S pomočjo delitvene ekonomije bodo uporabniki morda tako lahko najeli tudi sosedov avtomobil. Model deljenja vozila deluje prek posebej za to razvite mobilne aplikacije in uvaja koncept delitvene ekonomije na slovenski avtomobilski trg, so v sporočilu za javnost zapisali razvijalci.
Vsak drugi ima v Sloveniji svoje vozilo
V Sloveniji je po podatkih statističnega urada trenutno registriranih 1,1 milijona osebnih vozil, kar pomeni, da ima skoraj vsak odrasel Slovenec svoje osebno vozilo. A namesto da posameznik avtomobil kupi, ga lahko za lastne potrebe najame in s tem poleg denarja prihrani med 10 in 16 ton ogljikovega dioksida, ki nastanejo ob izdelavi povprečnega vozila, kot so izračunali v britanskem Guardianu. Enako porabo izpustov predstavlja vožnja do približno 100.000 kilometrov z rabljenim osebnim avtomobilom.
Eno deljeno vozilo nadomesti 15 zasebnih
Economist ob tem ugotavlja, da lahko eno deljeno vozilo, ki ga uporablja več voznikov, nadomesti 15 zasebnih vozil. Ključne prednosti delitvene ekonomije imajo zelo pozitiven vpliv predvsem v mestih, saj poleg manjših avtomobilskih izpustov zmanjšujejo prostorsko stisko parkiranih vozil. Z zmanjšanjem pločevine se razbremenjuje tudi okolje.
Uporaba novega modela za deljenje vozil pa navsezadnje prinaša finančne prednosti tako za lastnika kot za najemnika vozila. Slovenci namenimo približno tretjino mesečne plače za lastništvo in vzdrževanje avtomobila, čeprav je povprečen avtomobil 96 odstotkov časa neuporabljen. Z deljenjem avtomobila vsaj pet dni na mesec si lahko povprečen uporabnik pokrije mesečni strošek lastništva in vzdrževanja avtomobila.
Prihranek ogljikovega dioksida
"Predvidevamo, da bomo v Sloveniji v prvih petih letih z omogočanjem najema milijona električnih vozil, ki prevozijo 100 kilometrov dnevno, ustvarili le 12.000 ton CO2. Brez uvedbe koncepta deljenja vozil pa bi v enakem časovnem obdobju ustvarili 225.000 ton CO2," poudarja razliko, ki jo prinaša delitvena ekonomija, Klemen Furlan, idejni vodja, partner in direktor GiroCarShare.
Da bosta voznik, ki avtomobil najame, in uporabljeni avtomobil ustrezno zavarovana, so razvijalci Girocarshara stopili v sodelovanje z Zavarovalnico Triglav, ki je oblikovala inovativen model avtomobilskega zavarovanja s plačilom po uporabi. Tako je najeto vozilo zavarovano s polnim kasko zavarovanjem, ki ga najemnik plačuje le v času, ko je vozilo v najemu in ki ne vpliva na obstoječe zavarovanje vozila. S tem lahko lastniku vozila omogočajo zanesljivo oddajanje vozila, najemniku pa brezskrbno vožnjo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje