GR yaris je nastal kot homologacijska osnova za nov Toyotin WRC dirkalnik. In to nas popelje v čase legendarne skupine B, ki je svetu avtomobilizma s takšnimi pravili dala nekaj zares spektakularnih serijskih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
GR yaris je nastal kot homologacijska osnova za nov Toyotin WRC dirkalnik. In to nas popelje v čase legendarne skupine B, ki je svetu avtomobilizma s takšnimi pravili dala nekaj zares spektakularnih serijskih avtomobilov. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

To cestno reli specialko smo imeli v oddaji Avtomobilnost priložnost preizkusiti na zaprti progi v okolici Milana.

GR yaris je bil razvit iz reli dirkalnika, ki so ga inženirji prilagodili, da je znosen za vsakodnevno vožnjo in seveda nekajkrat ali pa nekaj desetkrat cenejši.

Povsem drugačen od originala

GR oziroma Gazoo racing yaris je yaris, ki to ni. Četudi je že običajna različica Toyotinega malčka z novo generacijo postala zelo živahna v zavojih, je tole povsem drugačen avto. Pravzaprav si z običajnim yarisom deli le žaromete, stranski ogledali in strešno anteno.

yaris je bil razvit popolnoma na novo – samo zanj so na primer pri Toyoti izdelali novi štirikolesni pogon GR-four. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič
yaris je bil razvit popolnoma na novo – samo zanj so na primer pri Toyoti izdelali novi štirikolesni pogon GR-four. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

GR yaris je daljši, širši in nižji. Uporabili so veliko aluminija in celo ogljikova vlakna. In namesto pet ima zgolj tri vrata. Vse to v sledi nizke mase, nižjega težišča ter večje čvrstosti školjke.

Trivaljnik s 192 kilovatov moči

Zanimivo je, da je pod pokrovom motorja trivaljnik. Ampak pozor, ta trivaljnik zmore kar 192 kilovatov oziroma 261 "konjev" in 360 Nm navora. In s prostornino 1,6 litra sledi pravilom skupine dirkalnikov Rally 2, oziroma nekdanje skupine R5.

Avto ima tri vrata,
Avto ima tri vrata, "civilni" jih ima pet. Foto: MMC RTV SLO/Luka Gregorič

In takšen motor, seveda v kombinaciji s štirikolesnim pogonom, yarisa GR do 100 km/h požene v 5,5 sekunde, končna hitrost pa je elektronsko omejena na 230 km/h. No, in da bi se lahko nato ustavili, imamo na voljo tudi zmogljive zavore, katerih koluti so spredaj celo večji kot pri modelu GR supra.

Da je GR yaris resnično zasnovan za voznike, ki bodo njen dirkaški potencial znali izkoriščati, pričajo številni elementi. Vas zanima, kako se obnese na cesti?

Vabljeni k ogledu video posnetka iz oddaje Avtomobilnost.

Avtomobilnost