX-60 postavljen na platformo s pogonom zadaj. S tem so omogočili nižje emisije, večjo okretnost v mestih in tudi bolj dinamično vožnjo.
Na izbiro ponuja pet različnih režimov vožnje – normalni športni, terenski, vlečni in EV (samo PHEV). Vozilo ima še kar nekaj posebnosti, na primer, novost je Mazdina tehnologija KPC (Kinematic Posture Control), ki omogoča stabilnost vozila tudi pri bolj dinamični vožnji ob zavijanju in tudi pri večjih hitrostih. Novost je še Mazdin 360 stopinjski monitor, ki ne ponuja le slike štirih kamer okoli vozila in s ptičje perspektive, ampak tudi pogled "skozi karoserijo" vozila.
Vušnik pravi, da bodo med kupci mazde CX-60 pri nas gotovo njihove obstoječe stranke, ki imajo že CX-5 in bi radi še večje in prostornejše vozilo, v največji meri pa bodo z novim modelom nagovarjali kupce, ki si želijo oblikovno in tehnično dovršen in drzen avtomobil, s katerim bodo izstopali iz povprečja.
Znane prve cene
Cene za priključni hibrid se bodo začele pri okoli 50 tisoč evrih, pričakovati pa je, da bo bencinski šestvaljnik, ki prihaja proti koncu leta, tudi na račun možnosti izbire osnovne izvedenke s pogonom na zadnji kolesi, cenejši od modela PHEV.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje