Mrtvi kot je polje, ki ga voznik pri pogledu skozi okno ali v običajno ogledalo ne more videti. Zaradi mrtvega kota je veliko nesreč avtomobilov in tovornjakov, ko vozniki ne vidijo motoristov, kolesarjev ali pešcev, zlasti pri zavijanju v desno (oziroma v levo v državah, kjer vozijo na levi strani.
Veliko lahko naredite sami
Avtomobilski proizvajalci že dolgo časa iščejo najboljšo možno rešitev, s pomočjo katere bi vozniki in voznice čim bolje videli tudi nazaj. Da bi število nesreč zmanjšali, morajo biti na primer po predpisih EU-ja tovornjaki opremljeni z ogledali za mrtvi kot, ki vozniku omogočajo širše vidno polje kot običajna ogledala.
Veliko lahko naredite že vozniki, tudi starejših vozil, sami, tako da pravilno nastavite vzvratna ogledala. Če so bočna ogledala avtomobila v pravilnem položaju glede na način sedenja voznika, lahko to močno zmanjša verjetnost bočnih "mrtvih linij" in bo izboljšalo varnost med vožnjo predvsem med spremembami voznega pasu.
Senzorji opozarjajo voznika
Proizvajalci avtomobilov že vsaj desetletje uporabljajo tudi modernejše tehnologije, pri katerih senzorji, vgrajeni v karoserijo vozila, pomagajo pri prepoznavanju vozil, pa tudi motoristov, kolesarjev in pešcev, ki bi jih voznik avtomobila utegnil spregledati. Na primer radarski sistem za nadzor dogajanja za vozilom za varno zamenjavo voznega pasu. Dva radarska senzorja, pritrjena na obeh straneh zadnjega odbijača, konstantno merita razdaljo in relativno hitrost do avtomobilov za vozilom. Pri določeni hitrosti sistem z indikatorsko lučko v stranskem ogledalu na vratih opozori voznika o vozilu v mrtvem kotu ali o približevanju vozila temu območju v roku nekaj sekund v razdalji 50 metrov.
Če voznik ob zamenjavi pasu v smeri približujočega se vozila vključi še smernik, se nemudoma vključita utripajoča indikatorska lučka in zvočni signal, ki voznika opozorita na nevarnost zamenjave pasu. Omenjeni sistemi so zasnovani tako, da delujejo tako rekoč ob vsakem vremenu in zaznavajo vse tipe vozil.
"Nevidni stebrički"
Razvoj gre na področju odkrivanja mrtvih kotov hitro naprej. Jaguar in Land Rover sta v preteklosti že prototip tehnologije, s pomočjo katere voznik vidi „skozi" strešne nosilce avtomobila. To vozniku omogoča, da vidi tudi tiste del vozila pred seboj ali ob strani, ki ga sicer zakrivajo stebrički avtomobila. Slednji niso izginili iz avtomobila, ampak voznik vidi skozi stebričke s pomočjo kamer na vozilu, ki sliko dogajanja projicirajo na vsakem izmed A- in B-stebričkov v vozilu. Na pešce in kolesarje je voznik opozorjen z alarmom, ki pešca in kolesarja obarva na head-up zaslonu. Ko voznik zavija in pogleda čez ramo, se na B-stebričku aktivira zaslon, ki razkriva mrtvi kot.
Kia nadgradila instrumentalno ploščo
Zdaj bo Kia pri novem sorentu predstavila tehnologijo BVM (Blind-Spot View Monitor), ‘drugi par oči’ za voznika. Napredni asistenčni pripomoček s prikazom na popolnoma digitalnem zaslonu na instrumentni plošči izboljša voznikov pregled dogajanja za vozilom na obeh straneh med vožnjo na avtocesti in je povezan s smerokazi.
Video v visoki ločljivosti se prikazuje na levi ali desni strani TFT-LCD instrumentne plošče, ko voznik vklopi smerokaz in se v njegovem mrtvem kotu skriva vozilo.
Video iz mrtvega kota takoj zavzame mesto na zaslonu merilnika hitrosti ali števca prevoženih kilometrov, hkrati pa še vedno kaže trenutno hitrost vozila. Video se prikazuje s pomočjo dveh širokokotnih in visokoločljivostnih kamer, ki se nahajata v ohišju levega in desnega stranskega ogledala. Kameri omogočati širši zorni kot sama ogledala ter tako vozniku nudita precej boljši prikaz zadaj vozečega vozila.
Ste zamudili zadnjo oddajo Avtomobilnost? Ogledate si jo lahko tukaj.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje